Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

almera 1,5 dci - Nie pali gdy poniżej połowy paliwa w baku

primera 09 Mar 2013 17:05 7074 16
  • #1
    primera
    Level 14  
    Witam
    Znajomy ma taki problem z nissanem almerą z 2004 roku 1,5dci, że jeżeli jest poniżej połowy paliwa w zbiorniku auta nie można odpalić. Jeżeli jest powyżej połowy auto odpala normalnie. Podobno usterka ta objawiała się wcześniej przy 1/3 zbiornika ale teraz z biegiem czasu dzieje się to już przy 1/2. Jakieś pomysły?
    Pozdrawiam
  • #2
    qoompel
    Level 21  
    Może się zapowietrz? Spróbujcie odpalić z odkręconym korkiem wlewu paliwa.
  • #3
    gacek161
    Level 17  
    Nie zasysa paliwa z samego dna.
  • #5
    primera
    Level 14  
    Jak napisałem nie pali już od połowy stanu w zbiorniku więc do dna jeszcze daleko . W tym modelu nie ma pompy paliwa w zbiorniku.
  • #6
    Aleksander_01
    Level 42  
    Wygląda na usterkę w baku, jest jakaś nieszczelność na przewodzie ssącym w baku.
    Rozbierz i polukaj.
  • #8
    primera
    Level 14  
    Smok z baku był wyjmowany i sprawdzany i jest ok.
  • #9
    cobraa
    Level 27  
    zminimalizuj poziom paliwa w baku wyciagnij smok na zewnatrz i zastap go wezykiem gumowym i daj znac co i jak
  • #10
    primera
    Level 14  
    Zastanawia mnie fakt , że przy niskim poziomie paliwa podczas próby uruchomienia silnik nie zaskoczy nawet na chwilę. Powinien przecież pracować na paliwie, które znajduje się w przewodach i filtrze paliwa a tu się nawet nie odezwie jakby całe paliwo z układu spłynęło do zbiornika.
  • #11
    Aleksander_01
    Level 42  
    primera wrote:
    Zastanawia mnie fakt , że przy niskim poziomie paliwa podczas próby uruchomienia silnik nie zaskoczy nawet na chwilę. Powinien przecież pracować na paliwie, które znajduje się w przewodach i filtrze paliwa a tu się nawet nie odezwie jakby całe paliwo z układu spłynęło do zbiornika.


    Przecież to paliwo wypalił, a z baku to ciągnie ale powietrze, czy to tak ciężko sobie wyobrazić.
  • #12
    primera
    Level 14  
    "Przecież to paliwo wypalił, a z baku to ciągnie ale powietrze, czy to tak ciężko sobie wyobrazić."
    To ty chyba nie rozumiesz. Tankuję samochód do pełna i jadę non stop. Silnik pracuje i wszystko jest ok pomimo tego , że poziom paliwa w zbiorniku jest poniżej połowy. Teraz gaszę silnik, a na drugi dzień nie da się go odpalić pomimo tego , że wczoraj normalnie pracował. To teraz wytłumacz mi kiedy on wypalił to paliwo z filtra paliwa i przewodów, w nocy kiedy silnik nie pracował.
  • #13
    Aleksander_01
    Level 42  
    No dobra, i co robisz aby odpalił ?
    Wg mnie dolewasz paliwa do baku i auto po jakimś czasie odpala, czy tak?
    Bo ja tak właśnie rozumuję twój problem.
  • #14
    primera
    Level 14  
    Właśnie tak robię, tylko jeżeli się nie zgasi silnika to samochodem można normalnie jeździć do rezerwy i silnik nie gaśnie ( w takim razie rozumiem, że w chwili zgaszenia silnika w filtrze paliwa i przewodach paliwowych jest paliwo , a mimo to na drugi dzień silnika nie można uruchomić ) .
  • #15
    car centre
    Level 18  
    Zamontuj sobie zwór jednokierunkowy pomiędzy zbiornikiem a pompą to może ci coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu. Nie kosztuje wiele
  • #16
    qoompel
    Level 21  
    Aleksander_01 wrote:
    Przecież to paliwo wypalił, a z baku to ciągnie ale powietrze
    A kwestia właśnie zaworu zwrotnego? Przecież paliwo nie może się cofać do baku?!

    car centre wrote:
    Zamontuj sobie zwór jednokierunkowy pomiędzy zbiornikiem a pompą to może ci coś pomoże w zdiagnozowaniu problemu
    Czy tam nie ma tego w standardzie?!

    Musi być jakaś nieszczelność i pompa może łapać lewe powietrze.
    primera - spróbuj postawić auto dziobem w dół i sprawdź czy odpali.
  • #17
    primera
    Level 14  
    Auto poszło do serwisu gdzie wymienili jakiś zawór na pompie i problem się skończył.
    Pozdrawiam i dziękuję wszystkim za odpowiedzi.