Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

cinquecento sporting - nierówna praca silnika,szarpanie podczas ruszania,

06 Mar 2013 17:07 3396 11
  • Poziom 12  
    Witam
    Silnik 1,1 54KM zasilany benzyną
    Autko troche nierówno pracuje na biegu jałowym i czasami podczas przyspieszania mocno dławi się i nim szarpie,lub nie reaguje na pedał gazu,i nagle po sekundzie dwóch,energicznie przyspiesza.
    Efekt taki nie wystepuje zawsze ,ale tylko w zakresie obrotów do 3000 przy wyższych obrotach nigdy nie wystepuje.
    Spalanie jest w normie dynamika tez ok.Usterka pojawiła się rok temu ale potem prawie zanikła i teraz znowu sie pojawiła ale jest bardziej dokuczliwa.
    Odpadają świece,i kable wymieniane bez efektu ,wypiąłem także sonde na próbe,to samo,wymieniy był też filmt paliwa i powietrza też pasek rozrządu,
  • Poziom 29  
    Obejrzyj przewód podciśnieniowy z przepustnicy do czujnika MAP przy sterowniku silnika. Nie może mieć nieszczelności, pęknięć itp.
    Kontrolka wtrysku nie sygnalizuje awarii w czasie występowania usterki?
  • Poziom 12  
    tak kontrolka wtrysku czasami się zapala ,co kiedyś nigdy nie miało miejsca.
    Zapala się różnie,nie tylko wtedy kiedy akurat zaczyna szarpać.
  • Poziom 29  
    Wygląda na chwilowy błąd ale powinien być w pamięci sterownika jako nieaktywny zapisany. Można spróbować go odczytać pod komputerem i wtedy szukać w czujniku (jego przyłączu elektrycznym i instalacji) na który naprowadzi badanie.
  • Poziom 12  
    dziś próbowałem odpalić i tatalnie zdechł nie da sie jechać ,przerywa masakrycznie.chyba pracuje na dwa gary. Tak że raczej laweta. :popcorn:
  • Poziom 29  
    Jeśli dwa cylindry wypadły to może któraś z cewek zapłonowych?
  • Poziom 12  
    sandamiano napisał:
    Jeśli dwa cylindry wypadły to może któraś z cewek zapłonowych?


    Tak jak odpale pochodzi z minute i dotkne to dwa środkowe wyloty przy kolektorze letnie a te skrajne aż parzą,zresztą jak wypiąć przewód zasilający cewke te od niepracujących garów to chodzi tak samo.
    Tylko jak sprawdzić czy komputer ,jak podepne tam żarówke to swieci.
    Chyba zaryzykuje i kupie te cewke ,na 80% zadziała a przynajmniej zaoszczedze na lawecie i naprawie. :popcorn:

    Dodano po 49 [minuty]:

    Pytanie jeszcze tylko jak sprawdzić komputer czy podaje napiecie na cewke?Bo jak podłaczam tam żarówke to ona świeci dodam gazu swieci coraz mocniej,to znaczy że jest ok?
  • Poziom 29  
    Sterownik kluczuje cewkę impulsami masy a zasilanie plusem jest stałe po odpaleniu silnika . Zanim kupisz cewkę a masz multimetr to pomierz tą uszkodzoną. Sprawna powinna mieć na pierwotnym uzwojeniu 0.4-0.6 ohma. Na wtórnym około 6.5- 8 kiloohma. Jeśli nie masz multimetru - zamień cewki miejscami oczywiście kable WN i zasilające przełóż. Jeśli będzie to wina cewki to inne dwa cylindry nie będą pracowały (środkowe będą gorące) a jeśli winien sterownik lub okablowanie cewki a cewka sprawna to tak samo będzie jak teraz
  • Poziom 12  
    przełożyłem kable wn i zasilające z kompa,bez efektu to samo .Więc jednak sterownik poszedł
    tak że sam sie nie bede za to zabierał oddam do mechanika
  • Poziom 29  
    Może być jeszcze słaby kontakt na przewodzie ze sterownika (minus) lub z przekaźnika (plus) ale to mysiałbyś mieć multimetr lub umieć posługiwać się probówką. Cewki są sterowane z pinu 1 (jedna cewka) i 19 (druga cewka) sterownika - jest to pierwszy pin we wtyku w górnym i dolnym rzędzie od strony przewodów. Może warto to sprawdzić gdyż usterka powstawała czasami i ustępowała aż trafiło na stałe.
  • Poziom 12  
    Dobra problem rozwiązany,jak sie przyjrzałem na srodkowe świece od cylindrów 2 i 3 to sa jakies duzo bardziej zmordowane niż 1 i 4 .Zaryzykowałem i kupiłem cewke podmieniłem w tej gałęzi i chyba o to chodziło .Pracuje ok
  • Poziom 10  
    uszkodzenie cewki to bardzo częsty przypadek w tych silnikach sam kilkanaście wymieniłem oczywiście w różnych autach.