Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Unitra diora DMP 203 Dominik - Nie działa tylko szum z głośnika

gepe92 10 Mar 2013 22:15 4602 8
    gepe92
    Level 9  
    Witam, niedawno znalazłem w "graciarni" radio Unitra Dominik, radio miało popsutą regulacje skali ale to już zrobione tylko że po podłączeniu głośnik jedynieszumi i nic więcej, wiem ze jest nie przestrojone ale powinno znajdować jakieś stacje np. Jedynkę.(mam parę takich zabytków jak np Contessa, Lena itp. i znajdują jakieś stacje) Z racji tego iż jestem bardzo początkujący proszę o jakieś wskazówki od których elementów zacząć sprawdzanie żeby zlokalizować usterkę. Pamiętam ze parę lat temu radio działało.
    Z góry dziękuje za pomoc.

Unitra diora DMP 203 Dominik - Nie działa tylko szum z głośnika
    krzych1-b
    Level 21  
    Najpierw go przestrój a potem zobaczymy co dalej. Namiary na przestrojenie znajdziesz w szukajce albo na old radio.
    leonsocio
    Level 28  
    Jeśli Kolega jest mocno początkujacy, najłatwiej będzie mu przestroić gotowym konwerterem.
    DIORADIO
    Level 30  
    Najpierw to zmierz napięcia w zasilaczu i porównaj ze schematem.Przestrojenie UKF-u zostaw na potem jak już uruchomisz AM(dł,śr,kr). Jak piszesz że w głośniku jest szum to rozumiem że potencjometr siły głosu też działa. Nie znam na pamięć tego schematu ale tam chyba jest scalaczek w p.cz. UL 1211 więc pomierz go. Bardzo często nie kontaktuje PR-ek obok tego scalaka.(zaśniedziały) No i oczywiście pomierz napięcia na tranzystorach i porównaj ze schematem. Sprawdż też cewki na antenie ferrytowej bo często są pourywane lub myszy się tym zainteresowały. Mam taką nadzieję że masz schemat oraz jakiś miernik bo jeżeli nie a jesteś początkujący to możesz pogrzebać ale w uchu.
  • Helpful post
    egon42
    Level 37