Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sterownik zamka centralnego Steeli men SM188F

michal7786 08 Mar 2013 02:10 8586 14
  • #1 08 Mar 2013 02:10
    michal7786
    Poziom 11  

    Witam.
    Kupiłem sterownik zamka centralnego SM188F, który do celowo będzie zamontowany do samochodu Opel Corsa B.

    Mam pytanie czy ten model sterownika ma możliwość sterowania siłownikami nie tylko z pilota ale z siłownika sterującego który montuje się w drzwiach kierowcy.

    Jeśli tak to proszę o podpowiedź jak ten sterujący siłownik podłączyć, usiłowałem to podłączyć na różne sposoby i nie działa, zamykanie pilotem działa tak jak powinno, ale jak podłączyć siłownik sterujący nie mam pojęcia.
    Nie robiłem tych testów w samochodzie, tylko w pokoju na stole, mam dwa siłowniki, jeden zwykły i jeden sterujący, zwykły ma dwa przewody, niebieski i zielony, a sterujący ma pięć przewodów, niebieski, zielony, czarny, brązowy i biały.

    Sterownik zamka centralnego Steeli men SM188F

    Podłączyłem to dokładnie tak jak na schemacie STEROWANIE SIŁOWNIKIEM.

    Czerwony przewód podłączyłem do plusa, czarny do minusa, żółty i żółto czarny też do plusa, pomareńczowy i pomarańczowo czarny do minusa, biały i biało czarny do siłownika.
    Tak jak pisałem zamyka i otwiera ale tylko na pilota.
    Nie wiem kompletnie co znaczą schematy STEROWANIE PLUSEM i STEROWANIE MASĄ.

    Proszę o odpowiedź czy da się to podłączyć tak że by zamykał i otwierał z drzwi kierowcy z kluczyka lub guzika w drzwiach, czy on ma możliwość tylko z pilota.

    0 14
  • #2 08 Mar 2013 08:28
    wiesiekj

    Poziom 27  

    Nie ma takiej opcji, tylko z pilota.

    0
  • #3 08 Mar 2013 14:21
    michal7786
    Poziom 11  

    A co to jest srerowanie plusem i sterowanie masą?

    0
  • #4 08 Mar 2013 14:31
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Ciebie interesuje tylko sterowanie siłownikiem +/-. Pozostałe opcje wykorzystuje się do sterowania centralnym już istniejącym Sterowanie plusem to starsze VW a minusem większość aut z lat 90. Żeby była możliwość zasterowania z wkładki musisz dołożyć najprostszy sterownik centralnego zamka.

    0
  • #5 09 Mar 2013 00:36
    michal7786
    Poziom 11  

    Dokładnie o to mi chodziło, bawiłem się dziś tym i sam doszedłem o co chodzi.
    Zamontowałem to w samochodzie Opel Corsa B, zostawiłem oryginalny sterownik i dołożyłem ten nowy, podłączyłem według schematu sterowanie masą, podłączyłem przewody żólty i żłółto czarny do masy, a przewody biały i biało czarny do istniejącej w aucie wiązki zamka centralnego, podłączyłem do przewodów biało brązowego i czerwono brązowego.

    Wszystko działa super, muszę jeszcze podłączyć kierunkowskazy, tylko nie za bardzo wiem gdzie, może pod wyłącznik awaryjnych, albo pod wiązkę która jest przeprowadzona z przodu do tyłu auta, wydaje mi się że tam powinny być przewody od kierunkowskazów.

    Jest jeszcze opcja domykanie szyb, ale jak to podłączyć to już nie mam zielonego pojęcia, szczerze mówiąc to mi bardzo na tym nie zależy, ale jak by było i działało to mogło by być.

    0
  • Pomocny post
    #6 09 Mar 2013 07:10
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Kierunki możesz podpiąć w progu, przy przełączniku kierunków lub przy włączniku awaryjnych. Przewód czarny z białym paskiem i czarny z zielonym paskiem. Aby wysterować szyby musisz mieć tą funkcję w aucie tzn przytrzymanie kluczyka w drzwiach w pozycji "zamknij" ma powodować podnoszenie szyby. W przeciwnym razie potrzebny będzie dodatkowy moduł domykania szyb.

