Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wycinanie otworów pod przyciski

fafiks 07 Mar 2013 20:05 2451 15
  • #1 07 Mar 2013 20:05
    fafiks
    Poziom 17  

    Witam

    W jaki sposób /fachowy/ wyciąć otwory o śr 22m w blasze 2-3 mm. Otwory mają być pod przyciski do sterowania. Ma wiertło stopniowane dobre klasy ale wycięcie w tak grubej blasze to masakra. Czy są jakieś inne sposoby ?

    Fafiks

    0 15
  • Pomocny post
    #2 07 Mar 2013 20:15
    Steryd3
    Poziom 32  

    A otwornica-próbowałeś??

    0
  • #5 07 Mar 2013 20:17
    fafiks
    Poziom 17  

    Szczerze nie, czy to jest dobre rozwiązanie?

    Fafiks

    0
  • Pomocny post
    #6 07 Mar 2013 20:20
    Steryd3
    Poziom 32  

    Z pewnością otwory będą dużo lepsze niż po wiertle stożkowym. Proponuje spróbować -otwornice nie są strasznie drogie.

    0
  • Pomocny post
    #8 07 Mar 2013 20:22
    vorlog
    Poziom 33  

    W firmie mamy komplet wycinaków kształtowych plus praska pod dławiki, przyciski/lampki fi 22, 30, złącza Wielanda itd- kupa forsy, ale tyle szaf, co się dziennie robi, to zwróciło się szybko :)
    V.

    0
  • Pomocny post
    #9 07 Mar 2013 20:23
    MCB
    Poziom 27  

    vorlog napisał:
    Wycinakami z praską hydrauliczną, ale to dość drogi interes-

    Najlepszy i jedyny sensowny sposób, jeżeli robisz więcej niż dwa otwory.
    Opcja low cost, to wycinak + śruba z gwintem drobnozwojnym i łożyskiem oporowym.
    Taki zestaw to koszt rzędu 100 PLN. Sprawdza się bardzo dobrze przy kilkunastu otworach jednorazowo. Można go kupić w sklepie oferującym wycinaki.

    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #10 07 Mar 2013 20:25
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Właśnie. Podjedź do firmy robiącej szafy lub... zlewy. Jeśli to jednostkowa produkcja, to opłaci ci się zapłacić za taką usługę.
    Wiertłem stopniowym da się, ale musisz przytwierdzić blachę do jakiejś podstawy i wiercić najlepiej z kolumnowej wiertarki. 2 mm to wcale nie dużo dla wiertła stopniowego.

    0
  • Pomocny post
    #11 07 Mar 2013 20:27
    vorlog
    Poziom 33  

    MCB napisał:
    vorlog napisał:
    Wycinakami z praską hydrauliczną, ale to dość drogi interes-

    Najlepszy i jedyny sensowny sposób, jeżeli robisz więcej niż dwa otwory.
    Opcja low cost, to wycinak + śruba z gwintem drobnozwojnym i łożyskiem oporowym.
    Taki zestaw to koszt rzędu 100 PLN. Sprawdza się bardzo dobrze przy kilkunastu otworach jednorazowo. Można go kupić w sklepie oferującym wycinaki.

    pozdrawiam

    Prawda. Kiedyś stosowałem takie rozwiązania, ale nie zdały egzaminu ze względu na ilość roboty. Do zastosowań na małą skalę dobre, ale do tworzyw sztucznych i blachy max. 1,2mm, grubsza blacha to problem.
    V.

    0
  • Pomocny post
    #12 07 Mar 2013 20:34
    MCB
    Poziom 27  

    vorlog napisał:
    blachy max. 1,2mm, grubsza blacha to problem

    Wszystko zależy od geometrii ostrza.... :)
    Osobiście używam takiego zestawu i nie narzekam. Nie ma znaczenia czy to Rittal, Himmel, Schneider, o chinolach nie wspomnę.
    Warto przy tym pamiętać o pewnej zasadzie:
    Kto smaruje, ten jedzie.... :)

    pozdrawiam

    0
  • Pomocny post
    #13 07 Mar 2013 20:56
    Los_sandalos
    Poziom 27  

    Jeśli do wycięcia jest większa ilość (kilkanaście przycisków, dławiki) to najlepszym rozwiązaniem jest wycinanie wodą - usługa za kilkadziesiąt zł, otwory idealne - z ząbkiem ustalającym.

    0
  • #14 07 Mar 2013 21:07
    vorlog
    Poziom 33  

    Jeszcze prostsza sprawa to zamówienie gotowych szafek/obudów z odpowiednią "perforacją" wykonaną na etapie produkcji, przed malowaniem, ale opłacalne raczej w seriach.
    Osobiście brałem to pod uwagę, bo sprawdziłoby się u mnie w produkcji, ale często i tak trzeba zrobić ponadplanowe "dziury" to raz, a i ludzie muszą mieć zajęcie gdy nie ma ciśnienia na tzw. plan miesięczny- na urlopy bezpłatne ich wszak nie wygonię...
    V.

    0
  • #15 07 Mar 2013 21:20
    andrefff
    Poziom 36  

    Przy większej ilości takie wycinaki polecam. Link

    0
  • #16 07 Mar 2013 21:33
    fafiks
    Poziom 17  

    Dzięki wszystkim , pomogliście mi rozwiązać problem


    Fafiks

    0
  Szukaj w 5mln produktów