Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E34 m50b25 vanos - e34 525i m50b25 vanos - wysokie spalanie dławinie na obro

05 Mar 2013 18:35 7569 16
  • Poziom 8  
    Witam a więc mam problem z moja e34 silnik m50 b25 mianowicie zacznijmy od spalania jest dość duże pali około 20 w porywach do 30 litrów i obroty przy odpaleniu jest ok trzyma równe obroty i do 4-5 tyś też jest ok o tych obrotów przy szybszym dodaniu gazu auto sie dławi i wali w kolektor przy powolnym dodawaniu gazu dochodzi do czerwonego pola... i teraz problem jeszcze jest w tym że nie mam gdzie podłączyć do kompa, więc proszę o rade z góry dziękuje
  • Poziom 13  
    A jest gaz? Jeżeli tak, to go odłącz (wyjmij bezpiecznik sterownika), potem sprawdzaj na benzynie.
    Odłącz przepływkę i patrz czy będzie zmiana, sprawdź bardzo dokładnie szczelność dolotu i wszystkich wężyków wkoło ssącego. To może być również czujnik wałka rozrządu ale to już na kompie albo podstawienie sprawnego da jakąś odpowiedź.

    U mnie niedawno na objaw kichania w dolot pomógł reset sterownika wg tej instrukcji: http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?t=592
  • Poziom 8  
    Autko nie posiada gazu... silnik sprowadzony był z niemiec w zeszłym roku nigdy nie gazowany i w moich lapach raczej nie bedzie gazowany, odłączałem przepływke jest zmiana ale nie daje to nic przy odłączeniu, dolot szczelny jutro sprawdzę reset robiłem go już kiedyś na starym sterowniku ale wymieniałem DME i na tym jeszcze nie robiłem a co do czujników nie mam możliwości podłączenia sie pod komputer w czwartek bede mial miernik więc je posprawdzam
  • Poziom 13  
    Jeżeli po odłączeniu przepływki zmiana jest, ale nie poprawiła się praca, to znaczy, że przepływka jest sprawna i trzeba szukać gdzie indziej. Możesz jeszcze sprawdzić sondę (połączenie na kostce) prócz czujnika wałka. Bez kompa ciężko może być.
  • Poziom 8  
    podejrzewam że albo padł czujnik temperatury który daje info do ECU i auto chodzi cały czas na ssaniu albo wtryski leją... nawet jak by sonda padła myśle że spalanie tak by nie wzrosło... mam racje ?
  • Poziom 13  
    Czujnik temp raczej rzadko się psuje. Sprawdzić go bardzo łatwo miernikiem pod kranem z ciepłą wodą (pamiętaj, że masz tam dwa czujniki obok siebie i ten niebieski jest dla DME). Ja też wymieniłem czujnik temp przy podobnych objawach ale niepotrzebnie.
    Wygląda na to, że silnik jest w trybie awaryjnym albo mapa jest całkiem rozjechana a na to ma wpływ wiele czynników, więc ciężko coś powiedzieć. To czy chodzi na ssaniu albo czy wtryski leją możesz sprawdzić odkręcając świece - będą mokre.
    A bieg jałowy jest ok czy ma turbulencje.
  • Poziom 8  
    wiesz ostatnim razem 90 % osób pisało mi że DME sie rzadko psuje i na pewno to nie ono padło a jednak po wymianie DME auto odpalilo. bieg jałowy tez ma zawahania ale nie takie jak podczas jazdy dam filmy co sie dzieje przy pedalu wciśniętym na maxa
    bieg jalowy : http://www.youtube.com/watch?v=0foqaoOFNmI&feature=youtu.be
    i podczas jazdy na 1 biegu: http://www.youtube.com/watch?v=TcHSvWjM15A&feature=youtu.be
  • Poziom 13  
    1. Muzykę przeszkadzającą w tle mogłeś sobie darować :P
    2. Bieg jałowy to silnik pracujący bez gazu ;)
    3. Ta "przegazówka", którą robisz w pierwszym filmie pokazuje, że jest problem z płynnością przyspieszenia obrotów silnika. Przychodzi mi tu na myśl wadliwe działanie przepustnicy a dokładnie czujnika położenia przepustnicy ale na odległość ciężko stwierdzić.
    4. Drugi film wygląda jakby wypadał zapłon ale niedokładnie słychać czy silnik przerywa czy sie dusi czy też kicha w dolot.

    Ogólnie do sprawdzenia jest dużo rzeczy jak w/w czujniki, reset DME, świece, cewki itd. Walcz i pisz co sie dzieje. Myślę, że diagnostyka komputerowa mogłaby naprowadzić na cel, bo tak to można pół silnika wymienić na ślepo i dalej będzie kicha.

