Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Deimic One - Szkolenia
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Megane 1,4 16V - Jaki gaz do Meganki warto założyć ?

piotrek power 08 Mar 2013 22:30 14181 9
  • #1 08 Mar 2013 22:30
    piotrek power
    Poziom 27  

    Witam.

    Chciałbym założyć instalację gazową LPG do Meganki 1,4 16V 2001r

    Czy musi to być sekwencja do tego samochodu ?
    Pytałem w okolicy to powiedzieli mi 2500zł za gaz do tego samochodu, podobno zakładają jeszcze w tej cenie jakieś urządzenie co smaruje zawory, osobiście sobie takiego czegoś nie mogę wyobrazić, jak by to miało działać?

    Jakich firm się trzymać, tanich a dobrych,

    Pozdrawiam
    Piotrek

    -1 9
  • Deimic One - Szkolenia
  • #2 08 Mar 2013 22:42
    manio123
    Poziom 34  

    Szkoda mordować megankę czym innym niż instalacja sekwencyjna. Smarowanie zaworów czyli "lubryfikacja" to typowa maść na szczury : źle wykonanej instalacji nie pomoże , a dobra jej nie potrzebuje. Wyciąganie pieniędzy. Jeśli chcesz konkretu to proponuję instalację ze sterownikiem stag300 , reduktor zavoliN i wtryskiwacze hana2000. Szczególnie zwracam uwagę na szybkie wtryskiwacze bo masz półselwencję i krótkie czasy wtrysku. Zamontuje ci gazownik valteki i masz problem. Poczytaj na forum o megankach , a przy okazji o valtekach i półsekwencji na lpg.

    2
  • #3 09 Mar 2013 10:08
    zed71
    Poziom 22  

    zacznij może odwrotnie- poszukaj dobrego zakładu i tam sie popytaj ;-) co z tego jak bedziesz miał super instalacje jak założy ją jakiś partacz? chyba nic ;-) dobra instalacja kosztuje od 2200zł i taką trzeba założyć ;-) wiekszość instalacji są to "składaki"- centralka jednej firmy, parownik - innej a wtryskiwacze - też innej ;-) dobór zależy od instalatora i od niego zależy jak to wszystko bedzie chodzić ;-) unikaj też mało popularnych instalacji w swoim rejonie - tak aby w razie konieczności szybko i w pobliżu zmienić warsztat obsługujący ;-) bardzo dobre są instalcje brc (koszt ok 2800zł i powyżej) - są to całe zestawy (centralka. przewody, wtryski reduktor itp) ale jakość kosztuje ;-) dobry montażysta dobierze inne (tańsze) komponenty i też bedzie dobrze ;-)

    2
  • Deimic One - Szkolenia
  • #4 09 Mar 2013 15:11
    cefaloid
    Poziom 30  

    piotrek power napisał:
    Czy musi to być sekwencja do tego samochodu ?


    Zakładanie instalacji z mikserem do aut z wielopunktowym wtryskiem benzyny i to wyprodukowanych po 2000r ma taki sens jak wywalenie całej elektroniki, wtryskiwaczy benzyny i założenie sobie gaźnika od Fiata 125p albo Łady 2103. Dał byś sobie tak zrobić? Powiesz że za nic w świecie. A z gazem tak chcesz zrobić.

    Nawet się nie wygłupiaj tylko zakładaj sekwencje którą manio123 proponuje. Miksery i gaźniki to historia.

    0
  • #5 09 Mar 2013 20:07
    piotrek power
    Poziom 27  

    manio123 napisał:
    Szkoda mordować megankę czym innym niż instalacja sekwencyjna. Smarowanie zaworów czyli "lubryfikacja" to typowa maść na szczury : źle wykonanej instalacji nie pomoże , a dobra jej nie potrzebuje. Wyciąganie pieniędzy. Jeśli chcesz konkretu to proponuję instalację ze sterownikiem stag300 , reduktor zavoliN i wtryskiwacze hana2000. Szczególnie zwracam uwagę na szybkie wtryskiwacze bo masz półselwencję i krótkie czasy wtrysku. Zamontuje ci gazownik valteki i masz problem. Poczytaj na forum o megankach , a przy okazji o valtekach i półsekwencji na lpg.


    Dziękuję bardzo za tę odpowiedź, za pozostałe również.

    Myślałem głównie o sekwencji. Raczej tylko i wyłącznie, to pytanie właściwie nie potrzebnie zadałem.

    Jeśli mi gazownik zaproponuje vateki to juz mu mogę powiedzieć, że zaprzyjaźniony mechanik mówił że tu są krótkie czasy wtrysku i trzeba szybkie wtryskiwacze.

