Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym

jozekjozek 11 Mar 2013 14:11 3477 14
  • #1
    jozekjozek
    Level 9  
    Jestem konstruktorem (dużo powiedziane) -- projektantem N-okresowego silnika spalinowego o tłoku obrotowym - oczywiście wszystko w fazie na papierze (w komputerze).Myslę że rozwiązanie przynajmiej na poziomie koncepcji (idei) jest ciekawe, natomiast o jego parametrach konstrukcyjno-eksploatacyjnych można coś więcej powiedzieć po zbudowaniu prototypu i przebadaniu go na hamowni. Szukałem troszeczkę bardziej rozbudowanej teorii a także parametrow eksploatacyjnych silnika Wankla (żeby mieć jakiś minimalny ogląd na parametry takowych silników) ,natrafiałem niestety na bardzo ogólnikowe i powszechnie znane tresci. Jeżeli ktoś by mógł mi udzelić wskazówek gdzie takowych rzeczy szukać byłbym rad.
  • #2
    Anonymous
    Anonymous  
  • #3
    jozekjozek
    Level 9  
    No to pocieszyłeś mnie. A dlaczego?
  • #4
    Anonymous
    Anonymous  
  • #5
    henrykS
    Level 20  
    Paręnaście lat wstecz zastanawiałem się nad projektem silnika spalinowego
    z rodzajem turbiny zamiast tłoków. W ogólnym zarysie turbina napędzana byłaby
    kolejnym rozprężaniem się gazów w komorach spalania umieszczonymi obwodowo
    w obudowie silnika. Zapłon w komorach następowałby oczywiście za pomocą świec
    zapłonowych- być może sterowanych elektronicznie. Prosta budowa bez szarpania
    tłokami tam i z powrotem...

    Czy Twój projekt przewiduje podobnie, czy raczej ma więcej wspólnego z silnikiem Wankla?
  • #6
    jozekjozek
    Level 9  
    Już trzeci raz próbuję Ci odpisać Dwa razy nieopatrznie skasowałem. Teraz napiszę tylko o:
    -- Wankel potrzebny mi jest jako punkt odniesienia odnośnie parametrów pracy silnika z tłokiem obrotowym.
    -- Rotor w moim obraca sie wokół własnej osi jednocześnie przemieszczając się lewo/prawo, w Wanlku ruch obrotowso-obiegowy.
    --w innych miejscach zapłon i spaliny.
    Opis oraz rysunki są pod adresem http://polskikursblendera.pl/forum/discussions/popular . Trzeba wejść głębiej w linki
    Jeszcze nie przeczytałem regulaminu mam nadzieje że go nie łamię.
  • #8
    jozekjozek
    Level 9  
    N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym https://obrazki.elektroda.pl/2754995900_1363091083_thumb.jpg[/img][/url]

    Dodano po 57 [minuty]:

    N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym

    Dodano po 6 [minuty]:

    obrazki wg kolejności
    1łożyska
    2obudowy
    3pierścienie
    4rolki prowadzące
    5rotor GPPrawe
    6rotor GPLewe
    7tarczka blokująca kulki
    8tuleja łącząca
    9uszczelnienia
    10 głowice
    11wał
    zawory

    Dodano po 2 [minuty]:

    N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym

    Dodano po 2 [minuty]:

    opisu nie mogę wstawić nie mam (chyba ) takiego rozszerzenia

    Dodano po 4 [minuty]:

    Dodano po 17 [minuty]:

    silnik w przekroju
    N-okresowy silnik spalinowy z tłokiem obrotowym

    Dodano po 3 [minuty]:

    w głowicach silnika w przekroju i samych głowic (niebieskie) są rozbieżności - modyfikacja kanałów

    Dodano po 11 [minuty]:

    Próbuję i ciągle nie mogę wstawić załączników


    opis i legenda są pod linkami
    http://www67.zippyshare.com/v/61960901/file.html
    http://www37.zippyshare.com/v/34618786/file.html

    Moderated By jankolo:

    Zrobiłem to, co sprawiało Ci trudność: przekonwertowałem pliki z docx do doc.

