Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dodge Caliber SXT 2007 - Brak światła mijania po stronie kierowcy.

jigga84 04 Mar 2013 23:22 6852 6
  • #1 04 Mar 2013 23:22
    jigga84
    Poziom 8  

    Witam,
    od kilku dni mam problem ze światłem mijania po stronie kierowcy. Długie są OK po obu stronach, żarówkę testowałem i też jest OK. Trochę poszukałem na temat na zagranicznych forach i wiele osób skarży się na moduł TIPM. Cena tego pudełka mnie trochę przybiła dlatego też szukam jakiegoś innego tańszego rozwiązania. Próbowałem też resetu układu przez odłączenie klam z aku i przytrzymaniu ich razem przez około godzinę jednak bezskutecznie. Coś mi się gdzieś obiło, że można to obejść przez przekaźnik ze sprawnej lampy. Czy ktoś mógłby mi to jakoś łopatoligicznie wyjaśnić co należy zrobić.

    Z góry wielkie dzięki.

    0 6
  • #2 05 Mar 2013 10:19
    ZBIGNIEW GOGULSKI
    Poziom 21  

    Teoretycznie jest to możliwe ale jak przestanie ci świecić ta druga lampa to stracisz też światło w tej którą chcesz sterować przekaźnikiem. Wystarczy że spali się bezpiecznik na lampie sprawnej i jesteś bez świateł.
    Pomysł ten to podpinanie do świecącej żarówki cewki przekaźnika, natomiast zestyk przekaźnika załącza plusowy biegun do żarówki tej nie świecącej.
    Ja takich modyfikacji nie polecam grozi to tym że możesz nawet zginąć gdybyś jechał z większą prędkością i nagle stracił światła.
    Sprawdź lepiej czy nie spalił się tylko bezpiecznik na tym reflektorze. Zawsze jest tak zrobione w samochodach że reflektor lewy jest na innym bezpieczniku a prawy na innym.

    1
  • #3 05 Mar 2013 17:44
    jigga84
    Poziom 8  

    Oczywiście ma to swoje wady ale te auta chyba raczej nie mają bezpieczników na oświetlenie. Żadnych informacji w instrukcji oraz wiele wpisów na forach, że właśnie ten nieszczęsny moduł TIPM steruje i zasila lampy sugeruje o braku bezpieczników. W skrzynce bezpieczników jest ich wiele jednak wszystkie są sprawne.

    Może jest ktoś kto miał takie auto i podobny problem...?

    0
  • #4 05 Mar 2013 21:10
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    Tak ja miałem, po przepaleniu żarówki komp odciął zasilanie +12V na lampę-zapnij diagnozę a zobaczysz błąd zasilania lampy po stronie lewej, wymienić żarówkę skasować błąd i zobaczysz że światło mijania powróci-sprawdzone niejednokrotnie na tym modelu

    pozdrawiam!!

    3
  • #5 05 Mar 2013 22:24
    jigga84
    Poziom 8  

    SKRZYNIA napisał:
    Tak ja miałem, po przepaleniu żarówki komp odciął zasilanie +12V na lampę-zapnij diagnozę a zobaczysz błąd zasilania lampy po stronie lewej, wymienić żarówkę skasować błąd i zobaczysz że światło mijania powróci-sprawdzone niejednokrotnie na tym modelu

    pozdrawiam!!


    Hej,
    "zapnij diagnozę" rozumiem, że jakiś programik?... Mam PCMScan ale on nic nie widzi. Możesz poradzić jakiś lepszy.

    Druga sprawa to, że u mnie żarówka przepaliła się kilka miesięcy temu i jak ją wymieniłem było OK. Tylko teraz coś się posypało. Żarówka jest na 100% sprawna.

    0
  • #6 06 Mar 2013 05:44
    SKRZYNIA
    Poziom 23  

    Ja zawsze robię to Autobossem

    0
  • #7 06 Mar 2013 07:38
    jigga84
    Poziom 8  

    Hej,
    trochę czasu minęło i nieco więcej już wiem. Niestety żaden program PC ze zwykłym kablem nie da rady. W tych autach jest tzw. body control module i do tego jest już potrzebny konkretny sprzęt.
    Chcę to rozwiązać przez zastosowanie przekaźnika ze sprawnej lampy. Tylko nie wiem jakie parametry powinien mieć ten przekaźnik. Czy znalazłby się ktoś uprzejmy i w miarę prosty schemat podłączenia tego przekaźnika w obwodzie przedstawił.
    Z góry dziękuje.

    0