    Tak ogólnie to o co chodzi, z tymi pół sekwencjami.
    Czym się różni sekwencja od pół sekwencji.
    Wiele opinii czytałem że np. za 2200zł to nie ma szans to nie sekwencja.

    Przecież jak są 4 wtryskiwacze to nie oznacza automatycznie instalacji sekwencyjnej ? Odnośnie składu mieszanki to przy sekwencji jest automatycznie regulowana? (wydaje mi się że ręcznie również), chodzi mi o regulacji czułości membrany i mieszanki gazowo - powietrznej.
    Czym się różni reduktor sekwencyjny od zwykłego, w zwykłej instalacji gaz leci powoli do kolektora, widziałem raz że gaz był puszczony przed przepustnicą.
    Regeneruje się je tak samo jak zwykłe ? Pytam gdyż tych zwykłych już trochę zregenerowałem, coś z 10/15 reduktorów różnych firm.

    Jak wygląda lubryfikacja, gdzie jest wczepiania ? W głowice gdzieś ?

    2
  • #6 10 Mar 2013 15:19
    cefaloid
    Poziom 30  

    piotrek power napisał:

    Tak ogólnie to o co chodzi, z tymi pół sekwencjami.
    Czym się różni sekwencja od pół sekwencji.
    Wiele opinii czytałem że np. za 2200zł to nie ma szans to nie sekwencja.


    To nie chodzi o instalację LPG a tylko jak jest rozwiązane sterowanie wtryskami benzyny w Twoim silniku. I tak 'półsekwencja' oznacza że wtryskiwacze są podłączone parami, a 'fullgrupa' że wszystkimi steruje jeden wspólny przewód. Pełna sekwencja to zaś każdy wtrysk sterowany osobno. Dawniej po prostu były słabe mikrokontrolery i upraszczano sobie sterowanie. I teraz fullgrupa oznacza że wtryskiwacz otwiera się 4x częściej a półsekwencja że 2x częściej. A to wymaga szybkich wtryskiwaczy gazowych by je zastąpić oraz przestawienia centralki LPG do jednego z tych 3 trybów pracy sterownika benzynowego.

    piotrek power napisał:
    Odnośnie składu mieszanki to przy sekwencji jest automatycznie regulowana? (wydaje mi się że ręcznie również), chodzi mi o regulacji czułości membrany i mieszanki gazowo - powietrznej.

    W instalacji sekwencyjnej sterowaniem dawką nadal zajmuje się sterownik benzynowy stąd nie montuje się już np. żadnych emulatorów. To jedna z głównych różnic między gazem w generacji II gdzie komputer benzynowy był odcinany i 'karmiony' sygnałem z emulatorów aby się nie buntował. Centralka LPG instalacji sekwencyjnej przelicza tylko dawkę benzyny którą wyliczył komputer benzynowy na równoważną dawkę gazu. Podczas montażu dostraja się ciśnienie reduktora oraz mapy przeliczeń benzyna-gaz tak, by dla komputera benzynowego wszystko 'wyglądało' idealnie tak samo jak gdyby pracował na benzynie. Później nie powinno być potrzeby regulacji.

    piotrek power napisał:
    Czym się różni reduktor sekwencyjny od zwykłego, w zwykłej instalacji gaz leci powoli do kolektora, widziałem raz że gaz był puszczony przed przepustnicą.

    Zdecydowanie wyższym ciśnieniem na wyjściu. Gaz ma tu lecieć z wtryskiwaczy szybko.

    1
  • #7 11 Mar 2013 21:17
    Malix7
    Poziom 15  

    Zdecydowanie do tego samochodu polecam wtryski hana nie oszczędzaj na instalacji bo później i tak dołożysz do niej, wiem co mówię na własnych doświadczeniach :)
    Przepaszam za linka do innego forum.
    Zajrzyj tutaj http://lpg-forum.pl/ i popytaj gdzie i jaką instalacja założyć

    0
  • #8 12 Mar 2013 23:20
    andrzej lukaszewicz
    Poziom 38  

    piotrek power napisał:
    Jeśli mi gazownik zaproponuje vateki to juz mu mogę powiedzieć, że zaprzyjaźniony mechanik mówił że tu są krótkie czasy wtrysku i trzeba szybkie wtryskiwacze.

    Nie wszystkie valteki sa wolne...Polecam valtek 34- zupełnie inna konstrukcja, bardzo dobre wtryskiwacze , trwałe i niedrogie.

    0
  • #9 21 Lip 2013 11:05
    piotrek power
    Poziom 27  

    Witam wszystkich.

