Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Honda Civic 1.3 93r - Brak iskry, nagle rozłączenie zapłonu

kretoo 09 Mar 2013 15:30 11733 21
  • #1
    kretoo
    Level 9  
    Witam!

    Mam problem z Honda poniewaz wczoraj odpaliłem chodziła sobie na wolnych obrotach i nagle silnik zgasł i cisza...
    Sprawidziłem czy jest iskra i na żadnej świecy iskry nie ma, wymieniłem aparat zapłonowy bo mialem i tez nic zero iskry prąd do aparatu dochodzi. Kable świce są ok, co pomożecie? Moduł? Jak to go sprawdzić?
  • #2
    KJaniczak
    Level 25  
    Witam.
    Najpierw sprawdź stacyjkę.
  • #4
    kretoo
    Level 9  
    Witam, stacyjke? a co do tego ma stacyjka? sprawdzilem wlasnie czy dostaje prad na aparat, wlozylem zarowke w ta wtyczke co idzie do aparatu zaplonowego (w czarno-żółty kabel)... i jesli jest na zapłonie żarówka się swieci a jeśli krece rozrusznikiem to zarówka gaśnie

    Dodano po 10 [minuty]:

    Nie, nie gasł tylko przejechałem 5km chodził na wolnych obrotach i nagle zgasł i kicha
  • #6
    kretoo
    Level 9  
    Ten modul jest w aparacie chyba co? Kurde wymieniłem aparat i dalej nic... juz mi się pomysły skonczyly. Może jakies czujnik padł?
  • #7
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Aparat w ogóle się obraca? Sprawdziłeś to?
  • #8
    kretoo
    Level 9  
    Obraca się sprawdzałem
  • #9
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kretoo wrote:
    i jesli jest na zapłonie żarówka się swieci a jeśli krece rozrusznikiem to zarówka gaśnie
    Tu masz błąd. Jeśli to zasilanie po stacyjce, nie ma prawa gasnąć na rozruszniku.
  • #10
    kretoo
    Level 9  
    Wiec co może być? Dosłownie włożyłem żarówke w ta wtyczke przy aparacie no i podczas krecenia rozrusznikiem gasła. co proponujesz?

    Dodano po 34 [minuty]:

    a i jeszcze jedno pytanie do aparatu dochodza 2 kable czarno-zółty, i niebieski, Tylko w czarno-zółtym jest prad, natomiast w niebieskim nic
  • #12
    kretoo
    Level 9  
    wydaje mi sie ze w silnikach 1.3 93r nie stosowano czujnika halla czy sie myle?
  • #13
    bogson
    Level 14  
    też tak słyszałem, że w silnikach 1.3 93r nie stosowano czujnika halla.
    Mam rozumieć, że jak padł tak nie odpaliłeś?
    Co masz z tego schematu co podesłałem?
    I gdzie masz napięcia? sprawdź tak jak to ktoś opisał:

    - włącznik bezwładnościowy ok?
    - rozrusznik kręci ?
    - brak iskry, napięcie do aparatu dochodzi ?
    - immobiliser ok- zapala się i gaśnie po wyjęciu kluczyka miga, ?
    - cewka zapłonowa - oporność sprawdzona i jest ok chociaż wiem że to nie wszystko, napięcie dostaje,
    - po zwarciu złącza diagnostycznego i włączeniu zapłonu lampka kontrolna nie gaśnie czyli brak błędów komputera,
    - sprawdziłem obwód zapłonnika wg manuala i nie zgadza się punkt 5,:
    "sprawdzić ciągłość obwodu przewodu "blu1" między złączką kontrolną obrotomierza i ICM czyli modułem, obwód powinien być zamknięty"
    reszta ok, czyli napięcie miedzy masa a "blk/yel" i między masa a "blu2" jest napiecie akumulatora
  • #14
    kretoo
    Level 9  
    tak rozrusznik kreci itd. sprawdzalem napiecie tak jak wyzej pisalem, na wtyczce co idzie do aparatu na kablu zoltoczarnym jest prad a natomiast na niebieskim brak. wiec nie wiem o co juz chodzi szukalem tego czujnika i nie moglem znalezc.
  • #15
    bogson
    Level 14  
    Jak odepniesz niebieski od dalszej części obwodu to powinno być napięcie, później następny element obwodu.
    Tam jest jakiś kondensator przeciwzakłóceniowy. Sprawdź go też.
  • #16
    kretoo
    Level 9  
    a na tym niebieskim powinno byc napiecie?

    Dodano po 46 [sekundy]:

    al enaspetny problem to dlaczego jak krece rozrusznikiem nie dochodzi napiecie?
  • #17
    bogson
    Level 14  
    Jak niebieski odepniesz od następnego elementu układu to musi być.
    Jeśli nie ma to jest przerwa, czyli do wymiany.
  • #18
    kretoo
    Level 9  
    a nie moge bezposrednio podac napiecia na ten niebieski kabel z aku?? i podlaczyc pod aparat?
  • #19
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Nie słuchaj ich. Niebieski zostaw w spokoju. Masz uwaloną pewnie kostkę stacyjki. Zasilanie podajesz na żółtoczarny i próbujesz zapalić.
  • #20
    kretoo
    Level 9  
    podawalem zasilanie na zolto czarny i czisza iskry brak. zasilanie wpiełem w kostke ktora wchodzi do aparatu (zasilanie z aku), pozniej krecilem i iskry brak nadal
  • #21
    Pawel wawa
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Na przewodzie żólto-zielonym masz impulsy sterujące? Na przewodzie niebieskim coś się pojawia, jakieś impulsy?
    Czujnik sprawdzisz na niebiesko-zielonym i niebiesko-żółtym. Po tym wszystko powinno być jasne. Pewnie masz uwalony stopień końcowy lub cewkę. Oddaj komuś kto Ci ogarnie, sam się zamotasz. Możliwe, że siadł sam sterownik silnika. Dość częste zjawisko. Jeśli zbyt mocno jeszcze nie skorodowało wewnątrz, do uratowania.
  • #22
    kretoo
    Level 9  
    na przewodzie niebieskim cisza zadnego impulsu.