Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

SIEMENS/315-2 PN/DP - Topologia sieci profibus

ziper76 05 Mar 2013 09:01 5118 6
  • #1 05 Mar 2013 09:01
    ziper76
    Poziom 11  

Witam

Jestem początkującym w sieci profibus dlatego proszę was o pomoc. Przygotowuje aplikacje, w której będę miał 2 szafy sterownicze oddalone od siebie o około 20m. W jednej szafie będzie zainstalowany sterownik SIEMENS 315-2 PN/DP w drugiej szafie będzie zainstalowany MODUŁ INTERFEJSU IM151-1 (ET200S). Czytałem w necie o topologii sieci profibus i nie jestem pewien czy moja topologia jest poprawna. Do CPU315 chcę podłączyć wtyczkę DB9 i jeden przewód chcę zostawić w szafie 1 do podłączenia enkodera, a drugi przewód chcę połączyć do wtyczki DB9 do ET200S w szafie2. Czy muszę stosować repater czy mogę wszystko połączyć według poniższego schematu?

0 6
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #2 05 Mar 2013 09:29
    liberateme
    Poziom 19  

Witam,

Jest OK. Ja z jakiegoś tam doświadczenia, stosuję repeater'y jeżeli mam więcej niż 6-7 urządzeń w sieci lub odległość większą niż 50m (oczywiście mówimy o prędkości 1,5mb/s). Oczywiście bardzo ważne jest poprawne "zarobienie" wtyczek oraz odseparowanie siejących kabli od kabla profibusowego.

Pozdrawiam

-1
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    #3 06 Mar 2013 19:03
    jam_es
    Poziom 23  

Witam,

Schemat jest OK.
    W tym przypadku odległości są bardzo małe, sieć spokojnie można puścić na 12Mbps.
    Repeater jest konieczny gdy rośnie liczba urządzeń (max 32 w jednym segmencie sieci) oraz rośnie odległość pomiędzy urządzeniami (max 200m dla 1,5Mbps, max 100m dla wyższych).
    Tutaj trochę ogólnych informacji.