    Czas naszedł aby założyć gaz, dojeżdżam do roboty dziennie 30km + do tego wiadomo inne wyjazdy, do miasta do sklepu tak że benzyny na moją jazdę pali mi 6,42l/100km (średnia z 20 tankowań)

    A średnio miesięcznie na benzynę wydaję ok. 600zł a to połowa mojej wypłaty.

    Na dniach pojeżdżę po gazownikach i popytam jakie wtryskiwacze i w jakiej cenie.

    Na jednej stacji jak się jeszcze wcześniej pytałem to proponował mi instalacje za 2000zł valetki, ale może założyć też za 2300zł i 2600zł niestety nie spytałem jakie wtryskiwacze w tych droższych montuje.

    U innego gazownika zaproponował mi za 2000zł wtryskiwacze rega i mówił że te auta na tym chodzą bardzo dobrze. Ewentualnie za 2300zł hana

    Czyli valetki są wolne i szybkie ? Jak poznać te szybkie od wolnych ?
    Hana jest jeden rodzaj ?

    A jaki reduktor ? Ma to znaczenie czy obojętnie.

    Chciałbym po prostu wiedzieć co i jak, bo jak pojadę się teraz pytać to żebym wiedział o co się zapytać, na co zwrócić uwagę. Elektronika jest jedna dla wszystkich instalacji? Odpalanie awaryjne na LPG wszystkie centralki mają czy nie ?
    To też jest dla mnie istotne, bo jak w przypadku awarii benzyny mógłbym dojechać do pracy na LPG. Przełączanie na gaz jest przy 30st.C mi mówił a można wcześniej, np. 25st.C czy musi być 30st.C ?

    Czytam na internecie ze są problemy z niektórymi instalacjami, więc nie chciałbym założyć jakieś "dziadostwo"

    Jaka listwa też ma znaczenie ? Czytam w sieci, że listwa Valtek tam komuś padła.

    Jakich się wystrzegać i napewno nie brać?, a co mógłbym założyć?, sprawdzone bez problemowe, aby nie paliło dużo LPG.

    Z góry dziękuję za pomoc.
    Pozdrawiam

    PS. Z tego co jeszcze doczytałem przed momentem, że ludzi narzekają na zbyt późne przełączanie na LPG. I tak mi się wydaje że do tej grupy mogę dołączyć.

    Piszą spalanie na 100km 6,2l a przy LPG 7,2l + do tego 1l Pb na 100km
    1l benzyny na 100km to bardzo dużo, teraz jeżdżę chwilę puntem 1, chodzi tylko na LPG, i spala mi 7,4l LPG samego LPG na 100km

    Kiedyś jak chodził jeszcze na benzynie to go sprawdziłem i palił 7l benzyny.

    A czy wtryskiwacze siadają szybciej, gdy temp. przełączania jest niższa np. 25st.C ?

    Bo jeśli się nie da, czy są inne problemy to jeździł bym puntem zima lato na samym LPG. Gorzej bo punto tak przy -15st.C jeszcze odpali na LPG a jak więcej to są problemy.

    0
  • #10 02 Gru 2013 14:19
    gorzalinek
    Poziom 9  

    Do meganki nie potrzeba lubryfikacji te silniki maja trwale glowice
    moja ma 200 tys na gazie a w sumie 360 tys przebiegu i nie zuzywa nic oleju

    Dobrze te silniki wspolpracuja nawet na valtekach zwyklych czerwonych szybkie wtryski sa lepsze ale to nie silnik full group by to bylo wymogiem do dobrej pracy

    dobra konfiguracja do tego auta to:

    Stag /Kme Diego sterownik prosty w ustawieniach
    Hana lub Matrix wtryskiwacze
    Tomassetto Artic 09 do 240 KM

    Dobre tez sa instalacje brc sequent 24 ale to juz drozsza polka
    Tak samo elpigaz czy landi renzo czy prins

    Spalanie 1.6 w samej miejskiej jezdzie oscyluje okolo 8 do 10 litrow
    w trasie okolo 7 litrow benzyny zaleznie jak masz ustawione przelaczanie ale to sie stroi zaleznie od pracy silnika zalecana temperatura to 30 c samochod na lpg musi spalac od 5 do 15 procent wiecej lpg jak spala malo to znaczy ze zle zestrojona jest instalacja i jest za ubogo co grozi uszkodzeniem zaworow i glowicy

    Pamietaj dobry instalator ktory zamontuje dobrze graty i dobrze zestroi podczas jazdy lpg a nie zrobi tylko autokalibracje to najwazniejszy punkt programu bo strojenie to najwazniejsze do dobrej pracy lpg jak i dobor gratow

    3