Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw Passat b3 1988r. - szarpie i świeci check

matex227 07 Mar 2013 19:20 2079 10
  • #1 07 Mar 2013 19:20
    matex227
    Poziom 9  

    Witam.
    Szukam pomocy, porady w znalezieniu usterki. Silnik to 1.8 90km monowtrysk. Opiszę pokrótce co się dzieje.
    Odpalam samochód, silnik pracuje równo, natomiast jak się doda gazu tak 1500-2000obr. to szarpie, a gdy się go przegazuje pow. 3tys. silnik wskakuje w tryb awaryjny i zapala się kontrolka check.
    Dalej silnik chodzi równo w pełnym zakresie obr.
    Jednak po wyłączeniu zapłonu i ponownemu uruchomieniu znów szarpie w tym przedziale obr.jak wyżej.
    Został podmieniony silnik krokowy, tps, sprawdzona sonda.
    Co jeszcze sprawdzić, gdzie szukać?

    0 10
  • #2 07 Mar 2013 23:38
    lysy852
    Poziom 9  

    Sprawdz świece, kable wn, cewke i moduł zapłonu.
    A no i jak świeci check to odczytaj błędy.

    1
  • #3 08 Mar 2013 00:00
    panam
    Poziom 29  

    cewka itd jak kolega powyżej.

    0
  • #4 08 Mar 2013 19:49
    matex227
    Poziom 9  

    Ok, w najbizszym czasie wezme się sa sprawdzanie tych cześci, dzięki.

    Dodano po 15 [minuty]:

    Dodam, że jak miałem zdjętą obudowe filtra, rure dolotu i patrząc na prace wtryskiwacza w tym zakresie gdzie szarpie to wyraznie widać jak podaje paliwo z przerwami ale w jednakowych odstępach.

    0
  • #5 08 Mar 2013 23:03
    panam
    Poziom 29  

    Jak świeci check to możesz sprawdzić jakimś kompem

    1
  • #6 08 Mar 2013 23:06
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 08 Mar 2013 23:10
    panam
    Poziom 29  

    No fakt 88 r to kody pewnie migawkowe

    0
  • #8 09 Mar 2013 01:07
    ociz
    Moderator Samochody

    Podejrzewał bym zwarty styk biegu jałowego, ale skoro nastawnik zmieniony to pewnie coś na przewodach. Te od TPS bardzo często się w nich uszkadzają, ale objawy zbytnio nie pasują.

    0
  • #9 11 Mar 2013 21:25
    matex227
    Poziom 9  

    Witam, dziś grzebałem w passacie, zmieniłem cały mono wtrysk prawie kompletny i co się okazało nic to nie dało ale... odpiołem wtyczke z elektrozaworka który jest schowany za tps-em, zgasiłem samochód , odpaliłem go i wszystko wróciło do normy czyli nie szarpie i nie świeci check. Podmieniłem zaworek i znowu to samo, teraz jeżdżę z odpiętą wtyczką i jest ok. Mam pytanie od czego on jest, czym steruje? , wężyki lecą z przepustnicy przez zaworek do aparatu zapłonowego.

    0
  • #10 12 Mar 2013 08:51
    ociz
    Moderator Samochody

    Ten zaworek jest właśnie podłączony do styku biegu jałowego w nastawniku, z jednej strony ma mieć plusa po kluczyku (bezpiecznik nr 15), z drugiej masa z nastawnika jak przepustnica zamknięta. Sprawdź bezpiecznik.

    0
  • #11 12 Mar 2013 20:29
    matex227
    Poziom 9  

    Bezpiecznik sprawdzę, ale nie będę już tam się doszukiwał, byle będzie jeszcze się toczyć :D temat rozwiązany, dziękuje wszystkim pomocnym i pozdrawiam.

    1