Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[ATmega8][C] - Wysłanie przez USART wartości liczbowej i przypisanie jej do PWM

Defozo 06 Mar 2013 16:22 1320 7
  • #1 06 Mar 2013 16:22
    Defozo
    Poziom 17  

Witam, jestem początkującym programistą.
    Zamierzam napisać program na µC ATmega8, który odbierze liczbę z zakresu 0-255 przez USART i ustawi odpowiednio rejestry OCR1A i OCR1B w zależności od wysłanej liczby i przypisanemu jej rejestrowi.

Próbowałem napisać kod, który po wysłaniu 'y' dla rejestru OCR1A lub 'u' dla rejestru OCR1B przypisze odpowiednią wartość, która zostałaby wysłana po nadaniu 'y' lub 'u', jednak mam wrażenie, że masakrycznie to zepsułem.
    Oto mój "genialny" kod:

Kod: c
    Zaloguj się, aby zobaczyć kod

Na pewno jest jakiś prosty sposób na rozwiązanie tego problemu.

Proszę o pomoc,
    Defozo

0 7
  • Pomocny post
    #2 06 Mar 2013 16:40
    bajcik
    Poziom 11  

1) w przerwaniu odbierającym bajt lepiej wrzucić do do zmiennej albo buforka i opuścić przerwanie. Obsługę polecenia zrobić w pętli głównej. Tym bardziej że wysyłasz tam wiadomość - nie wiem czy nie powoduje to złej interakcji.

2) zamiast
    pwm1value = pwm1value+wiadomosc*10;
    powinno być
    pwm1value = 10*pwm1value+(wiadomosc-'0');

3) najlepiej rozdzielić pajęczynkę ifów/elsów tak żeby osobno było rozpoznawanie komendy, osobno wczytywanie liczby, osobno ustawianie OCR1B.

Ogólnie: rób i testuj małe kawałeczki, potem je scalaj we większą całość cały czas testując

0
  • Pomocny post
    #3 06 Mar 2013 16:58
    BlueDraco
    Specjalista - Mikrokontrolery