JESIOTR1 napisał: Cały obwód magnetyczny tego asynchronicznego, indukcyjnego silnika to nie tylko szczelina.
Rzeczywiście nie tylko szczelina. Ale oporność magnetyczna "reszty" jest wielokrotnie mniejsza, niż oporność magnetyczna szczeliny powietrznej.
To podobnie jak z drutem: możesz mieć kilometr drutu z małą przerwą, i to ta przerwa decyduje o wypadkowej oporności, a nie "cała reszta" drutu.
Chcesz, bym własności Twojej pradnicy oszacowal na podstawie tej nieznanej "przerwy"?
Napięcie prądnicy to STRUMIEŃ x OBROTY. Czy wiesz jaki będziesz miał strumień (nie "jakiego oczekujesz", ale jaki NAPRAWDĘ BĘDZIE) ?
Prąd oszacować łatwiej: w tych warunkach chłodzenia, jakie miał "w pryginale" silnik przy 470 obrotach, drut 0,8mm można obciążyć na ok. 2,2A.
JESIOTR1 napisał: Teoretyk nigdy tych różnic nie zobaczy.
Rzeczywiście nie. Zwłaszcza, że "gołym okiem" nie widać, na ile faz są łączone cewki. Ta nowa: jednofazowa z 3 parami wyprowadzeń?
A co się stało z tą konstrukcją z przed 3 lat? Czy działa? Czy
pomierzyłeś cokolwiek? Na to konkrene (praktyczne) pytania konsekwentnie nie odpowiedasz, choć pytam kolejny raz.
0