Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra A C20NE 92 r. - Nierówna praca na zimnym silniku. Benzyna i gaz

Wojtas217 07 Mar 2013 14:50 3045 4
  • #1 07 Mar 2013 14:50
    Wojtas217
    Poziom 2  

    Na początku chciałbym się przywitać z racji tego że to mój pierwszy post na forum. Problem z tym silnikiem wygląda następująco. Gdy rano bądź po długim postoju silnik jest zimny, odpalam auto na benzynie nie zawsze łapie od razu, ale jak już zapali to muszę go przygazować bo na luzie obroty spadną i zgaśnie. Kiedy go tak potrzymam na ok. 2.5 tys obrotów przez kilka sekund to mogę wrzucić luz i już nie zgaśnie, ale obroty są nie stabilne (nie ma wielkich skoków, ale falowanie tak od normalnego poziomu biegu jałowego w dół). Kiedy już złapie temperaturę wszystko jest w porządku, silnik chodzi równo, ładnie się zbiera i ogólnie pracuje bardzo dobrze. Na gaz zazwyczaj przełączam po paruset metrach od ruszenia podczas przyśpieszania i wtedy też wszystko jest już normalnie, żadnych nietypowych objawów. Dodam że na gazie w trybie awaryjnym nie odpali w ogóle kiedy jest zimny. Co może być przyczyną takiego zachowania? Sam silnik ogólnie jest w bardzo dobrej kondycji. Zakładam że to nie instalacja gazowa tylko problem ogólny. Planuje wymienić standardowo świece, kable i kopułkę z palcem, ale nie mam pewności czy to coś da. Być może macie jakieś inne sugestie? Pozdrawiam i z góry dziękuję

    0 4
  • Pomocny post
    #2 07 Mar 2013 23:34
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Odłącz akumulator na 5 min, podłącz ponownie i zobacz czy jest ok.

    0
  • #3 08 Mar 2013 12:27
    Wojtas217
    Poziom 2  

    Po tym zabiegu odniosłem wrażenie że jest lepiej gdyż auto od razu po odpaleniu dałem na luz i nie zgasło, lecz obroty dalej falowały, Słychać było charakterystyczne popierdywanie i odczuwalne były wibracje w kabinie. Po pewnym czasie przełączyłem nawet na gaz trzymając jakieś 2 tys. obrotów i auto również nie zgasło na luzie, ale po gwałtownym dodaniu gazu i odjęciu silnik zdławił się i padł, Dodam że dziś jest znacznie chłodniej więc pewnie ten reset komputera coś dał. Nie wiem czy w tak starym aucie to kwalifikuje się jako usterka, ale jest dość uciążliwe i chciałbym temu zaradzić. Plus dla Ciebie, dzięki. Czy ktoś ma jeszcze jakieś sugestie?

    0
  • #4 08 Mar 2013 13:46
    mail4skwarka
    Poziom 19  

    Cytat:
    "Planuje wymienić standardowo świece, kable i kopułkę z palcem"


    Dobre posunięcie.
    Wymień filtr paliwa i powietrza, sprawdź czy chodzi silnik krokowy.

    Rozumiem że auto dostałeś w spadku i próbujesz je reanimować.
    Jak długo stał to musi popracować na benzynie żeby się rozruszał, a najlepiej trochę go przegonić.

    0
  • #5 22 Mar 2013 18:58
    Wojtas217
    Poziom 2  

    Sprawa została rozwiązana. Dla tych którzy mają podobny problem opisze co było przyczyną nierównej pracy silnika. Pierwszą sprawą była regulacja gazu i wymiana filtra gazu. Sytuacja już wtedy uległa znaczniej poprawie. Uszkodzony był także czujnik temperatury (ten który odpowiada za pomiar do ECU). Do tego filtr powietrza w tragicznym stanie.. Efektem napraw jest bardzo dobrze pracujący silnik. Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

    1