Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Iveco Daily 35/12 - za wysokie ciśnienie oleju

Daro122 06 Mar 2013 21:19 5784 13
  • #1
    Daro122
    Level 31  
    Iveco Daily 35/12 1993r 2.5td 120km pompa podaje na wolnych obrotach po odpaleniu ponad 6atm wystarczy lekko przegazować i ciśnienie skacze jeszcze wyżej . Dekiel pompy oleju w którym znajduje się zawór nadmiarowy zdjęty , tłoczek z minimalnymi ryskami przesuwa sie pod naciskiem bez zacięć . Jaka może być przyczyna utrzymywania tak wysokiego ciśnienia oleju , czy ktoś orientuje się jak wygląda powrót oleju z zaworu nad miarowego przez blok pompy do miski olejowej .
  • #2
    MACIEK_M
    Level 29  
    Czym mierzysz ciśnienie?
  • #3
    Daro122
    Level 31  
    Ciśnienie mierzone oczywiście sprawnym manometrem.
  • #4
    mtracz
    Level 29  
    Nie wiem jak wygląda ta pompa, ale zawór w pompie może po otwarciu kierować olej ze strony tłocznej na stronę ssawną w samej pompie. Nie koniecznie musi upuszcza go do miski.
    Co było powodem pomiaru ciśnienia?
  • #5
    Daro122
    Level 31  
    Auto trafiło do mnie po dwu krotnej wymianie turbosprężarki z powodu przedostawania się oleju do wydechu . Z rysunku układu smarowania wynika że olej trafia do bloku pompy i dalej ,no właśnie jak to na ogólnym szkicu dokładnie nie wiadomo zapewne na stronę ssącą . Sądzę że utrudniony odpływ z zaworu nad miarowego może być przyczyną takiego wzrostu ciśnienia .
  • #6
    mtracz
    Level 29  
    A nie ma drugiego zaworu na magistrali olejowej?
  • #7
    MACIEK_M
    Level 29  
    Sprawdź dokładnie powrót oleju z turbiny do miski.
  • #8
    Daro122
    Level 31  
    MACIEK_M przejrzane nawet za dokładnie , zapchany powrót z turbiny nie będzie powodował takiego wzrostu ciśnienia .
  • #9
    kwok
    Level 39  
    Jak dasz obrotów to do ilu skacze?
    Iveco mają do siebie że jedne silniki mają ciśnienie 4 a inne 6 więc może nie tu przyczyna.
    Odnośnie wymian turbo - wymieniane na nowe czy "regenerowane" używki? Sprawdź spływ z turbo i drożność odmy.
  • #10
    Daro122
    Level 31  
    Jak przegazuję to skacze do ponad 7 atm dalej już nie cisnąłem bo może coś puścić ,
    auto jeździło u właściciela jakiś czas i z dnia na dzień zaczęło dymić, turbiny regenerowane ale w sprawdzonym kilkanaście razy zakładzie . Dzisiaj zacząłem demontaż bloku pompy , nic poza utrudnionym odpływem oleju z przelewu zaworu nad miarowego nie przychodzi mi do głowy .
  • #11
    kwok
    Level 39  
    No i chyba innej przyczyny nie będzie. Sprawdź jaszcze czy zawór nadmiarowy się nie zacina tzn blokuje się i nie otwiera się całkowicie. Z drugiej strony na gorącym silniku takie ciśnienie na jałowych nie powinno być.
  • #12
    Daro122
    Level 31  
    Jedno mnie dzisiaj trochę zadziwiło mianowicie podciśnienie w skrzyni korbowej i słyszalny syk powietrza , korek wlewu oleju nie bardo chciał się podnieść , ale jak to by wpływało na prace zaworu nad miarowego . Po zdjęciu korka i przegazowaniu ciśnienie na zegarze bez zmian .
  • #13
    kwok
    Level 39  
    Tzn nie rosło ponad miarę? Jeśli tak to daj obrotów i zakręć korek - zobacz czy ciśnienie nie wzrośnie.
  • #14
    Daro122
    Level 31  
    Witam problem wysokiego ciśnienia oleju rozwiązany , auto trochę postało ale nie było takie pilne . Po wymianie całego aluminiowego bloku w którym jest pompa ciśnienie wróciło do normy , podciśnienie o którym pisałem również zanikło . Olej z przelewu zaworu nad miarowego przechodzi przez blok do miski olejowej kanały są duże i zapchanie ich raczej nie możliwe . Wygląda na to że powodem anomalii było podciśnienie .