Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW Passat B5 98r - Kodowanie kluczyka pod nowy licznik, transpondery CRYPTO 48

miras_86 05 Mar 2013 11:56 9465 28
  • #1 05 Mar 2013 11:56
    miras_86
    Poziom 10  

    Witam.
    Mam do was pytanie.

    Wymieniałem w Passacie B5 liczniki i nie mogłem zaprogramować nowych kluczyków.
    Zgrałem wsady starego i nowego licznika, chłopaki mi przerobili i dalej nic.
    Byłem u speca i okazało sie ze musze kupic nowe transpondery i bedzie wszystko OK.

    Mam PINY zeby nie bylo.

    Załacze wam wsady licznikow.
    Orginalny: bez MFA
    Nowy licznik: z MFA
    Przerobiony: przerobiony

    I tu moje pytanie.
    Jak wgram przerobiony wsad, loguje sie starym pinem i koduje kluczyki ?

  • #2 05 Mar 2013 12:55
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Nie kombinuj ze wsadami.
    Użyj oryginału, zaloguj się, kanał 21 i wpisujesz liczbę kluczy.
    W VAGu widać czy tranponder nadaje się do zakodowania.
    Skoro wsad jest przerobiony to powinien działać na starych kluczach bez kodowania.
    Spróbuj odłączyć akumulator po wgraniu wsadu i zobacz wtedy czy działa.

  • #3 05 Mar 2013 13:09
    miras_86
    Poziom 10  

    Kolego czego to ja już nie próbowałem.
    Wszystko możliwości odnośnie licznika.

    Oryginalne WSADY i PINY - nie działa
    Modyfikacja WSADU - nie działa (odłączenie aku) (reset modyfikowanego wsadu)

    Jak podlaczę nowy licznik zaloguje sie PINem, immo swieci na stale auto odpale - ale nie chce zapamietac nowego kluczyka.

    Mozliwe jest ze musze uzyc nowych transponderów.

  • #5 05 Mar 2013 13:37
    miras_86
    Poziom 10  

    Nie mam auta przed sobą i naszybciej jutro.

    Jesli ci chodzi o sprawdzenie czy pastylke mozna zaprogramowac to z tego co sprawdzalem nie moglem wejsc w blok 22, ale jutro sprawdze jeszcze raz.

  • #6 05 Mar 2013 13:46
    endriu233
    Poziom 21  

    Witam, czym to kodujesz

  • #8 05 Mar 2013 13:59
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    miras_86 napisał:
    z tego co sprawdzalem nie moglem wejsc w blok 22,

    Bo pewnie wchodzisz w adaptacjach a nie w blokach pomiarowych.
    Jeżeli w blokach pomiarowych nie masz dostępu do 22 to pewnie wina programu.

  • #9 05 Mar 2013 14:07
    miras_86
    Poziom 10  

    Ok jutro sprawdzę jeszcze raz.
    I podam wartości, a dostałem info zeby sprawdzic czy immo nie jest zablokowane tzn. wlozyc nowy licznik i sprawdzic, mowia ze moze byc zablokowane i trzeba odczekac (min) na przekreconym zaplonie

  • #11 05 Mar 2013 18:16
    Erwin123
    Poziom 26  

    Możesz napisać na którym kanale?

  • #12 05 Mar 2013 18:25
    miras_86
    Poziom 10  

    Witaj.
    Bede jutro sprawdzal, ale sa dwie mozliwosci:
    01 silnik -> 08 blok -> kanał 24, 1 pozycja na właczonym zapłonie

    lub

    17 instrument -> MeasuringBlocks -> kanał 24, pozycja właczony zapłon

    i beda tam jakies cyfry np. 8 - 8min , 10 - 10min odczekujesz na przekreconym zaplonie

  • #13 06 Mar 2013 17:21
    miras_86
    Poziom 10  

    Witam.
    Nie moglem odczytac odnosnie czasu immo, ale odczytalem blok 22 odnosnie ilosci kluczykow i mozliwosci programowania.
    Zalaczam screen:
    VW Passat B5 98r - Kodowanie kluczyka pod nowy licznik, transpondery CRYPTO 48

    A wiec z wynika z tego ze pestke nie da sie zaprogramowac na nowo, a wiec czekam nanowe CRYPTO ID48

    Dodano po 4 [godziny] 48 [minuty]:

    Dzisiaj doszly do mnie 2 czyste transpondery Crypto ID 48 i dalej dupa, nie chce ich zakodowac.

