Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Mercedes W210 E230 '95 - ASB, długi czas zmiany biegu 2 na 3

07 Mar 2013 20:35 3027 6
  • Poziom 10  
    Witam,
    Mam problem z moim MB W210 E230 ASB 1995 z czasem zmiany biegu z 2 na 3.
    Problem polega na tym, ASB zmienia bieg około 1 sek wysprzęglając co powoduje znaczny wzrost obr przy przyspieszaniu.
    Jeśli jadę spokojnie wzrost obrotów jest nieznaczny, natomiast przy zmianie biegu w okolicach 3 tyś obroty wzrastają do 4,5 tyś. po czym załącza 3 bieg.

    Wymieniłem olej i filtr, poziom oleju jest idealny, wymieniłem zestaw sprężynek K1 ale chyba niepotrzebnie ponieważ tam już był taki sam jak nowy, sprawdziłem zawór podciśnienia w skrzyni, sprawdziłem przewody podciśnienia.
    Dziś zrobiłem eksperyment i odłączyłem zasilanie zaworów podciśnienia
    - zielony - jazda na rozgrzanym silniku żadnej różnicy
    - różowy - jazda na rozgrzanym silniku żadnej różnicy

    Czy ktoś wie jak pozbyć się tego problemu?
    Do czego służą zawory w/w podciśnienia? Jakie są objawy ich niesprawności?

    Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.
  • Poziom 21  
    Szkoda, że nie podajesz nr VIN ani nr skrzyni. Masz albo 722.4 albo 722.6 ;)

    Strzelam, że to ta pierwsza, czterobiegowa?
  • Poziom 10  
    Witam,
    VIN mojego MB to WDB2100371A044472, skrzynia oczywiście 4 biegowa.
  • Poziom 20  
    Trzeba sprawdzić czy te zawory są szczelne, one właśnie odpowiadają za prawidłowe zmiany biegów, ale gdyby były zepsute to raczej szarpało by na wszystkich biegach. Tutaj może być problem z samą skrzynią. Bieg 2 i 3 są najczęściej używane i możliwe że są już zużyte i trzeba zregenerować skrzynie.
  • Poziom 10  
    Właśnie to jest dziwne, że brak jest innych objawów zużycia skrzyni, biegi zmienia płynnie poza 2 na 3 chociaż mimo wysprzęglania tutaj też nie szarpie.
    Olej przed wymianą nie charakteryzował się zapachem spalonych tarczek brak wycieków ze skrzyni itp.
    Miałem nadzieję, że ktoś będzie widział dokładnie jaką funkcję pełnią elektrozawory podciśnienia bo co znawca to inna teoria ale zawsze sprowadza się do tego, że ma to coś wspólnego ze zmianą biegów.
  • Poziom 28  
    Te zawory, jeden odpowiada za tryb pracy skrzyni S/E (właściwie punkt przełączania biegów), drugi zaś za podniesienie progu przełączenia biegu z 2 na 3 przy zimnym silniku. Ma to na celu szybsze rozgrzanie katalizatora. Nie mają wpływu na przeciąganie przy zmianie biegów.
  • Poziom 20  
    Miałem mercka z taką skrzynią i właśnie szarpał przy zmianach biegów, oba te zaworki z boku były nieszczelne (nie pracowały) po wymianie na sprawne auto zmieniało biegi płynnie.