Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

ford mondeo tdci - nierówne obroty

marekpc 09 Sep 2013 09:04 37281 71
Tespol
  • #31
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Kolego, jestem pełen podziwu dla twojej uporczywej walki z techniką tdci...

    Ponieważ podmieniłeś już cały układ wtryskowy - pozostają dwie możliwości: albo regeneracja wtrysków została zrobiona nieuczciwie, albo problem leży poza układem paliwowym.
    Rozumiem, że ostatnie prace przy wtryskach to było stwierdzenie, że mocno leją i zmienione zostały końcówki (?). Pytanie jest, jakie masz wtryski (kod EJDR), jaki jest kod silnika oraz rocznik (przedliftowy czy po) i jakie końcówki zostały zastosowane (symbol Delphi)?

    Nie miałem już siły zagłębiać się w tekst wątku - ale czy robiłeś coś z czujnikami wału i wałka rozrządu?
    Czujnik t-MAP sprawny i czysty?
    Czy sprawdzałeś czujnik temperatury w głowicy?
  • Tespol
  • #32
    marekpc
    Level 14  
    No ja niestety nie mam powodu do dumy. Kupiłem auto z myślą, że powolutku je zrobię i faktycznie w wolnych chwilach bez stresu szukałem usterki. Niestety zaczyna mi się śpieszyć bo auto jest mi potrzebne, a pośpiech wiadomo kiedy jest wskazany.
    Wracając do tematu, czujnik rozrządu podmieniony, map podmieniony, czujnik temperatury w głowicy podmieniony, dolot w miarę czysty, egr wyczyszczony. Wtryski (501z - auto poliftowe 2007 wg rejestracji) zrobione przez autoryzowany serwis Delphi = drogo, ale mam gwarancję (na rok?), nie byłem na tyle przytomny żeby posprawdzać, zresztą wydrukowali nowe naklejki z nowymi kodami. W każdym razie powiedzieli, że robią moje wtryski, nie żadna podmiana, zostaje korpus, reszta ma być nowa. Nie mogę powiedzieć, że im nie wierze, ale silnik nie pracuje jak powinien.
    Teraz wiem, że zrobienie wtrysków, że to był błąd i skoro nie można problemu naprawić to trzeba się go pozbyć, a teraz zabrnąłem we wtryski.
    Faktycznie wtryski nie były zakodowane, ale zapalił bez problemu i w teorii układ się samoadaptuje. Poza tym idzie jak burza, tylko te obroty na biegu jałowym.
    Dziś grzebałem przy dolocie i turbinie próbując zatykać i odtykać wszystko co się da i zauważyłem, że dolot turbiny na ok 90% zaślepiony (ręką) uzdrawia auto. Wiem, że to zabija turbo więc nie próbowałem długo.
    Jutro zechcę dokładniej obejrzeć połączenia turbo-ic-egr. Przeszło mi jeszcze przez myśl, że może wydech zapchany. A może jakieś inne sugestie, bo mi się kończą pomysły
  • #33
    tomal_
    Level 10  
    Sprawdź gumowe rury idące od EGR do IC, one potrafią pękać.... wówczas dostaje się lewe powietrze i nierówna praca silnika.
  • #34
    marekpc
    Level 14  
    Dziękuję za podpowiedź. Cały dolot oprócz IC został zdemontowany i sprawdzony, łącznie z turbiną, która też została rozebrana. Przepływomierz podmieniony. Czujnik między IC i EGR podmieniony. Wydech łącznie z 'katalizatorem' i kolektorem tez sprawdzony. Niestety usterki nie znalazłem.
  • Tespol
  • #36
    marekpc
    Level 14  
    No ja już to próbowałem, przezroczyste przewody do paliwa też. Na razie muszę nim jeździć. Może używanie auta przyśpieszy całkowity rozpad lub chociaż usterka się 'pogłebi'.
  • #37
    aalpejczyk
    Level 12  
    Raczej pozostanie bez zmiana.U mnie już tak 2 lata.Sprężynka zapalała sie pod obciążeniem- za niskie ciśnienie, wymieniłem przekładkę w jednym wtrysku by wzrosło ciśnienie na listwie i jest ok po za nierówna praca jałowym.Ach, wartości na przelewach 14, 60,120, 90. 14 oczywiście na wtrysku z wymieniona przekładką. Dla ciekawostki podmieniłem wszystkie wtryski z auta o dobrych parametrach- wszystkie przelewy na poziomie 20, lecz praca silnika pozostała bez zmian.
  • #38
    wojciechjanusz
    Level 28  
    aalpejczyk wrote:
    U mnie już tak 2 lata.Sprężynka zapalała sie pod obciążeniem
    Przecież to zupełnie inna historia - zrób pompę i wszystkie wtryski tak jak Bóg przykazał i będzie ok ( za jedyne 2.250zł + 2.500zł = 4.750 zł).
  • #39
    eraeste
    Level 14  
    Może Wojciechjanusz mnie kojarzy z innego forum, ale to jest fachman!!!

