Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel movano - Obwód regulatora ciśnienia paliwa Movano 2,5 CDTI

06 Mar 2013 20:19 9204 9
  • Poziom 8  
    Witam.

    podsiadam Opla Movano 2,5 cdti 2007r. Ostatnio samochód nie chciał mi odpalić i zaczęła migać czerwona lampka pompy na wyświetlaczu. podłączyłem komputer i wyskoczył mi błąd P0090 obwód regulatora ciśnienia paliwa.
    Dzisiaj wymieniłem ten regulator na pompie, samochód odpalił, ale gdy zrobiłem jazdę próbna to silnik zaczynał gasnąc. Samochód odpala bez problemu i na wolnych obrotach pracuje normalnie, ale gdy wcisnę gaz w podłogę to gaśnie. kontrolki żadne się nie zapalają, samochód odpala na dotyk nawet jak zgaśnie (przed wymiana regulatora nawet nie dało się odpalić i mrugała ta kontrolka). Po podłączeniu pod kompa wywala ten sam błąd P0090.
    Co może być przyczyna tej usterki? może coś źle zrobiłem przy wymianie regulatora?Regulator kupiłem nowy. Może gdzieś indziej szukać usterki?
    proszę o pomoc.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 25  
    jeżeli masz silnik G9U650,to masz elektryczną pompe paliwa w zbiorniku.Działa?
  • Poziom 8  
    zapomniałem dodać ze samochód stał cala zimę na dworze nie odpalany. W zbiorniku nie było dużo paliwa (około 10l.). Słyszałem ze jak diesel stoi nie odpalany zima to w zbiorniku może wytwarzać się parafina, albo woda się skraplać, nie wiem czy to prawda. Jutro wyciągnę filtr paliwa i go obejrzę.
    Pompy w zbiorniku nie sprawdzałem. Jak można sprawdzić czy pompa w zbiorniku jest sprawna? Czy trudno się do niej dostać?
  • Poziom 17  
    Sprawdz moze podstawowe rzeczy przedewszystkim filtr paliwa a pozniej zaczynaj wymieniac czesci :)

    pozdrawiam
  • Admin grupy Samochody
    unde05 napisał:
    Jak można sprawdzić czy pompa w zbiorniku jest sprawna?
    Włączyć zapłon i słuchać.Chodzi 30s i się wyłącza.
  • Poziom 8  
    Na 90 % jestem przekonany ze to pompa paliwa. Po przekręceniu kluczyka nie słychać żadnego dźwięku. druga osoba przekręcała kluczyk a aja nasłuchiwałem przy zbiorniku i tylko słyszałem 3 razy takie "krri". odkręciłem filtr paliwa i wszystko w porządku, żadnej wody śmieci czy parafiny. Jak miałem odkręcony dekiel od filtra paliwa to kilka razy przekręciłem rozrusznikiem, zauważyłem ze paliwo nie dochodzi do filtra(a powinno się lać).
    czy ktoś wymieniał pompę paliwa? czy jest to skomplikowana operacja? czy lepiej oddać samochód do serwisu?

    Dodano po 4 [minuty]:

    zapomniałem dodać ze kontrolka znowu mruga od pompy i samochodu się nie da odpalić. Może jest jakieś zwarcie, bo samochód odpala a później nawet nie reaguje
    (raz mruga kontrolka a raz nie).
  • Admin grupy Samochody
    unde05 napisał:
    czy ktoś wymieniał pompę paliwa? czy jest to skomplikowana operacja?
    Jak zdemontujesz zbiornik to nic skomplikowanego.
  • Poziom 34  
    Pompy w zbiorniku ani nie nasłuchuj ani nie szukaj bo jej tam nie znajdziesz! To układ CR Boscha z pompą CP3, porządna diagnostyka z pomiarami ciśnienia paliwa i próbą przelewową i w parenaście minut można postawić diagnozę ( zakładając że zasilanie paliwem pompa-->zbiornik paliwa wporządku).
  • Poziom 8  
    czy możne ktoś wie jak spuścić paliwo z tego samochodu? trzeba zdemontować bak czy jest może jaki inny sposób?
  • Poziom 9  
    Ja może trochę nie na temat ale chcę kupić takie auto z silnikiem 2,5l z2006 roku . Czy w dwu słowach mógł by mi ktoś podpowiedzieć na co szczególnie zwrócić uwagę ?