Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jak zrobić drzwi zabezpieczane hasłem?

09 Mar 2013 00:28 1587 12
  • Poziom 16  
    Witam. Jestem dość początkującym elektronikiem. Kiedyś podsunął mi się pomysł żeby moje drzwi do pokoju zabezpieczyć hasłem. Ma to działać mniej więcej tak:
    Po jednej stronie drzwi znajduję się klawiatura numeryczna z wyświetlaczem alfanumerycznym. Z drugiej strony drzwi znajdował by się elektrozaczep (taki od domofonu). [To wszystko podłączone do procesorków itp. - to właśnie chcę zbudować]. gdy będę wpisywał hasło na klawiaturze to chciałbym żeby pojawiało się ono na wyświetlaczu. Dodałbym do niego jakieś jeszcze informacje np. "Błędne hasło" itp.

No i tak w praktyce sposób działania:
    1. Wpisuje hasło w klawiaturę [Kod przyjęty]
    2. Po wpisaniu hasła, układ elektroniczny zwalnia elektrozaczep na np. 5 sekund.

Bardzo proszę o pomoc :D.
  • Poziom 43  
    Cytat:
    gdy będę wpisywał hasło na klawiaturze to chciałbym żeby pojawiało się ono na wyświetlaczu.
    Żeby każdy mógł podejrzeć ;)

Takich projektów w publikowanych w czasopismach dla elektroników i/lub sprzedawanych w postaci kitów było mnóstwo, rozejrzyj się trochę w sieci.
  • Poziom 35  
    Podejrzewam, że takie urządzenie ma sprawiać efekt psychologiczny na innych domownikach. Bo tak naprawdę drzwi można zamknąć na klucz i mniej z tym kłopotu niż z wklepywaniem cyferek.
    A jeżeli już koniecznie musi być z wykorzystaniem prądu, to kontaktron i magnes załatwi sprawę, nic nie widać, a nie można otworzyć.
    Też można wprowadzić limit czasowy, lub kombinację kilkakrotnych zbliżeń magnesu, albo kolejno zbliżać magnes w dwa różne miejsca.
  • Poziom 28  
    hmm, musisz, chyba, że gdzieś na elce krąży wsad do niego. Mam taki procek, ale nie mam akurat programatora zeby Ci skopiowac zawartośc :(
  • Poziom 28