Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cinquecento sporting - nierówna praca silnika,szarpanie podczas ruszania,

prajzl 06 Mar 2013 17:07 2994 11
  • #1 06 Mar 2013 17:07
    prajzl
    Poziom 12  

    Witam
    Silnik 1,1 54KM zasilany benzyną
    Autko troche nierówno pracuje na biegu jałowym i czasami podczas przyspieszania mocno dławi się i nim szarpie,lub nie reaguje na pedał gazu,i nagle po sekundzie dwóch,energicznie przyspiesza.
    Efekt taki nie wystepuje zawsze ,ale tylko w zakresie obrotów do 3000 przy wyższych obrotach nigdy nie wystepuje.
    Spalanie jest w normie dynamika tez ok.Usterka pojawiła się rok temu ale potem prawie zanikła i teraz znowu sie pojawiła ale jest bardziej dokuczliwa.
    Odpadają świece,i kable wymieniane bez efektu ,wypiąłem także sonde na próbe,to samo,wymieniy był też filmt paliwa i powietrza też pasek rozrządu,

    0 11
  • #2 06 Mar 2013 19:09
    sandamiano
    Poziom 28  

    Obejrzyj przewód podciśnieniowy z przepustnicy do czujnika MAP przy sterowniku silnika. Nie może mieć nieszczelności, pęknięć itp.
    Kontrolka wtrysku nie sygnalizuje awarii w czasie występowania usterki?

    0
  • #3 06 Mar 2013 20:28
    prajzl
    Poziom 12  

    tak kontrolka wtrysku czasami się zapala ,co kiedyś nigdy nie miało miejsca.
    Zapala się różnie,nie tylko wtedy kiedy akurat zaczyna szarpać.

    0
  • #4 06 Mar 2013 21:41
    sandamiano
    Poziom 28  

    Wygląda na chwilowy błąd ale powinien być w pamięci sterownika jako nieaktywny zapisany. Można spróbować go odczytać pod komputerem i wtedy szukać w czujniku (jego przyłączu elektrycznym i instalacji) na który naprowadzi badanie.

    0
  • #5 07 Mar 2013 15:20
    prajzl
    Poziom 12  

    dziś próbowałem odpalić i tatalnie zdechł nie da sie jechać ,przerywa masakrycznie.chyba pracuje na dwa gary. Tak że raczej laweta. :popcorn:

    0
  • #6 07 Mar 2013 21:42
    sandamiano
    Poziom 28  

    Jeśli dwa cylindry wypadły to może któraś z cewek zapłonowych?

    0
  • #7 08 Mar 2013 15:37
    prajzl
    Poziom 12  

    sandamiano napisał:
    Jeśli dwa cylindry wypadły to może któraś z cewek zapłonowych?


    Tak jak odpale pochodzi z minute i dotkne to dwa środkowe wyloty przy kolektorze letnie a te skrajne aż parzą,zresztą jak wypiąć przewód zasilający cewke te od niepracujących garów to chodzi tak samo.
    Tylko jak sprawdzić czy komputer ,jak podepne tam żarówke to swieci.
    Chyba zaryzykuje i kupie te cewke ,na 80% zadziała a przynajmniej zaoszczedze na lawecie i naprawie. :popcorn:

    Dodano po 49 [minuty]:

    Pytanie jeszcze tylko jak sprawdzić komputer czy podaje napiecie na cewke?Bo jak podłaczam tam żarówke to ona świeci dodam gazu swieci coraz mocniej,to znaczy że jest ok?

    0
  • #8 08 Mar 2013 16:04
    sandamiano
    Poziom 28  

    Sterownik kluczuje cewkę impulsami masy a zasilanie plusem jest stałe po odpaleniu silnika . Zanim kupisz cewkę a masz multimetr to pomierz tą uszkodzoną. Sprawna powinna mieć na pierwotnym uzwojeniu 0.4-0.6 ohma. Na wtórnym około 6.5- 8 kiloohma. Jeśli nie masz multimetru - zamień cewki miejscami oczywiście kable WN i zasilające przełóż. Jeśli będzie to wina cewki to inne dwa cylindry nie będą pracowały (środkowe będą gorące) a jeśli winien sterownik lub okablowanie cewki a cewka sprawna to tak samo będzie jak teraz

    0
  • #9 08 Mar 2013 17:01
    prajzl
    Poziom 12  

    przełożyłem kable wn i zasilające z kompa,bez efektu to samo .Więc jednak sterownik poszedł
    tak że sam sie nie bede za to zabierał oddam do mechanika

    0
  • #10 08 Mar 2013 18:02
    sandamiano
    Poziom 28  

    Może być jeszcze słaby kontakt na przewodzie ze sterownika (minus) lub z przekaźnika (plus) ale to mysiałbyś mieć multimetr lub umieć posługiwać się probówką. Cewki są sterowane z pinu 1 (jedna cewka) i 19 (druga cewka) sterownika - jest to pierwszy pin we wtyku w górnym i dolnym rzędzie od strony przewodów. Może warto to sprawdzić gdyż usterka powstawała czasami i ustępowała aż trafiło na stałe.

    0
  • #11 14 Mar 2013 12:51
    prajzl
    Poziom 12  

    Dobra problem rozwiązany,jak sie przyjrzałem na srodkowe świece od cylindrów 2 i 3 to sa jakies duzo bardziej zmordowane niż 1 i 4 .Zaryzykowałem i kupiłem cewke podmieniłem w tej gałęzi i chyba o to chodziło .Pracuje ok

    0
  • #12 14 Mar 2013 21:06
    SharkGT
    Poziom 9  

    uszkodzenie cewki to bardzo częsty przypadek w tych silnikach sam kilkanaście wymieniłem oczywiście w różnych autach.

    0