    Objawy, które mnie niepokoją od zakupu:

    PIERWSZY ROZRUCH

    1 zaraz po uruchomieniu występuje brak reakcji na dotyk pedału gazu pare sekund od 1s-4s samochód ma wtedy około 500/600obr.
    2 Po tym wszystkim występuje FALOWNIE obrotów (wskazówka prędkości skacze do ponad 1000obr.), któremu towarzyszy miganie podświetlenia zegarów i kontrolek od 1 do 5 sekund
    3 po krótkim czasie falowanie ustepuje i wskazówka wskakuje na swoje obroty
    4 przy odpalaniu czasem towarzyszy również biało/niebieski dym + brzydki zapach - ALE NIE ZAWSZE TEN OBJAW WYSTEPUJE.

    DRUGI ROZRUCH

    1 to samo, ale trwa czas reakcji na pedał gazu trwa 2x krócej
    2 to samo, ale trwa 2x krócej
    3 uzależnione od ptk 1 i 2
    4 wtedy brak

    ALE ZAWSZE POZOSTAJĄ:
    -Trzy przykłady falowania:

    1. Gdy stoję samochodem na luzie i dodam gazu i puszcze
    -Wskazówka od prędkości uniesie się w momencie dodawania gazu a w trakcie puszczenia opadnie i po prostu się ODBIJE ponownie jakby została spuszczona z góry piłeczka i dobiła się ponownie, ale już z coraz mniejszą siłą.

    2. Gdy wcisnę sprzęgło jadąc w momencie zbliżania się np.; do świateł wskazówka zachowa się tak samo jak opisuje wyżej

    3. Czasem na luzie stojąc w korku czy na światłach wskazówka delikatnie drga, ale tego wcześniej nie miałem po wymianie koła pasowego zaczeło mi się to dziać, chociaż wiem, że nie ma jedno z drugim nic wspólnego, wiec może po prostu przypadek i kolejne kroki z falowaniem się posuwają do przodu.

    egr - zaślepione.

    Pomożcie Panowie.
  • #40
    wojciechjanusz
    Level 28  
    Sczytywałeś błędy - coś pokazało?

    Nic nie napisałeś o napięciu... Podłączyłbym na dłuższy czas (np. kilka dni) woltomierz do zacisków aku i sprawdzał napięcie podczas trwania tych objawów.
  • #41
    eraeste
    Level 14  
    Wojciech Janusz.

    Ty nawet sobie nie Zdajesz sprawy jak ja bym chciał choć odrobinę być tak odważny i mieć odwagę spróbować tych rzeczy, które wy opisujecie i pomału eliminujecie.

    Może inaczej jeszcze napisze jakie mam spalanie zima 7.5-8 L lato 6-7 z hakiem

    Wojciech powiedz mi tak, gdyby się okazało, że coś z napięciem to od jakiej rzeczy musiałbym zacząć akumulator? Czy cos innego.