    Jak wpisuje 2 i daje SAVE kontrolka przez chwile sie swieci sie i dalej zaczyna migac.
    Sprawdzalem czy da sie zapisac w blokach 22 i dupa pokazuje ze nie,
    czyli ostatnia wersja to taka ze mosze kupic czyste transpondery starsze Megamos ID13
    bo innej opcji nie widze :/

  • #14 06 Mar 2013 21:12
    żałosna udręka
    Poziom 31  

    ID48 muszą być prekodowane.

  • #15 06 Mar 2013 21:36
    15darekvw
    Poziom 27  

    Transponder w tym aucie ma byc ID48 i koniec kropka zadnych prekodowan niema tutaj,transponder prekoduje sie ID48 CAN na TP 22,23,24,25,wiec problemem tutaj bedzie raczej program,mysle ze VCDS poradziłby sobie tutaj bezproblemowo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    VW PASSAT 1999 2005 Transponder MEGAMOS Crypto 48 ( ID48 / JMA TP08 / Silca T6 )

  • #16 07 Mar 2013 06:25
    miras_86
    Poziom 10  

    15darekvw napisał:
    Transponder w tym aucie ma byc ID48 i koniec kropka zadnych prekodowan niema tutaj,transponder prekoduje sie ID48 CAN na TP 22,23,24,25,wiec problemem tutaj bedzie raczej program,mysle ze VCDS poradziłby sobie tutaj bezproblemowo.

    Dodano po 2 [minuty]:

    VW PASSAT 1999 2005 Transponder MEGAMOS Crypto 48 ( ID48 / JMA TP08 / Silca T6 )


    Ja mam 98 r i gdzieś czytałem że czasami występują w tych rocznikach jeszcze Megamos ID13.

    Postaram się dorwać jakiegoś VCDS.

  • #19 07 Mar 2013 10:19
    15darekvw
    Poziom 27  

    Tak jak pisze grala1 zielony wyswietlacz jeszcze nie miał immo w liczniku,niebieskie podswietlenie immo w zegarze.

  • #20 07 Mar 2013 17:25
    miras_86
    Poziom 10  

    A wiec dostalem od znajomego wsady 4 rodzaje, sprawne.
    Nakrecilem 2 filmiki odnosnie tego co robie.
    Ciezko tak pisac ale od soboty siedze czytam sprawdzam i dupa.

    Jedyny ratunek w nowych megamos id13 bo inaczej odpuszczam.

    Moze moje filmiki cos wniosa:

    http://www.youtube.com/watch?v=C1NkgMS3by0

    http://www.youtube.com/watch?v=BLVYHjlGvvQ

  • #22 08 Mar 2013 18:15
    miras_86
    Poziom 10  

    A wiec wgranie wsadu i odlacznie aku nic nie dalo.
    Dzisiaj przyszly next pastylki MEGAMOS ID13 i dalej nic :/

    Odpuszczam sobie te zegary.
    Poleglem ja :/ niestety

  • #23 08 Mar 2013 21:30
    T5
    Moderator Samochody

    Podjedź.Lub podeślij.Coś się wymyśli.

    miras_86 napisał:
    Poleglem ja :/ niestety

    Trochę wiary w siebie.

  • #24 09 Mar 2013 14:08
    miras_86
    Poziom 10  

    Witam.
    Udało się odpalić licznik.
    Wziołem go na spokojnie do domu, mysle rozkrece i zobacze czy w srodku cos nie bylo grzebane.
    Uwage moja zwrocil pin 17 w kostce ZIELONEJ byl skrzywiony i sie zwieral z pinem 16
    Wyprostowalem, wgralem przerobiony WSAD i prosze dziala az milo.
    Najwidoczniej gdzies musialem go skrzywic, ehh

    Kto by pomyslal.
    200 zl w kieszeni.

    Dziekuje panowie za pomoc.

  • #25 09 Mar 2013 17:32
    T5
    Moderator Samochody

    T5 napisał:
    Trochę wiary w siebie.
    A widzisz, zawsze na spokojnie :D
    A nie na kozie... :lol: :lol: :lol:

  • #28 09 Mar 2013 18:26
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Wystarczyło podać jakie.
    Inny błąd jest jak nie widzi cewki a inny jak jest nieuprawniony klucz.
    Nie wiem czy na filmach widać bo jakość jest tragiczna więc dałem sobie spokój z ich oglądaniem.

  • #29 09 Mar 2013 19:02
    miras_86
    Poziom 10  

    Jeszcze raz dzięki panowie za uwagi ;]
    Może, trzeba było ;] ale człowiek się uczy całe życie i tak gó.... umie ;]

    Teraz kojarzę że był błąd odnośnie zwarcia czy cuś takiego.

    Jeszcze raz dzięki.

    TEMAT UWAZAM ZA ZAMKNIETY

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME