Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus - dwie sprawy... przepalające się żarówki oraz zmiana przeznaczenia

RGG 05 Mar 2013 09:58 6780 19
  • #1 05 Mar 2013 09:58
    RGG
    Poziom 10  

    Witam Szanownych Forumowiczów...

    Mam dwie kwiestie do poruszenia dot. Forda Focusa mk1 r. 2000.

    1) nie ma tygodnia by nie przepaliła się któraś z żarówek w przednich lampach... pozycyjna / drogowa+mijania...
    - nie ma znaczenie marka / producent żarówki - trwałość jest porównywalna
    - sprawdzone napięcie dwoma przyrządami: wyniki w przedziale 11,8 - 11,9 V
    Czy jest jakieś proste / niedrogie rozwiązanie tego problemu?

    2) ww. Ford Focus ma homologacje auta ciężarowego 518 kg / 5 osób / kratka w bagażniku... czy prosta możliwość zmiany na 2 osobowy, kratka za fotelami kierowcy i pasażera i odliczanie VAT od paliwa (oczywiście po wizycie w OSKP i wydziale komunikacji)?

    Z góry dziękuję za informacje.

    0 19
  • Sklep HeluKabel
  • #2 05 Mar 2013 10:13
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • Sklep HeluKabel
  • #3 05 Mar 2013 10:14
    mtracz
    Poziom 29  

    Pomiar napięcia na zaciskach żarówek dokonywany na zgaszonym silniku, a gdzie pomiary na zapalonym?
    Napicie ładowania na akumulatorze?

    0
  • #4 05 Mar 2013 10:23
    RGG
    Poziom 10  

    Pomiary na odpalonym i zgaszonym... nie przekraczaly nigdy 12 V

    0
  • #5 05 Mar 2013 19:56
    Adas220
    Poziom 12  

    Może żarówki się ruszają w gnieździe i nie mają dobrego styku,to też może być powód.

    1
  • #6 05 Mar 2013 21:29
    RGG
    Poziom 10  

    Żaróweczki 'siedzą' mocno... nie jest łatwo je wyjąć z gniazd przy wymianie.

    0
  • #7 05 Mar 2013 21:34
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 05 Mar 2013 21:36
    RGG
    Poziom 10  

    O jakich diodach piszesz?

    0
  • #9 05 Mar 2013 21:48
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 06 Mar 2013 08:37
    RGG
    Poziom 10  

    Witam. Sprawa dot. FF mk1 r. 2000, diesel, żarówki H4. Może bezpośrednio przed gniazdami żarówek wstawić zenery?

    0
  • #11 08 Mar 2013 08:55
    cefaloid
    Poziom 30  

    Motronic napisał:
    Owszem jest.

    Kolega albo ma jakieś gorsze dni albo uwielbia być wypytywany. Trzy wypowiedzi o tym samym, wiejiące tajemniczością ale każda bezwartościowa. Jak znasz sposób to go proszę podaj, chyba ze 4 pytania o to samo to za mało :)

    0
  • #12 08 Mar 2013 09:56
    ^ToM^
    Poziom 33  

    cefaloid napisał:
    Motronic napisał:
    Owszem jest.

    Kolega albo ma jakieś gorsze dni albo uwielbia być wypytywany. Trzy wypowiedzi o tym samym, wiejiące tajemniczością ale każda bezwartościowa. Jak znasz sposób to go proszę podaj, chyba ze 4 pytania o to samo to za mało :)


    Dziwi Cię to? Na elektrodzie to normalne - zrobić z pytającego debila i udowadniać mu że jest głupszy od osła. Ja nie wiem - pytam już o to po raz chyba setny - po co się odzywać jak nie chce się pomóc? To wszystko powoduje chaos, niepotrzebne nerwy - to bez sensu. Przecież podstawowa zasada każdego forum to: nie chcę pomóc to się nie odzywam, nadal obowiązuje.
    Wracając do meritum:
    Trzeba zwrócić uwagę na następującą kwestię: istnieje bardzo duża zależność trwałości żarówki halogenowej(i zwykłej zresztą też) od napięcia zasilającego! Z wykresu żywotności żarówek w stosunku do napięcia zasilania wynika, że zwiększenie napięcia o 4-6% powoduje zmniejszenie żywotności żarówki o połowę! I odwrotnie - zmniejszenie napięcia zasilania żarówki o 4-6 % daje nam podwojenie żywotności.
    Idąc tym tropem widzę zasadniczo 2 możliwości: wpiąć diodę w szereg z włóknem - obniży to napięcie na włóknie o około 0,7V ale też zmniejszy moc. Zmniejszenie napięcia nawet o ten niecały 1V zwiększy znacząco trwałość żarnika. Choć akurat tu nie wiem jak obniży się strumień świetlny. Trzeba sprawdzić, ale szacunkowo strumień zmniejszy się o około 15-20% dla zmniejszenia napięcia w zakresie 4-6%.
    Można też równolegle do włókna katodą do plusa - czyli zaporowo, choć tu nie wiem jaki miałoby to sens.