    I jeszcze jedno czy napięcie może powodować te objawy, które opisuje?

    I tak trochęod tematu cczy przez falowania, koło pasowe i rolki z napinacze mogą wtedy wydawać dziwne odgłosy? Ma to jakiś wpływ na to.

    A gdyby okazały się Wtryski to jak to możliwe, bo spalania wysokiego aż tak nie mam, ale zdarza się i tak?
  • #42
    wojciechjanusz
    Level 28  
    eraeste wrote:
    I jeszcze jedno czy napięcie może powodować te objawy, które opisuje?
    W pewnym sensie są to typowe objawy dla skoków napięcia w instalacji.

    Jakiekolwiek zbyt duże odchylenia od normy sugerują zajęcie się alternatorem, akumulatorem i generalnie elektryką.

    Nominalne napięcie w tej instalacji to 14,4V +/- 0,2V, może spaść czasem poniżej 14V przy bardzo mocnym obciążeniu i na wolnych obrotach.
    Sprawdź też napięcie statyczne akumulatora - przy wyłączonym silniku - optymalne to 12,6 - 12,8V.

    Od czegoś trzeba zacząć...

    eraeste wrote:
    Ty nawet sobie nie Zdajesz sprawy jak ja bym chciał choć odrobinę być tak odważny i mieć odwagę spróbować tych rzeczy, które wy opisujecie i pomału eliminujecie.
    To raczej nic trudnego - pomiar napięcia. W miarę wiarygodny miernik uniwersalny kupisz w markecie za mniej niż 50 zł.
  • #43
    eraeste
    Level 14  
    eraeste wrote:


    I tak trochę od tematu czy przez falowania, koło pasowe i rolki oraz napinacze mogą wtedy wydawać dziwne odgłosy? Ma to jakiś wpływ na to.

    I czy układ napinacza, rolki, itd itd moga wywołać falowanie jakiekolwiek.


    Możesz mi odpisać jeszcze w tej sprawie Wojciech, co napisałem wyżej :)


    Widzisz, że tak napisze, bo wszyscy tylko WTRYSKI, WTRYSKI, WTRYSKI.

    Zastanawiam się czy tego nie olać, jak koszta będą przewyższać sens do ceny samochodu,

    Ale czy można jezdzić z takimi falowaniami - ma to wpływ na żywotność lub jakąś poważna awarie,bo jakby nie bylo poprzedni właściciel i ja tak użytkowalismy samochód ok 3 lat, co nie zmienia faktu, że człowiek chciałby mieć wszystko prawidłowo bez takich problemów.
  • #44
    rzemyk90
    Level 20  
    Wirus?

    Manometr Analogowy pod listwe i zobacz co pokaże.
  • #45
    marekpc
    Level 14  
    eraeste wrote:

    1 zaraz po uruchomieniu występuje brak reakcji na dotyk pedału gazu pare sekund od 1s-4s samochód ma wtedy około 500/600obr.
    2 Po tym wszystkim występuje FALOWNIE obrotów (wskazówka prędkości skacze do ponad 1000obr.), któremu towarzyszy miganie podświetlenia zegarów i kontrolek od 1 do 5 sekund
    3 po krótkim czasie falowanie ustepuje i wskazówka wskakuje na swoje obroty
    4 przy odpalaniu czasem towarzyszy również biało/niebieski dym + brzydki zapach - ALE NIE ZAWSZE TEN OBJAW WYSTEPUJE.


