Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

MZ ETZ 250 - Podpięcie Woltomierza

10 Mar 2013 22:40 2103 12
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 39  
    Przy poprawnej instalacji różnica napięć będzie pomijalnie mała. Zależy jaki jest cel twoich działań.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    A po co ciągnąc kabel pomiarowy aż do cewki??? Sądzę, że woltomierz będzie w okolicy "zegarów" aby był "na widoku". Więc wystarczy wziąć + po stacyjce oraz masę z lampy. A w zasadzie z mnóstwa złączek...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    A nie wystarczyło NAJPIERW dokonać prostego pomiaru - różnicy napięć między akumulatorem, a punktem zasilania? Jeden pomiar, a różnica sama wyjdzie.
  • Poziom 42  
    A o czym ta 0.1 stanowi. Chyba o dobrym samopoczuciu... "pomiarowca".
    Może różnica wynika z błędu mierników??? A spadek napięcia na kablu zawsze można zmierzyć, choć pewnie będzie się zmieniał.
    Ogólnie zdziwianie i robienie choinki z motoru, ale jak ktoś lubi...
  • Użytkownik usunął konto  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 42  
    W woltomierzu nie ma alarmu. Po prostu reaguje na skoki napięć wywołane pracą układu zapłonowego. Trzeba mieć świadomość, że po instalacji motocykla "chodzą" różne zakłócenia. Trzeba mieć świadomość ich istnienia i umieć się ich pozbyć przy pomiarach lub przynajmniej zminimalizować ich wpływ na pomiar.
    Podstawą jest zmniejszanie rezystancji wewnętrznej miernika (z reguły 10 mega om) poprzez dołączenie rezystora ok 1k lub nawet małej żaróweczki.
    Pisałem o tym wiele razy ale chyba nie dotarło... do głów domorosłych "pomiarowców".