Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi a6c4 v6 2.6 benzyna - czujnik halla /polozenia walu/obrotow/zundzeitz

08 Mar 2013 21:37 6906 10
  • Poziom 9  
    jak i czym sprawdzic czujniki halla /polozenia walu ,obrotow i zundzeit cos tam
    elektroniczny miernik na pewno odpada ---
    moze jakas diode mozna wpiac w kostke i sprawdzic czy daje impuls

    aha a problem jest taki ,ze nie otwiera wtryskow
    wymienilem halla ale jeszcze musze sprawdzic kabel 0 w wiazce od halla i pozostale czujniki . Nie wiem czym je zaatakowac bo nie mam miernika analogowego a elektroniczny szybkich impulsow nie wykrywa

    z gory dzieki za porady (moze na ecu to mozna sprawdzic ???)

    Vagowalem go i pokazywal mi zwarcia do masy i hall brak sygnalu .
    jesli chodzi o halla to przy wlaczonym zaplonie prawie zawsze wyskakuje ale te zwarcia do masy na czujnikach mnie frapuja
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Dioda LED z opornikiem 0,5kOhm.
  • Poziom 9  
    dzieki musze skobinowac jeszcze opornik
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zwarcie do masy to nic innego jak brak zasilania! Tak działa samokontrola ECU i stąd taki błąd. Pisane 1000 razy.
  • Poziom 9  
    czyli walniety czujnik czy kabel czy ecu bo juz sie pogubilem

    niech ktos bardziej rozgarniety niz ja w elektryce podpowie

    bo dla mnie zwarcie do masy to zwarcie przewodu plus z minusem

    te zwarcia mialem na dwoch czujnikach -nomen omen troche podlanych plynem chlodnicy


    VCDS-Lite Version: Release 1.0
    Saturday, 16 February 2013, 21:35:21:0


    Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4
    Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 4A0-907-473.LBL
    Controller: 4A0 907 473 D
    Component: 2,6l V6 MPFI HS D06
    Coding: 00060
    Shop #: WSC 02324
    4 Faults Found:
    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    03-00 -- No Signal
    00515 - Camshaft Position (Hall) Sensor (G40)
    03-00 -- No Signal
    17991 - Transmission Mount Valves (N262/N263): Short to Plus
    P1583 -- 35-10 - - - Intermittent
    00579 - Knock Sensor Regulation Cylinder 3
    04-10 -- Mechanical Malfunction - Intermittent
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 4D0-907-379-ABS.LBL
    Controller: 4D0 907 379 D
    Component: ABS BOSCH 5 4174
    Coding: 0265108005
    Shop #: BB 34174
    No fault code found.


    tak to wyglada
  • Poziom 42  
    Wtryski nie otwiera, a iskra jest?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Jest to silnik o kodzie ABC, do sprawdzenia wtyczka przy czujniku.
    Zdejmujesz zbiornik płynu chłodzącego, wyciągasz wtyczkę i sprawdzasz na zapłonie czy masz zasilania, ściągnij gumę (osłonę) i widać - w tym miejscu najczęściej urywają się kable.

    Jeśli zasilania OK, i fioletowy (sygnałowy) cały - oscyloskop w rękę.
  • Poziom 9  
    no obawiam sie ,ze ecu walniete

    oscyloskopu nie mam --zostawie to fachowcowi jak nie da rady to opchne na czesci

    autas ---iskra jest taka ,ze konia by zabilo

    zasilanie na hallu jest

    sady ---wtyczka pod zbiornikiem ???? nie widzialem tam zadnej. od ktorego czujnika ?? obrotow walu ???

    do tych dwoch wtyczek od czujnika walu i zund zeit cos tam moge dojsc i je rolaczyc ---ale nie wiem jak i czym je sprawdzic --amperomierzem ??? i jakie wskazania powinny byc
  • Poziom 42  
    Żeby wtryski "odpaliły" to musi być synchronizacja góry z dołem...było coś robione przy silniku?
    Iskra jest, to czujnik wału raczej dobry, możliwe że czujnik wałka uszkodzony
    Czy w czasie kręcenia pompa paliwowa chodzi?
    Plus na wtryskach jest?
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    prezi77 - dostałeś info gdzie dokładnie szukać usterki.

    Wg opisu usterki, raczej nie chodzi o czujnik wału, tak jak i też napisał autoas
  • Poziom 9  
    jutro sprawdze plus na wtryskach --nie przyszlo mi do glowy zeby to zrobic wczesniej dzieki za info
    przy silniku zmienialem uszczelke tej cholernej rurki metalowej idacej od pompy do gumowego weza nagrzewnicy i pocieklo troche po tych dwoch czujnikach z tylu przy skrzyni

    dzisiaj go probowalem rozciagnac i na 3 przy 20km/h i wlaczonym zaplonie bylo zero obrotow na obrotomierzu

    drugie pytanie jest takie czemu wyskakuje mi blad czujnika ktory montowany jest przy automacie -u mnie jest manual na fwd

    jak sprawdzic ten cholerny czujnik obrotow ????

    na kostce halla (rozpieciu z halla) mam slaby plus na przewodzie 0
    brak zasilania na czujnik obrotow walu
    plus na wtryskach jest
    ecu wlasnie w audi sprawdzal gosc --zostawil go do przejzenia do soboty i jutro bedzie cos kombinowac
    czujnik g4 tassal sobie olej --byl nawet w kostce na gorze
    co z tego wyjdzie napisze jutro