    Ja cos od siebie dodam - migające kontrolki i brak kontroli 'pedału gazu' - dla mnie to typowa usterka alternatora. Kolego podmień alternator i wtedy zobacz czy sa zmiany
  • #46
    rzemyk90
    Level 20  
    marekpc wrote:
    Ja cos od siebie dodam - migające kontrolki i brak kontroli 'pedału gazu' - dla mnie to typowa usterka alternatora. Kolego podmień alternator i wtedy zobacz czy sa zmiany


    Przeczytaj temat od początku . Autor już alternatory podmieniał.
  • #47
    eraeste
    Level 14  
    Jak dobrze rozumiem, migotanie kontrolek oraz brak reakcji na pedał gazu odpowiedzialny jest za to alternator tzn, ładowanie, i to wszystko ma wpływ również, bo to jest najważniejsze na FALOWANIE OBROTÓW?

    czyli jak by same wtryski były złe - migotania oraz braku na pedal gazu nie było by wtedy??????????????????????????
  • #48
    rzemyk90
    Level 20  
    Sprawdź jeszcze zawór regulacyjny na listwie czy na pompie wysokiego ciśnienia, zawór bezpieczeństwa oraz przejrzyj całą instalacje dokładnie. Czy mruganie kontrolek nie nasila się podczas zwiększonej wilgotnośći powietrza?
  • #49
    wojciechjanusz
    Level 28  
    eraeste wrote:
    Jak dobrze rozumiem, migotanie kontrolek oraz brak reakcji na pedał gazu odpowiedzialny jest za to alternator tzn, ładowanie, i to wszystko ma wpływ również, bo to jest najważniejsze na FALOWANIE OBROTÓW?

    czyli jak by same wtryski były złe - migotania oraz braku na pedal gazu nie było by wtedy??????????????????????????
    Tak może być, ale działaj systematycznie, po kolei elimunując podejrzenia. Jeżeli złapiesz się za wszystko na raz - nie będzie wiadomo co się stało.
    Więc zmierz napięcie w sieci auta - jak już napisałem i koledzy potwierdzają.
    Wtyryski to odrębna sprawa - silnik może falować, ale nie tak, że nie reaguje na gaz.

    Napęd paska nie powinien hałasować.

    Moim zdaniem potrzebujesz kumatego warsztatu, który zna te konkretnie silniki i ma tu doświadczenie. Silniki 2,0/2,4 tdci mają swoją... specyfikę.
    Trzeba podłączyć dobry fordowski tester (IDS) i zrobić próbę w trybie rzeczywistym.

    W Warszawie służę adresem, w Kielcach (?) nie wiem...
  • #50
    eraeste
    Level 14  
    A powiedzcie mi czy to prawda, że na biegu jałowym przy załączonych światłach obroty moga delikatnie drgac falować? Oczywiście nie zawsze, ale to rzecz normalna tak mi powiedział mechanik jestem w szoku jak to prawda czy bzdura?
  • #51
    rzemyk90
    Level 20  
    Zaraz krótko po załączeniu świateł , może być takie zjawisko, ale powinno ono zaraz ustąpić. Alternator ma większe obciążenie. Zresztą obroty powinny delikatnie się zmiejszyć... Nagraj film, może jestes przewrażliwiony.
  • #52
    eraeste
    Level 14  
    Na życzenie filmik, w którym widać część problemu, z którym się borykam.
    Do filmiku dodałem również opis, którego treść teoretycznie jest ta sama, co opisywałem na forum.

    Interesują mnie dwie rzeczy

    1. Drgania wskazówki obrotomierza na załączonych światłach, które raz są a raz nie ma.

    2. Falowanie obrotów, które opisywałem po dodaniu gazu i puszczeniu - jak zachowuje się wskazówka obrotomierza.

    Szkoda, ze nie nagrałem samego rozruchu samochodu, kiedy obroty skaczą przez chwile, któremu rownież czasem towarzyszy miganie podświetlenia kontrolek oraz występuje rownież czasem brak reakcji na pedał gazu w tym momencie.

    Samochód jeżdził u mnie we firmie, gdzie pracuje i dziś znajomy trochę mnie zaskoczył, ale powiedział, o czym nie wspomniał sprzedający, że to po wymianie 4 lub 2 na dobre o ile dobre wtryski, zaczeły się takie problemy z falowaniem.