    A jeszcze jedno. Piszesz, że wymieniłeś sterownik bo nie odpalał silnik ale czy wstawiłeś taki sam komputer? Po wymianie sterownika takie są objawy czy było już dobrze?
  • Poziom 8  
    nawt nie pomyślałem o muzyce grała bo grała, czujnik przepustnicy działa ale czy dobrze tego nie moge powiedzieć, a na drugim filmie to jest różnie akurat teraz przerywał tak jak by gubił zapłon niekiedy jest tak że jak by sie dusił nie pracował na wszystkie tłoki a niekiedy strzela w kolektor.

    jutro bede miał miernik bede sprawdzał czujniki wiesz może gdzie w necie znajde dane jakie powinny posiadac opór ? jestem po resecie DME, co do diagnostyki za daleko mam jechac jeszcze niekiedy było tak że pojechałem (wtedy holowałem auto do niego) nie mógl połączyć sie z komputerem skasował 50 zł i wróciłem do domu z niczym ) więc wole nie :) tak sterownik bsh z tym samym nr po wymianie było ok auto wkręcało sie na obroty i miało moc
  • Poziom 13  
    Jak nie dasz rady, to polecę Ci bardzo zaufanego człowieka z okolic Łodzi od BMW.

    Co do parametrów, to tu coś jest klik ale też na elektrodzie znajdziesz.
  • Poziom 8  
    nie czje za dużo z tego tematu nie moge znaleść tam właściwości jaki opór powinny miec poszczególne czujniki ;/ ale dzisiaj już ręce mi opadły wczoraj brakło paliwka nie tankuje duzo bo przy tym spalaniu to wyrzucanie kasy w błoto kupiłem 5 l a 30 zł i przejechałem na nim 9 km i znowu braklo to 9 km na testowanie zamieniałem czujnik wału i resetowałem 2 razy dme ręce mi opadają
  • Poziom 32  
    Już dawno opłaciłoby się zrobić porządną diagnostykę. Policz ile wylałeś paliwa, ile razy nie pojechałeś swoim samochodem. Oczekujesz odpowiedzi, jednocześnie nie podając podstawowych informacji. Gdzie sens i logika? Jedź na diagnostykę i podaj wyniki, bo post wiruje nad koszem.
  • Poziom 8  
    jedyna osoba jaka znam która mi sie podłaczy do bmw jest koleś który jak wcześniej u niego byłem jak mi padło DME nie mógł sie połączyć z autem po czym skasował mnie za połączenie gdzie nic nie zrobił i odesłał do domu więc nie wiem czy widzisz sens tracić kase i jechac do niego ? i wtedy też rozwiązałem problem na forum znalazł sie normalny człowiek i pomógł bez diagnostyki więc da sie ? wole wydać ta kase co mam jemu dać wydać je w auto przynajmniej nie daje nikomu kasy za nic...
  • Poziom 15  
    W całej Łodzi jest tylko jeden komputer diagnostyczny?
  • Poziom 8  
    do łodzi mam prawie 70 km więc przy tym aktualnym spalaniu to sa spore koszty
  • Poziom 21  
    12DEX09 napisał:
    i wtedy też rozwiązałem problem na forum znalazł sie normalny człowiek i pomógł bez diagnostyki więc da sie ?


    Oj oj. Nikt nie jest alfą i omegą. Nie zawsze da się stwierdzić coś na odległość. Z takim podejściem nic nie zdziałasz. Tu masz problem dość złożony. Postaraj się wykonać diagnostykę... Sam widzisz że nikt nie wie co się dzieje w Twoim BMW. Na razie mamy tylko hipotezy, które trzeba potwierdzić poprzez diagnostykę. Dla mnie to raczej lejący wtrysk lub padnięta sonda. No ewentualnie TPS (jak już wcześniej ktoś powiedział). Ale to trzeba sprawdzić. Ważne co widzi sterownik. To że czujnik jest sprawny nie oznacza, że sterownik widzi poprawne dane (czytaj uszkodzona wiązka).
    Pozdrawiam!
  • Poziom 1  
    Witam forumowiczów chciałbym odnowić temat gdyż przypadek mam bardzo podobny e36 96r z 1.8is swap na m50b25 z e34 92r. takowy pojazd już zakupiłem kilka miesięcy temu byłem na kompie pokazało mi czujnik przepustnicy(lecz na pracującym silniku go odpinałem i mogło wyłapać błąd) czujnik prędkości jazdy (wyjąłem i co się okazało miał kilka opiłków oraz jakby taki smar srebrny na sobie, wyczyściłem wymyłem , nie pamiętam dokładnie ujęcia ale coś z cylindrem pierwszym i szóstym miały to być cewki -wymieniłem , sonda i ogrzewanie sondy/ wymieniłem ale z e39 2.3 silnika groty miały identyczne, kable również więc przerobiłem kostki i zamontowałem.dodatkowo co nie wykazała diagnoza a wyczytałem na forach wymieniłem czujnik wałka rozrządu, czujnik temperatury, jakies 2-3 miesiace temu nowa z zamiennika pompka paliwa oraz świece ngk-i.
    Zauważyłem ze na zimnym silniku przez pierwsze 2-3min auto pracuje najlepiej.gdy tylko złapie temperatury silnikiem rzuca i wławienie strzelanie w kolektor itp. AA i pare dni temu czyszczenie i sprawdzenie wtrysków ultradzwiękami,