    0
  • #7 09 Mar 2013 16:43
    michal7786
    Poziom 11  

    z szybami dam sobie spokój, co do kierunków to planowałem z wyłącznika awaryjnych ale rozebrać to to normalnie masakra, wyciągnołem przełącznik awaryjnych z deski rozdzielczej, myślałem że wyjdzie razem z kostką a tu kostka jest montowana chyba na stałę w ten pulpit. Mówisz ze mogę podłączyć do wiązki w progu, powiedz po której stronie auta jest ta wiązka o której mówisz, od kierowcy czy od pasażera?

    I jeszcze coś dziwnego mi się dzieje, wszystko działa taj jak powinno ale jak jest wyłączony zapłon, w momencie gdy włącze zapłon przestaje działać sterowanie pilotem, dziwne troche bo prąd do nowej centralki podłączyłem ze starej, plus z grubego czerwonego przewodu, a minus z czarnego, co ciekawe bo przy włączonym zapłonie sterowanie z pilota nie działa a z wkładki w drzwiach działa.

    0
  • #8 09 Mar 2013 18:24
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    michal7786 napisał:
    I jeszcze coś dziwnego mi się dzieje, wszystko działa taj jak powinno ale jak jest wyłączony zapłon, w momencie gdy włącze zapłon przestaje działać sterowanie pilotem, dziwne troche bo prąd do nowej centralki podłączyłem ze starej, plus z grubego czerwonego przewodu, a minus z czarnego, co ciekawe bo przy włączonym zapłonie sterowanie z pilota nie działa a z wkładki w drzwiach działa.


    Jeśli centralka nie ma (a w/g schematu instalacji - nie ma) przewodu podłączanego do "plusa po stacyjce", to wychodzi na to,że masę centralki nowego sterownika podłączyłeś do przewodu, na którym pojawia się plus po włączeniu zapłonu. :D Najlepiej podłącz masę sterownika pod masę karoserii - jakaś śruba wkręcona w blachę.

    p.s. Masa (-) jest na brązowych kabelkach.

    1
  • #9 10 Mar 2013 01:42
    michal7786
    Poziom 11  

    Tak właśnie zrobiłem i jest wszystko tak jak powinno być.
    Czeka mnie jeszcze chyba kupno nowej centralki, tej która jest seryjnie montowana w aucie, moja stara raz działa a raz nie działa, myślałem że to kostka nie łączy więc wywaliłem kostkę i przylutowałem przewody do styków centralki, nic to nie dało, działa normalnie ale czasami jej odbije i nie działa, jeszcze poprawie wszystkie lutowania na płytce, a jak to nic nie da to kupię jakąś nową najtańszą uniwersalną na alleg.. .

    0
  • #11 11 Mar 2013 00:01
    michal7786
    Poziom 11  

    Tak wszystko się zgadza, tylko że mi zależy na sterowaniu z wkładki, to znaczy nie tak z wkładki jak z guzika z drzwiach, chcę tak mieć ze jak się zamknę w aucie to zamkną się mi wszystkie drzwi.

    0
  • Pomocny post
    #12 11 Mar 2013 08:06
    MIROSŁAW JURGIELEWICZ
    Poziom 14  

    Ale będziesz jednak miał możliwaść zamknięcia się "z pilota".

    0
  • #13 11 Mar 2013 15:44
    michal7786
    Poziom 11  

    No racja, zawsze jak jestem w aucie to pilota mam przy sobie.

    0
  • #14 11 Mar 2013 17:41
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Zawsze możesz zrobic jakąś prostą czasòwkę, lub przy rozsądnym używaniu poprostu podpiąć przełącznik chwilowy i zasterować bezpośrednio przekaźnik w centralce.

    0
  • #15 13 Mar 2013 20:27
    michal7786
    Poziom 11  

    Podłączyłem to jednak tak że nowa centralka steruje siłownikami, mam centralny zamek tylko z pilota.

    Mam drugie auto które kupiłem 10 lat temu i zaraz jak go kupiłem to zamontowałem w nim centralny zamek, szczerze powiem że nie przypominam sobie że bym od tamtego czasu zamykał to auto z wkładki, zawsze z pilota bo to wygodne.

    Rozwiązanie z dodatkowym włącznikiem w aucie był by super, włącznik który by zamykał i otwierał, brat ma tak w lagunie, ale jak to podłączyć to nie mam pojęcia.

    0