    Pozdrawiam wszystkich!

    2
  • #13 08 Mar 2013 09:58
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 08 Mar 2013 12:03
    cefaloid
    Poziom 30  

    Czy nie mógłbyś po prostu napisać co masz na mysli?
    I nie pisz proszę że to ja mam mieć jakis pomysł - pytam Ciebie bo to Ty napisałeś że jest rozwiązanie. Gdybym miał jakis pomysł, to chyba bym nie pytał, prawda?
    Ale jak nie chcesz to nie pisz i zachowaj dla siebie a my dziękujemy za dotychczasowe rady.

    W Twoją 'teorię przepięć' można by wierzyć jako uzasadnienie, gdyby w układnie nie było akumulatora który takie krótkotrwałe przepięcie udaremni. Musiało by być gigantyczne. Czy Ford aż tak żenująco rozwiązał działanie alternatora że takie przepięcia tam są? Nie mówię że nie ale jakieś pomiary, źródła tych informacji?

    RGG napisał:
    Pomiary na odpalonym i zgaszonym... nie przekraczaly nigdy 12 V


    No własnie to jest coś za mało jak na pracujący silnik. To nie uszkadza żarówek ale napięcie znamionowe żarówek samochodowych to 13.2 V i mniej więcej tyle tam powinno być na pracującym silniku. Jeśli nie ma, może są problemy z ładowaniem i napięcie instalacji pływa i czasem jest za wysokie?

    Pewnie mozna włożyć wspomnianą tajemniczą diodę i obniżać napięcie (oraz własne bezpieczeństwo słabym oswietleniem drogi) ale wg mnie nie tędy droga.

    Zmierz napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku.
    - ile wynosi?
    - przygazuj silnikem i niech popracuje na obrotach kilkanasie sekund, ile wynosi napięcie jak silnik jest na obrotach?

    0
  • #17 08 Mar 2013 12:59
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #18 08 Mar 2013 13:31
    cefaloid
    Poziom 30  

    Owszem, przewody w instalacjach samochodowych znanych mi producentow sa oporowe po to by obnizyc napiecie do tych 13,2V. Byc moze w Focusach zle je dobrali. Brzmi sensownie. No ale kolega ktory zalozyl ten temat pisze ze juz ma ponizej 12V. Wiec na poczatek sprawdzil bym napiece w instalacji w roznych warunkach. Moze byc (ale nie musi) cos nie tak, a to sprzwdzenie napiecia nic nie kosztuje. Moze na obrotach jalowych ma 12V a po przygazowaniu 15,5?

    Czy beda pytania o diode - pewnie tak, ale nikt sie nie urodzil geniuszem i po to jest takie forum by pytac.

    Reszte wypowiedzi pomijam - uznam ze masz zly dzien, kazdy ma do tego prawo. Na pewno nie jestes zlym forumowiczem i liczba 'pomogl' o tym dobitnie swiadczy.

    0
  • #19 08 Mar 2013 13:57
    RGG
    Poziom 10  

    Dziękuje wszystkim biorącym udział w dyskusji...
    Proponuję zamknąć wątek - zbyt dużo nerwów...
    Pozdrawiam

    0
  • #20 08 Mar 2013 21:40
    ^ToM^
    Poziom 33  

    Motronic napisał:

    A teraz się zacznie jaką tą diodę, w którą stronę ją wlutować, w które kabelki....


    Odnośnie włączenie diody w obwód, to należy ją wpiąć w kierunku przewodzenia w dodatni przewód zasilający żarówkę, tzn + napięcia podać na anodę natomiast katodę do styku żarówki.

    Motronic napisał:

    Swoimi pomysłami już mi się nie chce dzielić z kimkolwiek bo guzik z tego mam.


    No właśnie o to chodzi, że nie masz z tego nic mieć. Na tym polega cała ta zabawa i sens tego zajęcia.Dzielić się z innymi swoją wiedzą i praktyką nie dostając nic w zamian.
    Po prostu wydaje mi się, że nie rozumiesz całej tej filozofii i satysfakcji jaką można mieć dzieląc się innymi tym co się wie - jednak mam nadzieję, że może kiedyś dojdziesz do tego.
    Moja satysfakcja z pisania na forum jest tedy, jak z tego co napisałem komuś przyda się choć jedno zdanie.

    Pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    RGG napisał:
    Dziękuje wszystkim biorącym udział w dyskusji...
    Proponuję zamknąć wątek - zbyt dużo nerwów...
    Pozdrawiam


    To jest to o czym wyżej pisałem: nie byłoby żadnych nerwów, gdyby w dyskusji wzięli udział wyłącznie Ci, którzy merytorycznie wypowiadają się odnośnie tematu wątku a przede wszystkim Ci, którzy chcą rzeczywiści pomóc. Starczyłyby pewnie 1-3 sensowne odpowiedzi i temat byłby rozwiązany :)

    0