Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spawanie kwasówki tigiem źle wychodzą spawy

09 Mar 2013 19:58 20097 10
  • Poziom 17  
    Witam

    Mam problem ze spawaniem kwasówki jak również nierdzewki
    Jako że spawy od strony spawania wychodzą jak na amatora zadowalająco to ich wygląd od drugiej strony jest tragiczny.
    oto wygląd spawu bez dodatku wypełnienia i ten sam spaw od spodu
    elektroda 1.6, porcelanka 6, gaz argon prąd 30A ale również przy 25 i 20 amperach tak samo wychodzi, trochę mniej ale to samo
    blacha jest prowizorycznie wytrawiona i jak widać po stronie spawu ładnie wytrawiło to po drugiej stronie zostaje taki chropowaty czarny jakiś coś które można usunąć jedynie mechanicznie. Gdyby były potrzebne jakieś jeszcze informacje odnośnie spawu pytajcie

    widok spawu
    Spawanie kwasówki tigiem źle wychodzą spawy
    widok od spodu, tem sam spaw
    Spawanie kwasówki tigiem źle wychodzą spawy
  • Poziom 26  
    Witam. Nie jestem spawaczem, ale napisz więcej; jakim urządzeniem spawasz, czy stal spawasz AC, czy DC, jakie masz ustawienia. Napisz czy spawasz czystym argonem ewentualnie jak możesz, to daj zdjęcie używanej do tych spawów elektrody (zdjęcie powinno być dokładne). Wtedy może łatwiej będzie komuś "kumatemu" w TIG-ach rozwiązać problem.
  • Poziom 17  
    Spawarka Dedra desti z TIG DC - minus na elektrodzie
    Co do elektrody to będzie ciężko bo wszystkie tak samo wyglądają na zdjęciach powiem tylko że czerwona, argon do tiga nie wyobrażam innego niż czysty
  • Poziom 43  
    Jaka grubośc blachy?
  • Poziom 17  
    Nie mierzyłem ale około 1,5mm maks 2mm, 3mm na pewno nie jest
    raczej obstawiam na 1,5mm
  • Poziom 21  
    Myślę, że tu masz odpowiedź. Brak ochrony grani spoiny. Link
  • Poziom 8  
    Może Masz za duże napięcie, jak w spawaniu aluminium, trzeba na niższym natężeniu spawać, przynajmniej z mojego doświadczenia mam tak.
  • Specjalista elektryk
    Gryszka B napisał:
    Witam.
    Mam problem ze spawaniem kwasówki jak również nierdzewki...

    Zapytam jako laik w stali, czym różni się "kwasówka" od "nierdzewki" ?
  • Poziom 17  
    sq9jjh napisał:
    Gryszka B napisał:
    Witam.
    Mam problem ze spawaniem kwasówki jak również nierdzewki...

    Zapytam jako laik w stali, czym różni się "kwasówka" od "nierdzewki" ?

    nierdzewkę stosuje się gdy nie ma dużego zagrożenia ze strony działania kwasów,
    kwasówka jest odporna na kwasu oprócz siarkowego
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_kwasoodporna
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Stal_nierdzewna



    Panowie dzięki za odpowiedzi.
    Problemem okazało się to że nie dałem osłony grani od spodu jak napisał kolega Michelson. Byłem przekonany że taką osłonę daje się jedynie wpuszczając gaz do rur a tu okazuje się że spawając również blachę należy taką osłonę gazową wykonać
  • Poziom 30  
    Poszukaj kolego past, żeli osłonowych - taniej i wygodniej w przypadku blach.