    Jedynie, co wiem to, że zareklamowała firma te objawy w warsztacie, ale nie umieli pozbyć się falowania i powiedzieli tylko tyle, że jak auto dobrze palić to lepiej to zostawić, dla firmy może odpowiedz ok, ale dla właściciela prywatnego to chyba nie :(

    https://www.youtube.com/watch?v=QV_Ai3_Zevk&feature=youtu.be
  • #53
    rzemyk90
    Level 20  
    Dla jest wszystko ok. Jak motor pali od strzała, spalanie w normie , nie chmurzy i nie przerywa , to zostaw tak jak jest teraz. Wskazówka minimalnie drga, nie wiadomo czy obrotomierz nie szwankuje. A motor jak pracuje po podniesieniu maski? Słychać po głosie zmianę obrotów? Dla mnie pracuje prawidłowo.
  • #54
    eraeste
    Level 14  
    Ale, co masz na myśli, że jest ok?


    1. Co do drgań wskazówki gdy są włączone światła to oprócz tego czuje, że silnik wtedy nie równo pracuje a otwierajac maske slychać to ewidentnie.

    2.Obroty ewidentnie skaczą pod koniec filmiku, gdy gazuje i puszczam pedał wtedy wskazówka się odbija. hmm.


    Dodano po 1 [godziny] 22 [minuty]:

    Teraz rozmawiałem ze znajomymi, co się interesują samochodami i pokazałem im to na żywo, co wam w filmikach, oznajmili, że odbijanie wskazówki nie musi oznaczać coś złego, bo w różnych samochodach może działać inaczej wskazówka obrotów tzn. w jednych odbija a w drugich wraca od razu na swoje miejsce wskazówka obrotomierza, co Wy na to potwierdzacie to, co mówią.

    A co do falowania na światłach to mówili, że to raczej normalne i to może być alternator, jednak mierzyliśmy napięcie i bez włączonej elektroniki wynosiła 14.34 około a z włączonym wszystkim, co się dało w samochodzie na full było 12 z hakiem.

    Tutaj dorzucam jeszcze filmik z rozruchu samochodu.

    https://www.youtube.com/watch?v=FHaVh-nUPns&feature=youtu.be

    -Powiedzieli mi, że to może być kwestia czujników, ale też się spotkali z takim rozruchem jak na filmiku.

    Ja już nic z tego nie rozumiem.

    Zadałem Wam jeszcze pytanie o dziwne odgłosy z okolic napinacza rolek itd w momencie, gdy jest falowanie obrotów.
    Wcześniej tego nie miałem, teraz po wymianie koła pasowego, bo musiałem bo stukało oraz paska i mniejszej rolki, gdy obroty falują jest taki chrobotanie.

    Mechanik tłumaczy mi, że może to być napinacz, ale właściciel poprzedni wymieniał go.

    Ci znajomi, którzy wypowiadali się, co pisałem wyżej, powiedzieli, że to ten odgłos oraz delikatne falowanie na światłach może być spowodowane, że musi się dotrzeć nowy pasek, bo nie siedzi całkiem w starych rolkach, bo jak napisałem wszystkiego nie wymieniałem, co wy na to?


    Wiem, dużo napisałem i może Wam się nie chcieć czytać, ale to forum profesjonalne i Wy ludzie rownież

