Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zakłócenia od silnika spalinowego -wyłącza aparaturę

04 Mar 2013 22:00 2943 6
  • Poziom 10  
    Witam, mam poważny problem, zrobiłem spalinowy samochód napędzany silnikiem od mini quada dokladnie taki : Zakłócenia od silnika spalinowego -wyłącza aparaturę
    Model sterowany jest aparaturą modelcraft mc-30 2,4 ghz

    Gdy silnik jest w spoczynku wszytko pięknie chodzi - skręt/gaz

    Natomiast gdy odpalę silnik po chwili aparatura traci kontakt z odbiornikiem. Żebym ponownie mógł sterować gazem/skrętem muszę wyłączyć i włączyć odbiornik. Działa przez 3-4 sekundy i znów to samo, od razu po dodaniu gazu. Domyślam się że zakłucenia powoduje silnik a wtedy w aparaturze/odbiorniku działa system który zapobiega sytuacji w której model stracił by łączność. Próbowałem zastosować grubą blachę między silnik a odbiornik jednak nic to nie dawało. Słyszałem o jakimś patencie z rezystorem do świecy, i koniecznością wymiany przewodu na coś lepszego z oplotem. Jutro kupie i wsadzę świece ngk zamiast tego chińczyka. Proszę o pomoc jak to naprawić
  • Poziom 13  
    A odbiornik jak jest przymocowany do ramy?Odbiorniki powinny być mocowane grubą,piankową taśmą dwustronną.
  • Poziom 10  
    odbiornik jest dodatkowo w oddzielnej plastikowej obudowie i w niej zamocowany jest na dwustronną taśme
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Poczytaj o odkłócaniu instalacji samochodowych z zakłóceń spowodowanych zapłonem silników iskrowych.
    Na pewno ekranowany przewód WN do świecy i ekran na fajkę pomoże. Ponadto połącz masę silnika z masą odbiornika w miarę grubą linką miedzianą.
    Wiele też zależy od jakości i konstrukcji samego układu nadajnik/odbiornik i ich odporności na zakłócenia elektromagnetyczne.
    Sposób mocowania odbiornika(taśma ,sznurek,itp) nie ma wpływu na te zakłócenia.
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Dziękuję za odpowiedz, w między czasie znalazłem osobę która miała podobny problem http://pfmrc.eu/index.php?/topic/28653-zaklocenia-z-silnika-50ccm/ Tam polecili mu podłączenie do masy poprzez kondensator, czy w wypadku gdybym podłączył tak jak doradziłeś masę silnika do masy odbiornika ( i reszty elektroniki całego samochodu) w momencie gaszenia silnika przez zwarcie do masy układu cewki, nie nabroi się nic przez taki prąd przechodzący przez elektronike ???

    @@ Edit, mam jeszczę pytanie odnośnie świecy, ponieważ mam zamiar kupić serię ngk z rezystorem przeciwzakłuceniowym, czy nie będzie przesadą zastosowanie także fajki z rezystorem ?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Kształt impulsów prądowych w układzie zapłonowym jest wyjątkowo zjadliwy, powstaje mnóstwo fal harmonicznych w szerokim paśmie częstotliwości, trudnych do wytłumienia.
    Jeśli połączysz masę auta, odbiornika, innej elektroniki, akumulatora itd, to ustalisz jeden poziom potencjału i odpływ ładunków elektrostatycznych oraz zamkniesz obwód prądów błądzących .
    Tak jest zrobione we wszystkich urządzeniach, w dużych autach też. Połączenie to musi być wykonane solidnym przekrojem z miedzi, osobnym przewodem lutowanym lub przykręcanym do poszczególnych podzespołów.
    Obwód zwierania cewki zrób osobno, w dobrze ekranowanych przewodach, tak by cewka iskrownika była zwierana bezpośrednio i najbliższą drogą do korpusu silnika.
    Przeglądałem link, ekran na przewód WN i świecę nie pomoże, jeżeli nie będzie dobrze umasowany. Wszystkie przewody , przez które płynie prąd zmienny działają jak antena nadawcza fal elektromagnetycznych, i to zjawisko musisz wyeliminować przez ekranowanie i umasowanie ekranu.
    Opornik w fajce stosuje się nie w celu usunięcia zakłóceń, ale w celu ograniczenia energii iskry i ochrony elektronicznych układów zapłonowych przed przeciążeniem.
    Skutkiem ubocznym i przez nas pożądanym może być ograniczenie zakłóceń z przewodu WN, ponieważ będzie ograniczony prąd przepływający przez przewód WN i świecę, przez co mniej będzie promieniował.
    pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Witam, wymieniłem świecę na ngk z opornikiem 10 kohm oraz fajke 5 kohm. Połączyłem masę silnika z masą odbiornika no i odpaliło ;] Teraz idealnie chodzi serwo gazu hamulca jednak jeszce skręt się co chwila zacina, nie reaguje praktycznie wogóle na aparaturę. Skręt realizowany jest przez mostek H - VNH3SP30 czy jest możliwe że silnik także zakłuca jego działanie czy to jeszczę kwestja tego że odbiornik się gubi i trzeba odekranować przewód WN ??? Mostek podłączony jest do tego samego zasilania co odbiornik jednak steruje on prądem z akumulatora którego nie połaczyłem z masą, czy ma to jakieś znaczenie ?? W jaki sposób mógłbym odizolować zakłucenia pochodzące z przewodu WN. @@ odpaliłem go jeszczę jedynie na nowej świecy i fajce bez połączenia masy, układ w tej sytuacji także działa prawidłowo więc jakąś rolę musiała też odrgrywać w tym wypadku chińska świeca i cewka