Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes Vito 108CDI 99r. - nie można przekręcić kluczyka!

05 Mar 2013 17:36 5385 6
  • Poziom 2  
    Witam,

    Mam poważny problem, jestem na wyjeździe służbowym w Amsterdamie, nie mogę przekręcić kluczyka w stacyjce, w ogóle.

    Nie jest to "scyzoryk" ani tym bardziej "rybka", zwykły kluczyk.

    Niedawno zauważyłem, że przy wyjmowaniu kluczyka stacyjka nie zawsze odskakuje. Musiałem później wkładać czubek kluczyka i nim grzebać, żeby odskoczyło. Postanowiłem temu zaradzić i psiknąłem do środka WD-40. Ku mojemu zdziwieniu wcale nie pomogło. Ponadto kluczyk zaczął się lekko zacinać przy włączaniu zapłonu.

    Dziś coś zacięło się na amen, kluczyka nie da się przekręcić na żadną pozycję, kierownica jest zablokowana. Próbowałem ze znajomym ustawiać kierownicę na wszystkie sposoby, w lewo, w prawo, na środku, szarpać nią. Pukałem lekko ciężkim kluczem w obudowę stacyjki (zdjąłem już plastiki) i w kluczyk, psikałem więcej WD-40. Nic nie pomaga.

    Szczęście w nieszczęściu, że zaparkowałem akurat przed garażem znajomego i to w spokojnej dzielnicy. Niepokojące jest to, że jak tam ostatnio zaparkowałem (rok temu) to wysiadł mi alternator i go 3 dni sam wymieniałem.

    Zapasowy kluczyk jest oczywiście w Polsce, poprzedni właściciel mówił, że i tak nie da się nim odpalić auta.

    Anybody?
  • Poziom 27  
    Czyli blokady obrotu stacyjki są już na tyle zużyte, że kluczyk nie pasuje do stacyjki. 14 lat ciągłego używania swoje robi. Doraźnie, aby dojechać do Polski, to chyba wyjąć stacyjkę, zwiercieć zaślepki od sprężynek blokad, wywalić kołeczki blokad, założyć stacyjkę spowrotem i można wtedy odpalać nawet śrubokrętem
  • Poziom 2  
    Spróbowałem później jeszcze raz, po małej szamotaninie udało się go przekręcić. Myślałem, że obejdę problem zostawiając kluczyk zawsze w pozycji 1 (wyłączony zapłon), ale wtedy po ponownym przekręceniu rozrusznik nie kręci. Muszę przekręcić kluczyć do pozycji 0, poszamotać kluczykiem na boki, żeby wszystkie piny wskoczyły i wtedy się przekręca i startuje.

    Dodam, że kluczyk można wyjąć ze stacyjki w każdej pozycji, co skądinąd przydaje się zimą, nie trzeba gasić silnika na każdym krótkim postoju, można zamknąć auto i sobie pójść.

    Oczywiście kluczyk jest już dość mocno starty, nie ma na nim śladu chromu. Czy dorobienie kluczyka może pomóc? Czy w tych kluczykach są jakieś chipy? W plastiku od kluczyka jest taka mała, szara zaślepka, a na samej stacyjce jest taka czarna obrączka z której wystaje przewód.

    Wymiana stacyjki będzie oznaczać wymianę immobilizera, komputera, czegoś jeszcze? Będzie coś trzeba przeprogramować? Nie mam centralnego zamka, immobilizer jest na osobnym pilocie.
  • Poziom 38  
    Podjedź do mechesa i nie przeżywaj. W każdym mieści taki się znajdzie- w Krakowie firma Kluczyk- świetny fachowiec.
    Pastylkę immo można przełożyć do surowego kluczyka, wymiana stacyjki nie ma nic wspólnego z immo i komputerem- tam jest tylko pętla zasilania/ odbiornika, którą się zakłada na stacyjkę.
    Jeden taki czarodziej próbował mnie "wymacać" i powiedział, że trzeba programować zamawiać itd- kazałem dorobić kluczyk i po wydłubaniu pastylki, przykleiłem ją taśmą do nowego kluczyka i do domu.
    Tym zdartym kluczykiem mogłeś zajechać wkładkę stacyjki, ale "meches" potrafi czasem ją uzdrowić, jednak warunkiem długiej i pewnej pracy jest nowy kluczyk.
    jeżeli immo masz na innym pilocie, to już wogóle no problem.

    Pamiętaj, aby nigdy nie aplikować WD do stacyjki :D
    To może pomóc na kilka dni, potem dramat.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Póki klucz się przekręca wyciągnij bębenek. Po zdjęciu pętli, przekręcasz czarny metalowy pierścień i wychodzi. Klucz w pozycji pierwszej lub na zapłon, teraz dokładnie nie pamiętam. Będziesz miał 100% pewności, że nic Cię ni zaskoczy. Do środka przy odpalaniu wkładasz kluczyk (immo), a przekręcasz śrubokrętem.
  • Poziom 2  
    Ktoś się orientuje gdzie takiego fachowca znajdę w Poznaniu? Holendrów nie będę pytał, bo mi wymienią cały samochód.