Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford mondeo tdci - nierówne obroty

marekpc 06 Kwi 2014 11:17 29739 71
  • #61
    eraeste
    Poziom 14  
    Koło było podobno sprawdzane drugi raz czy nie jest krzywe od nowości, bo zdarzają się takie sytuacje mimo nowej części . Dźwięk ten jest tylko na biegu jałowym w momencie powstawania falowania obrotów w innym przypadku go nie słychać z początku myślałem, że przez nagle wwystąpienie falowania jest wytracona praca rolek paska i z tego jest hałas mimo tego wcześniej tego nie miałem. Ja nie wymieniłem całości... Tylko pasek, koło pasowe corteco oraz mała rolkę mechanik chciał jeszcze napinacz, ale właściciel poprzedni mówił, że był dobry zakładany przez niego. Teraz uważam albo to jest kwestia dotarcia się nowego paska do starych rolek żeby całkiem osiadł poprawcie mnie jak moje myślenie jest błędem lub po dodaniu nowych części mimo tego, że powinno być lepiej niewytrzymuje napinacz i tyle. Bo chyba że mechanik cos popsuł, ale sprawdzał 2x choć może znów paść słowo "podobno"
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #62
    jurekk55
    Poziom 36  
    eraeste napisał:
    Teraz uważam albo to jest kwestia dotarcia się nowego paska do starych rolek żeby całkiem osiadł poprawcie mnie jak moje myślenie jest błędem

    Jest błędem

    eraeste napisał:
    "podobno"


    Nie znajdziesz takiego pojęcia w żadnej instrukcji mechatroniki.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • #63
    eraeste
    Poziom 14  
    W takim razie, co będzie powodem tego dudnienia, chrobotania. Może mieć wpływ na to wymiana tego koła pasowego, paska oraz jednej rolki w stosunku do napinacza?, bo wiem ze powinno się wymienić wszystko za jednym razem. Czy po prostu mechanik cos źle zrobił choć zwróciłem mu uwagę na dwie sprawy na ten odgłos tłumaczył, że to wywołuje falowanie obrotów a dwa mówiłem mu o drgania wskazówki na załączonych światłach czego wydaje mi się, że wcześniej nie miałem, ale powiedział, że to co wykonywał nie ma wpływu na falowanie drganie obrotów.
  • #64
    jurekk55
    Poziom 36  
    wojciechjanusz napisał:
    Tak może być, ale działaj systematycznie, po kolei elimunując podejrzenia. Jeżeli złapiesz się za wszystko na raz - nie będzie wiadomo co się stało.
    Więc zmierz napięcie w sieci auta - jak już napisałem i koledzy potwierdzają.
    Wtyryski to odrębna sprawa - silnik może falować, ale nie tak, że nie reaguje na gaz


    jurekk55 napisał:

    Do weryfikacji elementy rozrządu i ustawienie na blokadach , bez żadnych korekt pana Zenka.Ze względu na mapę wtrysku bardzo ważne.Dopiero potem sprawdzasz błędy i parametry pracy, weryfikujesz pracę układu wysokiego ciśnienia. Wydech bez modyfikacji?
    W jakim stanie turbina i recyrkulacja spalin


    jurekk55 napisał:
    Koło pasowe alternatora sprawne ? Zamontowane właściwe ?


    georgio70 napisał:
    jak nie podjedziesz do kogoś kumatego w tego typu temacie i nie zostawisz mu fury do pomierzenia to wymienisz pół silnika, zapłacisz tysiące a za pare tygodni napiszesz nowy temat jakie to fordy są do d....py i dalej nie chodzi


    Co jeszcze dodać?
  • #65
    eraeste
    Poziom 14  
    Trochę podchodzisz do sprawy jak urzędnik, zero zrozumienia. Ja wiem, że od czegoś trzeba zacząć i cenie Twoje rady jednak nie odpowiedziałeś konkretnie na moje pytania lub mmogłeś ewentualnie napisać dlaczego nie a dlaczego tak jakieś podstawy mechaniki a nie tylko tezami rzucasz.

    A w dzisiejszych czasach znaleźć dobrego mechanika to jak 6w totka.
  • #66
    eraeste
    Poziom 14  
    Zrobiłem mały eksperyment, gdy pasek chrobotał polałem go wodą i objawy ucichły na krótką chwilę.

    Miałem jak pisałem wymienione koło pasowe oraz pasek i jedną rolke.

    Cały czas broniłem się od napinacza, bo poprzedni właściciel mówił, że wymieniał.
    Mechanik mówi, że rolki z napinacza są ok, ale nie podoba mu się sprężyna.

    Po moim eksperymencie oznaczało będzie, że to napewno, któraś z rolek?, ewentualnie może to być ta SPRĘŻYNA z napinacza?

    Może zły napinacz powodować również lekkie falowania obrotów? na biegu jałowym?
  • #67
    eraeste
    Poziom 14  
    Również gdy jest temperatura niska falowania oraz chrobotania teoretycznie nie ma, zrobiło się tylko cieplej i odrazu znów to samo.

    Może to być rolka, ssprężyna czy może pasek?

    Już sam nie wiem. Ręce opadają.
  • #68
    jurekk55
    Poziom 36  
    Jakie masz koło pasowe alternatora ?
  • #69
    eraeste
    Poziom 14  
    Jurek, pytasz o kolo pasowe to mam założone z firmy Corteco. A te z alternatora mam oryginalne. Ale jak mowie wcześniej problemów nie miałem z chrobotaniem gdy został wymieniony pasek z rolka i kolo pasowe.
  • #70
    jurekk55
    Poziom 36  
    eraeste napisał:
    A te z alternatora mam oryginalne.


    Chodzi o to czy sprawne , nie przepuszcza ?
  • #71
    eraeste
    Poziom 14  
    Ojej, tego nie wiem. Mechanik chyba sprawdzał i jest ok skoro nie mówił o wymianie. Druga sprawa to koło jest sztywne, a niektórzy dają ze sprzegielkiem. Ale Przed tym wszystkim tak czy siak miałem ok.
  • #72
    eraeste
    Poziom 14  
    Koło pasowe jednak zostało wymienione na dayco i jest o niebo lepiej na pewno koncowym efektem było by kółko ze sprzegielkiem na alternatorze i jak na razie falowania tez nie ma.