Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra Classic 1.4 1999r - Czy mam do regulacji zawory?

09 Mar 2013 19:57 5739 5
  • Poziom 9  
    Witajcie. mój Ojciec ma od nowości w/w opla silnik 1.4 1999 rok. Ja jeżdżę nim raz na jakiś czas, jak potrzeba. Niedawno z ciekawości zajrzałem pod maskę i wykręciłem świece i dwie pierwsze kolorek kawy czyli ok ale kolejne dwie były czarne... Z silnikiem 4t mam doświadczenie małe, robiło sie kolegom skuterki a sam posiadam motorower 4t więc zasadę działania znam. Na moją logike podejrzewam do wyregulowania zawory, ale teoretycznie świece mogą być już zużyte. Ojciec mówi żebym puki co to zostawił, boo auto jeździ dobrze. I tu pytania:
    1. Czy zająć się tym od razu czy nie ma potrzeby?
    2. Mogą być przyczyną świece?
    3. Jeśli to jednak zawory, czy jest jakiś dostęp do książki serwisowej gdzie są wskazówki jak regulować zawory dla silnika 1.4 ?
    Dodam że silnik ma przebieg ok 100 tys i przy zaworach nic nie było robione, jedynie serwis zmieniał pasek rozrządu jakiś czas temu i uszczelke pokrywy zaworów.
    I ostatnie pytanie:
    Czy za regulacje można sie wziąć samemu? Czy lepiej oddać do serwisu.
    Przy swoim aucie które mam obecnie a także motorze robię wszystko sam, z tym że posiadam książki serwisowe, czy tam ew z netu coś znajdę. Serwis moze wiele skasować, a wolałbym zrobić to samemu jeśli miał bym dane dt. luzów zaworowych i ew inne dane. Niestety teraz już nie ma takich informacji w książkach obsługi dodawanych do aut :/
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Poziom 9  
    Okej to jakby co dam do serwisu a przedtem zmienie świece, bo chyba z 7 lat mają, nie wiem. ale z ciekawości zapytam: Czy to szkodliwe? Co moze być przyczyną, skoro nie zawory? Pytam z ciekawości :) Chodzi o to że w tej chwili pieniądze pochłania budowa, a auto sprawne Ojciec musi mieć i chcę wiedzieć czy pilnie należy się tym zająć czy troche może poczekać.
  • Moderator Samochody
    Nie zaglądaj więcej pod maskę. Skoro jedyną oznaką niesprawności jest nie ładny kolor świec, to znaczy że masz za dużo pieniędzy do wydania.
  • Poziom 9  
    Wiesz, ja tam lubię dbać o auto. Jeżdżę Ladą Samarą a od święta Syrena 105l po remoncie silnika, i lubie gdy wszystko jest 100% ok, z nimi nie mam kłopotów z naprawami bo znam silniki na wylot i posiadam literaturę... No ale skoro mówisz, jeśli dobrze zrozumiałem, jeździć dalej i to nic poważnego to dzięki. A grzebać na "slepo" nie mam zamiaru gdy nie mam wiedzy o danym silniku. Dzięki za pomoc.
  • Poziom 23  
    Jeżeli masz książkę obsługi do tego auta to znajdziesz w niej po jakim przebiegu wymienia się świece zapłonowe . Ja zalecam klientom ze swego doświadczenia przy lpg 20-30 tys. a bez lpg 40-50tys.