Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

black i decker - aku i ładowarka Black&Decker

11 Mar 2013 11:52 5256 5
  • Poziom 9  
    Witam.
    Chciałem zapytać jak sprawdzić czy akumulator jest sprawny. Wydawać by sie mogło, że nic prostszego tylko podłączyć miernik mierząc napięcie. ALe tam gdzie powinno być koło 12 V jest 0.
    black i decker - aku i ładowarka Black&Decker
    Napiecie zmierzyłem pomiędzy zaciskiem 2 i 3 bo tam dochodzą końcówki z ładowarki.
    black i decker - aku i ładowarka Black&Decker
    black i decker - aku i ładowarka Black&Decker
    Chyba że źle mierze i powinienem pomiędzy 1 i 2 - wtedy mam w granicach napięcie 12 V. Tyle tylko że ładowanie jest pomiędzy 2 i 3 a jedynka pewnie jest przeznaczona do zabezpieczenia, (w ładowarce brak gniazda pod styk nr 1 a napięcie pomiędzy 1 a 3 = 0V).
    Wiertarka na tym aku powoli kręci, jakby jakieś szczątkowe napiecie było.
    Drugie pytanie z tym związane to jakie powinno być napięcie na ładowarce. Po wpięciu do sieci bez akumulatora zapala się na kilka sekund czerwona dioda, napięcie na zaciskach rośnie i po około 3-5 sek spada do 0V i gaśnie dioda.
    Oczywiście akumulatorka nie ładuje:(
  • Poziom 26  
    Zobacz w wiertarce, które styki są czynne. Prawdopodobnie w akumulatorku, między stykami 3 i 1 zamontowane jest zabezpieczenie termiczne. Jeżeli ono ma przerwę, to ładowarka nie wyczuwa akumulatora i traktuje jakby go nie było. To samo, jeżeli akumulator ma za małe napięcie początkowe, ładowarka uznaje że jest uszkodzony.
  • Poziom 9  
    Wczoraj rozkręciłem aku. Miałeś racje w środku siedzi termistor i wygląda na uszkodzony bo miernik pokazuje przerwę.
    Problem w tym że niewiele jest na nim napisane:
    L4F TAM
    250V 5A
    127 C 066
    (PS)E JET.
    i w sklepie elektronicznym sprzedawca nie wiedział jaki mógłby mi zaproponował zamiennik.
    Może masz jakąś propozycje. Można podłączyć ten akumulator bez tego zabezpieczenia?
  • Poziom 26  
    Jest to bezpiecznik termiczny, przepuszczający prąd do 5A. Gdy temperatura akumulatora wzrośnie ponad normę w czasie ładowania, to on rozłącza styki i przerywa ładowanie. Po ostygnięciu włącza się z powrotem. Teoretycznie można go zewrzeć, ale trzeba pilnować temperatury akumulatora podczas ładowania.
  • Poziom 9  
    Sądziłem że to termistor. Tylko tak sie zastanawiam że jak ta norma temperatury wyłączenia to 127 st. C to trochę dużo i czy przy takiej temp nie spalę aku.
  • Poziom 26  
    Gdyby to był termistor, to miał byś w ładowarce trzy czynne wyprowadzenia: dwa do akumulatora i jeno sterownicze z termistora. Jeżeli w Twoim akumulatorku ten element jest połączony ze stykami odpowiadającymi zaciskom 3 i 1 w ładowarce, to z pewnością jest to bezpiecznik termiczny. Temperatura 127 stopni z pewnością jest za duża. Jeżeli by to była temperatura, to pewnie w skali Fahrenheita, bo po przeliczeniu wychodzi ok. 52,8 stopni Celsjusza.