    Dziękuję Wam za wszystko i czekam na odpowiedzi.
  • #55
    georgio70
    Level 12  
    widzę panowie że wzięliście sobie niezłego pacjenta do nauki-mondeo tdci - powodzenia.
    zwracacie uwage BARDZO MOCNO na napiecie ładowania-nikt z was nie wspomniał o % obciążeniu alternatora. jak ktos z tego tematu testuje alternatory na stole probierczym to wie o czym mowie-obroty a ładowanie
    na początek trzeba się zastanowić i wyczytać z wartości czy wahanie napiecia ładowania to przyczyna czy skutek niesprawności. czy przelewy wtryskiwaczy to wyznacznik ich sprawności, co z kodami C2I, to przecież one wyznaczają KILKA PARAMETRÓW wyznaczających sprawność wtryskiwacza i jeszcze wiele prostych i zawiłych tematów jest w tej kwesti.
    ktoś napisał ciekawą porade-sprawdz reg na szynie czy na pompie
    po1- nie ma pojecia o czym pisze
    po2 - napisz jak, napisz co sprawdzić i jak ty to robisz
    bo takie porady wymień to albo tamto,sprawdz to albo tamto to nie są zadne porady
    jak nie podjedziesz do kogoś kumatego w tego typu temacie i nie zostawisz mu fury do pomierzenia to wymienisz pół silnika, zapłacisz tysiące a za pare tygodni napiszesz nowy temat jakie to fordy są do d....py i dalej nie chodzi
    tyle odemnie
  • #56
    eraeste
    Level 14  
    Rozumiem słowa, ale zdania, które napisałeś są trochę chaotycznie ułożone.
    O co dokładnie Ci chodziło?

    i proszę o odpowiedzi na moje pytania.
  • #57
    georgio70
    Level 12  
    widzisz kolego , nie da się w kilku zdaniach sprecyzować ,opisać czy wytłumaczyć takiego tematu. zdania nie są chaotyczne tylko konkretnie sprecyzowane i na temat. jeżeli nie wiesz o czym pisze to znaczy że nie wiesz co robisz, i to ta naprawa jest chaotyczna.
    nikt konkretny ci nie odpowie na pytania jak nie zaczniesz konkretnie pisać.
    wyobraź sobie że za jakiś czas oddasz te auto na warsztat i po takim "grzebaniu" to bedzie dopiero jazda z ustaleniem prawdziwego problemu.
  • #58
    eraeste
    Level 14  
    Oczywiscie nie miałem zamiaru Cie obrazić, po prostu nie zrozumiałem sedna Twojej całej wypowiedzi.

    Widziałeś w ogóle moje filmiki, które dałem, może skomentuj je i wypowiedz się, co uważasz za dobre zachowanie a co za złe.

    Nie musisz czytać wszystkiego, co napisałem, ale warto.
  • #59
    jurekk55
    Level 36  
    Po tylu grzebaniach i eksperymentach , wszystko możliwe.Tym bardziej że nie wierzę że grzebacze przejmowali się drzewkiem diagnozy.
    Kartka papieru i ołówek żeby nie kręcić się wokół własnego ogona

    eraeste wrote:
    1 zaraz po uruchomieniu występuje brak reakcji na dotyk pedału gazu pare sekund od 1s-4s samochód ma wtedy około 500/600obr.


    Do weryfikacji elementy rozrządu i ustawienie na blokadach , bez żadnych korekt pana Zenka.Ze względu na mapę wtrysku bardzo ważne.Dopiero potem sprawdzasz błędy i parametry pracy, weryfikujesz pracę układu wysokiego ciśnienia. Wydech bez modyfikacji?
    W jakim stanie turbina i recyrkulacja spalin?

    eraeste wrote:


    Zadałem Wam jeszcze pytanie o dziwne odgłosy z okolic napinacza rolek itd w momencie, gdy jest falowanie obrotów.
    Wcześniej tego nie miałem, teraz po wymianie koła pasowego, bo musiałem bo stukało oraz paska i mniejszej rolki, gdy obroty falują jest taki chrobotanie.


    Koło pasowe alternatora sprawne ? Zamontowane właściwe ?
  • #60
    georgio70
    Level 12  
    nikt tutaj sie nie obraża bo nie ma o co,podziwiam takich ludzi jak ty :D
    tak jak napisałem wyżej co np z % obciążeniem alt., co z licznikiem detonacyjnej pracy silnika, co z korekcją wtryskiwaczy,wielkość dawki głównej, przy dużym obciązeniu zawsze są jakieś tam załamania obrotów lub ich wzrosty
    bardzo mało konkretów