Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi A6 1.9 TDI automat uszkodzona skrzynia?

daniacz19 08 Mar 2013 13:17 5082 0
  • #1 08 Mar 2013 13:17
    daniacz19
    Poziom 1  

    Witam nazywam się Piotrek mam Audi A6 1.9 TDI automat z 1998r. skrzynia AMD kod silnika to AFN. Mam problem z moją skrzynią zaczęło się od uszkodzonego sprzęgła hydrokinetycznego poluzowały się śruby i sprzęgło się rozsypało pękło i zablokowało silnik (oderwała się jakaś metalowa część). Wymieniłem sprzęgło i wszystko niby było ok wspomnę jeszcze o oleju w zbiorniczku chłodniczym mechanik mówił że to na pewno uszczelka pod głowicą poszła i trzeba ją wymienić ale z braku środków nie wymieniłem jeździłem tak około tygodnia. Pierwsze parę dni wszystko było ok ale po paru dniach auto jak stało cały dzień i rano odpalałem audi nie chciała ruszyć wyła jak głupia 3000 obrotów i ledwo jechała po przejechaniu około 200 metrów rozgrzewała się na tyle że zaczynała prawie normalnie chodzić tzn gdy jechałem powyżej 70 km wszystko było ok normalnie przyspieszała natomiast gdy zwalniałem i ruszałem np na rondzie czuć było szarpanie skrzynią nie zmieniała płynnie biegów pewnego dnia pojechałęm do kolegi objawy byly takie same lecz po około 3 godz gdy chciałem wrócić do domu autko nie chiało już wrzucić żadnego biegu na początku przejechałęm może z 10 m i bieg tak jakby wyskakiwał jak by był na luzie musiałęm zgasić silnik odpalić i znowu pare metrów przejechał i nic wsteczny jeszcze chodził też przez chwile poźniej coraz żadziej postanowiłem zaprowadzić auto do mechanika na lawecie i co sie okazało po oględzinach stwierdzili że ułamany jest plastik w drążku zmiany biegów i uszkodzony jest bezpiecznik skrzyni biegów (tak to się chyba nazywa) (angielska nazwa bo kopiłem nowy na angielski ebayu Safety Switch Automatic Transmission)
    Kupiłem również ten plastik ale okazało się żę nie pasuje aha i wymieniłem chłodniczkę oleju bo okazało sie że to olej od skrzyni był w zbiorniczku a nie olej silnikowy z pod uszczelki pod głowicą. Mechanik jednak powiedział mi że skrzynia najprawdopodobniej została uszkodzona bo odpalali ją na podnośniku chyba i próbowali zmieniać biegi i mowił że czasami wsteczny się załącza jak włączał biegi to mówił że tylko do 40 km/h się rozpedzała i dalej nie chciała iść i najprosciej bedzie wymienić cała skrzynie tylko dla mnie to troche duży koszt w angli nie mogę znaleść takiej skrzyni a z polski targać skrzynie to też około 2000 tys jak nie lepiej plus robocizna przeszukałem allegro i natknąłem się na "sterownik skrzyni biegów zastanawiam się czy to przypadkiem nie wina tego sterownika? opis jest taki: Najczęstszy objaw uszkodzenia sterownika to:



    - przechodzenie w tryb awaryjny po rozgrzaniu auta lub występowanie usterki na rozgrzanym silniku a gdy jest zimny działa ok, CZASAMI AWARIA JEST NA STAŁE ALBO PO ZAPIĘCIU WSTECZNEGO



    Może również wystąpić:

    - brak wstecznego

    - wyskakiwanie biegów

    - brak możliwości uruchomienia uata na pozycji P

    - błąd przełącznika wielofunkcyjnego

    - błąd czujnika obrotów G182, G195, G196

    - błąd zaworu N88, N215, N216, N9, N90, N91, N92

    - samoczynne przełączanie biegów lub trybów pracy

    - błąd zaworu kontroli ciśnienia N215, N216, N217, N218, N233, N371

    - błąd czujnika G93, G182, G195, G196, G487, G488, G489, G490, G501, G502

    co o tym sądzicie ?

    0 0