Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ferguson - Zasilanie pompy wtryskowej

luk477 09 Mar 2013 20:17 5139 16
  • Poziom 11  
    Witam zamierzam założyć pompę elektryczną do zasilania wtryskowej pompy rotacyjnej obecnie jest zasilanie opadowe ponieważ zbiornik paliwa jest wyżej od pompy wtryskowej lecz powoduje to że w zbiorniku musi być minimum 3/4 paliwa i w przypadku zapowietrzenia pompy wtryskowej problem z jej odpowietrzeniem.Może ktoś ma jakiś dobry pomysł jaka pompę elektryczną użyć.Mechanicznej nie mam możliwości założyć ponieważ to jest przeróbka i nie ma z skąd wziąć napędu.Mój pomysł to zastosować pompę elektryczną od np.BMW TDS (lub inną)umieścić ją w zbiorniku paliwa na wyjściu dać trójnik na jednym wyjściu zamontować uniwersalny regulator ciśnienia i powód nadwyżki paliwa do baku na drugim do filtrów paliwowych i z filtrów zasilanie pompy.Pompa zasilana przez przekaźnik typ 541.Mógł by to ktoś ocenić czy to ma prawo działać.Na jakie ciśnienie ustawić uniwersalny regulator ciśnienia żeby nie uszkodzić pompy wtryskowej i pompki elektrycznej . Jeśli by ktoś miał jakieś uwagi to bardzo proszę .Z góry dzięki wszystkim za pomoc
  • Poziom 34  
    A po co aż tak sobie życie utrudniać. Zakładasz pompkę przepływową na zasileniu i po sprawie. Co to za ferguson? Silniki Perkinsa były najczęściej wyposażone w pompki zasilające.
  • Poziom 11  
    ftp.kowal silnik pochodzi z zagranicy i jest zamontowany w c4011 moc 60km. Mógł byś rozwinąć swój temat.Znajomy miał założoną w c360 elektryczna pompkę na przewodzie ale co roku mu się pali( chyba musi być regulator ciśnienia ) .
  • Poziom 34  
    W C-360 regulator masz na pompie wtryskowej (zaworek na powrocie). Założyłem kilka takich pompek. Niedawno nawet do ładowacza samojezdnego. z silnikiem Perkinsa. Pompki nie można było dostać od ręki. Założona elektryczna na przewodzie zasilającym chodzi bez zastrzeżeń już drugi rok. Pompki palą się przez syf w zbiorniku. Ale upierałbym się że pompka zasilająca powinna być w tym silniku.
  • Poziom 11  
    ftp.kowalCzyli mógłbyś napisać jaką dokładnie pompkę powinienem zastosować.Czyli potrzebuje regulatora ciśnienia czy nie ?Dobrze by było jak by mogła być oryginalna mechaniczna pompka zasilająca jaką Perkins posiada ale ten blok nie posiada wyjścia.
  • Poziom 34  
    Nie podam z pamięci bo nie pamiętam. Jak coś idę do sklepu biorę katalog pompek i patrzę. Zazwyczaj biorę jakąś uniwersalną. Nie zakładam żadnych regulatorów. Raz założyłem taka która potrafiła wytworzyć 6 atmosfer. Po kilku dniach musiałem ją wymienić bo niby było wszystko dobrze. Ale co chwila trzeba było coś wymieniać w układzie paliwowym. Bo rozrywało, a to przewody, a to jakiś o ring. Najlepiej by było jak by kolega podał dane silnika albo chociaż od jakiej to maszyny jest.
  • Poziom 11  
    Kod silnika nie znam (tabliczka nieczytelna) miałem możliwość kupić ten silnik od znajomego jedynie wymieniłem pompę wtryskową na taką samą jak jest w wózku widłowym Bułgar(musiała być ze stożka )
  • Poziom 34  
    Hmmm stożek na pompie jest prawie w każdej. To z dwa zdjęcia silnika wstawić. Jaki kolega ma filtr paliwa?
  • Poziom 11  
    Filtry są założone obecnie te dwa podwójne od c 360.Teraz myślę czy by nie założyć od starszej osobówki filtra z pompką ręczną boscha i pompkę elektryczną tak jak pan pisze na przewód tylko nie wiem jaką mógłby pan coś doradzić .
  • Poziom 34  
    I gdzie te filtry są zamontowane. Najpewniej na samym dole. Powinny być powyżej poziomu pompy ale poniżej baku. Wtedy najpewniej obyłoby się bez pompki. Raz założyłem najzwyklejsza pompkę do pompowania paliwa 12/24V. Wiec myślę że i u kolegi zdałaby egzamin.
  • Poziom 11  
    Kolega ma racje filtry zamocowane sa ponizej pompy wtryskowej tak pasowalo tylko mam pytanie do pana bo nie wiem czy ony sa odpowiednio dokładne do tej pompy rozdzielaczowej czy moze zrezygnowac z nich i dac sam ten filter z pompka od osobowki a moze oba filtry.Mogbys dac przykład tej pompki o ktorej pisałes wczesniej.
  • Poziom 11  
    Właśnie o taki filtr mi chodzi ręczna pompka jest nie potrzebna jeśli jest sprawna elektryczna ale w przypadku jej uszkodzenia można by podpiąć na krotko z baku i bez problemu odpowietrzyć układ.Jak bym zastosował pompkę tą do spuszczania paliwa na 12v pisałeś że takie montowałeś to jak jest z jej żywotnością.One maja dużą wydajność ale jak się to ma do wytwarzanego ciśnienia przez nie.

    Dodano po 3 [godziny] 4 [minuty]:

    Jak bym taką pompkę wrzucił do zbiornika była by dobra?
    http://allegro.pl/pompka-pompa-cpn-do-paliwa-oleju-ropy-12v-30l-min-i3050938543.html
  • Poziom 11  
    Dzieki za uwage moze doradzisz cos?
  • Poziom 16  
    Pompka elektryczna od diesla na ciśnienie 0.5 bara styknie tylko zrobić przelew nie koniecznie musi być regulator ciśnienia, od pompki elektrycznej do pompy wtryskowej dajesz przewodzik 8 załóżmy tuż przed pompą wtryskową trójnik zwężke (np. przewodzik 6 daje się go założyć na trójnik 8) i do baku. Po drodze oczywiście filtr paliwa na zasilaniu, tylko pamiętać częściej wymieniać wkład bo jest duży przemiał paliwa.

    Robiłem tak ostatnio w innym dieslu, działa aż miło.


    Zapomnij, że dobierzesz wydajność pompki paliwa do zapotrzebowania,chociażby ze względu na zmiane obciążenia silnika a co za tym idzie zapotrzebowania na paliwo albo będzie go zwyczajnie w świecie brakować albo pompka będzie mielić i szlag ją trafi (pompka elektryczna jest chłodzona paliwem które przez nie przepływa). Takie rzeczy to w nowoczesnych samochodach gdzie sterownik steruje pracą pompki i za pomocą regulacji wypełnienia impulsu reguluje ilość dostarczonego paliwa.
  • Poziom 11  
    serwus2009dobry pomysł z tym trójnikiem dzięki dam zwykłą zewnętrzna pompkę na przewód od jakiejś osobówki chyba.