    Attachments: To view the material on this forum you must be logged in.
  • #9
    jozekjozek
    Level 9  
    kybernetes wrote:
    Wskazówki znajdziesz pod adresem http://google.pl . Aha, trzeba wejść głębiej w linki


    świetne
  • #10
    saskia
    Level 39  
    Moglbys opisac droge przeniesienia sil od komory spalania do walu silnika, bo rysunki sa porozrzucane, a opis nie zawiera takiej informacji.
    Bez tego opisu to na pierwszy rzut, wyglada to tak jakby silnik potrzebowal by aby cos go obracalo, aby sie krecil, bo nie widac na rysunkach elementow przeniesienia sil na wal.
  • #11
    jozekjozek
    Level 9  
    Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem problem, otóż spaliny wylatując z komór spalania i rozprężając się, działają na rotor (sinusoidalne boczne jego ścianki) na przemian z jednej i drugiej strony. Rotor ów poprzez połączenie wielowypustowo-kulkowe przekazuje energie na wał. Sterowanie ruchem rotora (a w konsekwencji taktami pracy silnika odbywa się parą kinematyczną rolki prowadzące (w obudowach) ----prowadnica (na środkowej zewnętrznej części rotora).
    Odnośnie porozrzucanych rysunków - to taka właśnie jest moja wiedza informatyczna.
  • #12
    saskia
    Level 39  
    Wiec jest tak jak sadzilem i ten silnik bedzie mial klopoty krecic walem.
    Ta sinusoida jest chyba za plytka na wolne obroty. Przy kilku tysiacach moze sie okazac ze jest za gleboka.
  • #13
    jozekjozek
    Level 9  
    Samo rozwiązanie jest na tę chwilę tyko koncepcyjne - teraz przy założeniu że spełni wymogi wynalazczości - bedę pracował nad jego optymalizacją (zresztą już pracuję - po części Ty mi pomagasz swoimi uwagami --DZIĘKI
    Intuicyjnie - myślę, iż ten silnik będzie właśnie najlepiej pracował w pewnym nie za dużym zakresie określonych prędkości obrotowych.
    Wraz ze zwiększaniem sie gabarytów, szczególnie średnicy rotora, ilość okresów nań też może (raczej powinna) się zwiększać natomiast (na skutek wzrostu sił bezwładności i ryzyka zniszczenia) jego średnia prędkość będzie maleć (przy zachowaniu pewnego zakresu tej predkości),a co do momentu obrotowego to powinien rosnąć (myślę, że może być konkurencyjny dla tradycyjnych silników).
    Myśle także, że dla konkretnej średnicy rotora moment obrotowy będzie miał zblizoną do płaskiej charakterystykę w znaczącym zakresie prędkości obrotowej co powinno skutkować uproszczeniem skrzynki biegowej (?).
    Oczywiście na te chwilę możnaby rzec że to są dywagacje, chociaż...............
  • #14
    saskia
    Level 39  
    Budowa twojego silnika, zwlaszcza tej "amplitudy" przypomina mi budowe mechanizmu przenoszacego ruchy tlokow na wal w nowym rozwiazaniu kotla gazowego, ktory sam wytwarza prad i cieplo.
    Pracowal w nim generator, napedzany bodajze 3 cylindrowym silnikiem Stirlinga, ktory zamiast korbowodow mial cos w rodzaju krzywki, podobnej do twojej "amplitudy" po ktorej slizgaly sie odpowiednio uksztaltowane konce tlokow.

    Dodano po 7 [minuty]:

    http://www.energysavingtrust.org.uk/Generatin...ology/Micro-CHP-micro-combined-heat-and-power

    Jakies 2 lata temu mialem schemat tego kotla, ale obecnie wszystkie schematy zniknely z sieci. Pewnie , aby inni nie kopiowali rozwiazania.
  • #15
    jozekjozek
    Level 9  
    Dzięki za link
    Mój angielski jest na poziomie "ja być, ja mieć, itd", przy angielskim technicznym to już całkowita klapa
    W związku z tym, iz schematu żadnego nie znalazłem (bo i chyba nie miałem znaleźć) trudno mi sie ustosunkować do rozwiązania, które jest pod tym linkiem. Odnośnie podobnych rozwiązań silnika (z powierzchniami sinusolidalnymi lub podobnymi) to też gdzieś były , ale na tę chwilę takiego jak moje nie widziałem. W innych rozwiazaniach ciagle pojawiały się problemy z uszczelnieniem przestrzeni roboczej oraz smarowania , natomiast w moim silniku chyba je wyeliminowałem . Domyslam się że może byc to kosztem np. sprawności lub ciśnienia efektywnego ---- ze sprawnością jeszcze będę (teoretycznie) walczył natomiast z cisnieniem --kłania się indykator.