Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Suzuki rg 80 - Regulator napięcia

06 Mar 2013 20:56 6672 9
  • Level 12  
    Witam..
    Mam taki motocykl jak Suzuki Rg 80 z 94r i interesuje mnie czy ktoś próbował podłączyć inny regulator niż ten seryjny?. Albo czy jest możliwość przerobienia go na bardziej uniwersalny składając inny mostek prostowniczy i regulator?. Bo dostępność regulatora jest bardzo trudna.. Słyszałem, że inni posiadacze zakładają jakieś chińskie regulatory ale po jakimś czasie się palą i przy okazji palą wszystkie żarówki..

    Pozdrawiam.
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • HeluKabel Akademia WiedzyHeluKabel Akademia Wiedzy
  • Level 39  
    Serwisówki do tego modelu nie ma w internecie, a na ebayu w niemczech kosztuje 70 euro.
    Prawdopodobnie pasujący regulator jest dostępny w Wilmacie.
    Raz tylko miałem styczność z tym modelem, z tego co zdążyłem zobaczyć to jest tam regulator "dwufazowy, aczkolwiek nie mogę tego w 100% potwierdzić.

    Moderated By Błażej:

    Nie p...rzyprawiaj!

  • Helpful post
    Level 39  
    Zdjęcia z katalogu części to nie to samo co instrukcja serwisowa.
    Swego czasu miałem oryginalną instrukcję serwisową do Hondy NS1 w języku niemieckim która kosztowała koło 300 zł. Proszę sprawdzić czy da się ją ściągnąć z internetu... Schemat instalacji dopiero ja sam udostępniłem.
  • Helpful post
    Level 42  
    Dzięki BANANvanDYK za udostępnienie schematu. Niestety jest on bardzo nieczytelny. Cięzko określić funkcje elementów. Wygląda jakby zasilanie szło z jednej cewki "bezmasowej" a zapłon był jakimś wariantem zapłonu megnet. Mogę się mylić proszę mnie "wyprostować".
    Jednak to widać odnośnie ładowania niesie nadzieje na użycie jakiegoś regulatora od quada z mocniejszą prądnicą.
    Nie wiem co miał na myśli BANANvanDYK pisząc " regulator "dwufazowy ", ale jest jedna cewka więc układ jest jednofazowy. Może chodziło mu o to że musi być to mocna konstrukcja regulująca obie połówki sinusoidy i to ze sporą mocą.
    Był temat na forum: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2369494.html
    Taki regulator byłby OK.
    Ja proponuję jeszcze inny: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2344969.html
    ale okrojony do jednej fazy.
    Pasowałoby by zmierzyć napięcia bez i z obciążeniem (min 50W) dla różnych RPM. Czyli zdjąć charakterystykę prądnicy aby ocenić czy lepszy byłby regulator szeregowy - bezstratny z pierwszego linku. Czy może równoległy - stratny z linku drugiego.
    Nawet zakup gotowego regulatora będzie łatwiejszy znając te dane.
    Można też, ponosząc większe koszty (ryzyko spalenia) "podkładać regulatory od tych quadów które w prądnicy mają jedną cewkę "bezmasową".
  • Helpful post
    Level 39  
    Regulator "dwufazowy", ponieważ uzwojenie ładowania jest jednofazowe, ale bez połączenia z masą. Tak więc z alternatora wychodzą dwa przewody "fazowe", dlatego też nazwę "dwufazowy" biorę w cudzysłów.
    Przy takich pojazdach regulator jest stratny - wewnątrz jest mostek Graetza i dwa tyrystory zwierające nadmiar napięcia na masę.
    Światła według tego nieczytelnego schematu są zasilane z akumulatora.
    Zapłon jest typu "bezimpulsatorowego", jedna cewka zasilająca + moduł, iskra co 180°, brak stałego kąta wyprzedzenia zapłonu.
  • Level 42  
    To jaki typ regulatora (szeregowy, równoległy) jest zamontowany jest wg. mnie loterią. W poście #7 podałem link do opisu regulatora szeregowego w 250'tce. Natomiast regulatory równoległe (stratne) są i piździkach jak i gigantach z 400W prądnicy.
    Rozumiem intencje nazwy "dwufazowy", choć nie podoba mi się ona jak cewka "bezmasowa". Obie są wybitnie niepoprawne!
    Z tymi dwoma tyrystorami ZA mostkiem Gratza coś mi się nie zgadza. Przeciez wystarczy jeden na odpowiedni prąd.
    Dwa tyrystory były w regulatorze z rzeczonego linku. Tam były częścią mostka prostowniczego a regulator był w zasadzie prostownikiem sterowanym.
    Z tego nieczytelnego :D schematu też wyczytałem na temat rodzaju zapłonu (i napisałem o tym!) więc nie jest to żadne odkrycie. Przynajmniej dla mnie..
  • Level 1  
    Witam serdecznie, podepnę się pod temat,
    mam problem z podłączeniem stacyjki
    a konkretniej robiłem swap silnika i nie wiem które przewody są odpowiedzialne za gaszenie motoru ? Czy może mi ktoś podpowiedzieć albo wie na jakiej zasadzie to działa . Czy jakiś przewód z połączeniu z masą daje coś w rodzaju jakieś przerwy przez co silnik gaśnie ? Prosze o pomoc .