Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

OPEL MOVANO 2.2dti - Przerywanie i spadki ciśnienia na listwie

freshus 06 Mar 2013 20:41 6264 17
  • #1
    freshus
    Level 10  
    Witam wszystkich.
    Mam problem z moim oplem movano 2.2dti 2001r. Problem polega na tym, że silnik szarpie na biegu jałowym. Czuć tak jakby wypadanie zapłonów. Nie jest to równomierne i nie występuje cały czas. Dodatkowo mam wrażenie, że trzeba trochę dłużej kręcić rozrusznikiem niż normalnie. Raz mi się zdarzyło, że zgasł podczas jazdy. Błąd jaki znalazłem to: P0191 czyli niewłaściwe ciśnienie na listwie. Dodatkowo podczas pracy w momencie szarpnięcia silnikiem ciśnienie na listwie spada do 250bar.
    Zmieniałem czujnik na listwie. Objawy występował nadal. Czasem przez cały dzień ni szarpie, a czasem cały dzień szarpie nie ma reguły. Proszę o pomoc bo sam sobie z tym nie poradzę.
    p.s. Robiłem przelewy wtrysków i jest ok
  • #2
    josephmike
    Level 16  
    Kiedy ostatnio był zmieniany filtr paliwa? Wg mnie od tego zawsze trzeba zacząć zamiast kupować drogie części.
  • #3
    freshus
    Level 10  
    Zapomniałem dopisać. Zacząłem "naprawy" od wymiany filtra na nowy.
  • #4
    josephmike
    Level 16  
    Do sprawdzenia napięcie dochodzące do czujnika ciśnienia i napięcie dochodzące do regulatora ciśnienia paliwa.
  • #5
    żałosna udręka
    Level 34  
    Wygląda na początek końca pompy. Jeżdżąc wykończysz wtryski, bo rzuca opiłkami, zakładając, że czujnik ciśnienia i przelewy są ok i regulator j.w.
  • #6
    freshus
    Level 10  
    Wydawało mi się, że jak by pompa siadała to cały czas był by problem. Zastanawia mnie jeszcze czy to może nie regulator ciśnienia w pompie siada?
  • #7
    josephmike
    Level 16  
    Dlatego najlepiej najpierw sprawdzić napięcia- to nic nie kosztuje. Do czujnika 5V, do regulatora 12V.
  • #8
    freshus
    Level 10  
    Napięcia są w porządku.

    p.s. Zaobserwowałem jeszcze, że samochód na luzie, pedał w podłogę, czasem się wkręca do 4 tysięcy obrotów, a czasem do niecałych 3 tysięcy obrotów. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny.
    Po dodaniu gazu i puszczeniu podczas ostatniej fazy schodzenia z obrotów jest czuć wyraźne szarpnięcie silnikiem. Występuje zawsze czasem bardziej lub mniej wyczuwalne.
  • #9
    freshus
    Level 10  
    Czy na prawdę nikt nie jest w stanie mi pomóc?
    Byłem dzisiaj w autoryzowanym serwisie OPLA. Wyszedł do mnie mechanik pogdybał pogdybał i też na niczym się skończyło. Powiedział, żeby tak jeździć aż się całkiem coś nie zepsuje. Powiedział że jeśli ta usterka nie występuje cały czas to jest praktycznie nie do wykrycia, albo do wykrycia bardzo dużym kosztem.
  • #10
    żałosna udręka
    Level 34  
    Twoją usterkę można zdiagnozować podczas jej występowania. W tym celu trzeba przejechać się z komputerem na kolanach i obserwować parametry. Trzeba oczywiście wiedzieć na co się patrzeć.
  • #11
    freshus
    Level 10  
    Z chęcią bym dał się komuś przejechać, żeby to zdiagnozował za rozsądne pieniądze, oraz usunął tą usterkę. Nie znam niestety nikogo takiego. Odwiedziłem już w sumie cztery warsztaty i każdy chce pół samochodu wymieniać na próbę czy się coś poprawi. JA później zostanę z masą sprawnych części i lżejszy o kilka tyś. Dlatego kupiłem kabelek do diagnostyki i liczyłem, że ktoś tu mi pomoże to naprawić.
  • #12
    żałosna udręka
    Level 34  
    Przejrzałem jeszcze raz twój przypadek i objawy które wymieniłeś. Zacząłbym od sprawdzenia zapowietrzania. Podłącz wężyk przezroczysty na odpływie, ale jeszcze przed wejściem do filtra. Ja do tego używam obciętych króćców ze starego filtra. Podaj swoją lokalizację, może jest tu ktoś z twoich okolic.
  • #13
    freshus
    Level 10  
    Jestem z okolic Warszawy -> Nadarzyna

    Dzięki za podpowiedź, tego nie sprawdzałem jeszcze. Spróbuję tylko muszę wężyki kupić. W przyszłym tygodniu się za to wezmę bo ma być cieplej mniejsza szansa że coś połamię.
  • #14
    freshus
    Level 10  
    Witam ponownie.
    Sprawdziłem zapowietrzanie. Auto się nie zapowietrza. To znaczy na powrocie nie ma powietrza. Zresztą po nocy ładnie pali, a przy zapowietrzaniu byłby raczej problem.

    Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł?
  • #15
    freshus
    Level 10  
    Doszedł jeszcze jeden objaw od momentu jak zrobiło się cieplej. Jak odpalam z rana samochód i jadę przez pierwsze 10km wszystko jest ok. Później w momencie jak na przykład ruszam ze świateł i zmieniam biegi to po zmianie biegu na wyższy auto w pierwszym momencie nie ciągnie przez jakieś 2 sekundy a następnie normalnie przyspiesza. Tak jak by dodanie gazu działało z 2 sekundowym opóźnieniem.
  • #16
    jurekk55
    Level 36  
    Forum nie zastąpi jazdy z podglądaniem parametrów , zrób jak sugerował ci kolega powyżej , wróć i opowiedz co wypatrzyłeś.

    Oczywiście nadmiar nagaru usunąłeś i zaopatrzenie w świeże powietrze bez zarzutu...?
  • #17
    freshus
    Level 10  
    Objaw dławienia udało się usunąć. Przyczyną był egr. Niestety auto dalej lekko szarpie. Przejechałem już 10000km i z tego co się zorientowałem gdyby przyczyną była pompa lub wtrysk to auto już by nie jeździło. Jedyne co zrobiłem to podniosłem wolne obroty z 800 do 820 i szarpania prawie nie czuć. Byłem już u 3 mechaników każdy podłączał komputer i nic nie wydumali. Będę tak jeździł dopóki coś bardziej nie siądzie.
  • #18
    freshus
    Level 10  
    Dziś odebrałem samochód serwisu który naprawił usterkę. Czynności które wykonał serwis: spuszczenie paliwa i umycie zbiornika paliwa; umycie odstojnika zanieczyszczeń który znajduje się przy zbiorniku (było pełen galaretowatej mazi i wody) ; wymiana filtra paliwa i wyczyszczenie obudowy filtra; mycie w myjce ultradźwiękowej zaworu pompy wysokiego ciśnienia. Efekt działań: brak szarpania i przerywania. Ciśnienie paliwa na wolnych zmienia się +- 20bar. Za usługę zapłaciłem 400zł brutto i jestem zadowolony bo widzę, że trafiłem na profesjonalistów. Dostałem zalecenie by za około miesiąc wymienić jeszcze raz filtr paliwa.