Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

golf IV 1.6 16V 77kw - Szarpanie na niskich obrotach

11 Mar 2013 20:47 12840 14
  • Poziom 7  
    Witam,
    Mój samochód po zejściu na wolne obroty pracuje na 3 cylindrach. Wymieniane były cewki, świece, sprawdzany rozrząd, czyszczona i adaptowana przepustnica- bez poprawy. Ciśnienie na cylindrach równe po 12,5 atm. Powoli zaczyna brakować mi pomysłów co mu może dolegać. Samochód był w kilku warsztatach- nikt nie potrafił określić przyczyny. POMOCY!
  • Poziom 32  
    Określiłeś który cylinder kuleje? Zamień wtryskiwacze. Jak nic nie wyjdzie to zmierz szczelność cylindrów. To nie to samo co kompresja.
  • Poziom 7  
    Kuleje czwarty cylinder. Wtryskiwacze były przekładane...
    A jak sprawdzić szczelność cylindrów?
  • Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 7  
    Byłem dziś u kolejnego mechanika i okazało się , że na 4 cylindrze pokazało ciśnienie 6 atm. Chyba jednak zawory. Okaże się, jak odbiorę auto.
    Dziwne, bo poprzednim razem przy pomiarze pokazywało po około 12,5 atm.
    Czym taka różnica może być spowodowana?
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Może tamten w ogóle nie mierzył lub sprawdził tylko na jednym.
    Ma teraz takiego Golfa na warsztacie - tylko przebierał na wolnych obrotach, 2 zawory na wydechu na jednym garze puszczały.
    Miesiąc temu auto jeździło ok, a po miesiącu problemy - tak bywa z autami.
  • Poziom 7  
    dzisiaj sciagnieta glowica na 4 cylindrze 2 zawory wydechowe nieszczelne, na pierwszym jeden ssacy, zawiozłem glowice do naprawy jutro bedzie skladany napisze czy to pomogło!
  • Poziom 9  
    Cześć Bombeiros no i co pomogło? Ja mam podobny problem u siebie w VW IV 1.6 SR w gazie. Szarpie mi na 1 i 2 biegu, a i na wolnych obrotach na wyższych biegach szarpie. dzisiaj podczas deszczu ledwo ze świateł ruszał, tak jakby chodził na 3 cylindrach (to dopiero od niedawna się zaczęło). Dopiero po ponad 2000 obrotów w miarę jechał. Już jakiś czas się męczę z szarpaniem. Kable i świece wymienione w miarę niedawno filtr powietrza ok 2 razy przepustnice i odmę czyściłem i pomogło tylko na chwilę. Byłem u gościa od gazu bo myślałem, że to od tego, ale powiedział, że to raczej przepustnica do wymiany. Na benzynie też się tak dzieje tylko słabiej. :cry: Boję się trochę nową przepustnice kupować bo troszkę kosztuje, a nie jestem pewien czy to to? Może masz jakiś pomysł co to może być, albo ktoś inny będzie umiał mi pomóc. Z góry dzięki.
  • Poziom 7  
    u mnie ewidentnie byly 2 zawory skrzywione po naprawie inne auto. ale od jakiegos czasu szarpie podczas jazdy nie ma p łynnego przejscia z wolniejszych obrotów NA wyższe znowu zaczyna go cos boleć chociaż te objawy sa zupełnie inne od tych skrzywinych zaworów
  • Poziom 9  
    Ja bylem dzisiaj na kompie. Wykazało błąd przepływomierza, ale go odłączałem wcześniej i błąd sondy lambda. Zaadoptowanie przepływki i skasowaniu błędów nic nie pomogło :cry: Próbowaliśmy pobawić się z ustawieniami przepustnicy ale po wpisywaniu kodów, które mieliśmy na ten model nic nie działo się tak jak powinno. Jedyne co się zmieniło to może to, że trochę żywszy jest, ale jak stoi na wolnych obrotach i nagle doda mu się gazu szarpie silnikiem, a po przełączeniu na benzynę nawet coś strzelało. Chyba się jednak skusze na kupna nowej przepustnicy :cry: Od czegoś muszę zacząć, a ten temat przewinął mi się najwięcej razy.
  • Poziom 7  
    w przepustnicy podobno sa jakies małe kanały które tez trzeba dokładnie wyczyścić inaczej nie wiele pomoże i później oczywiście zrobić adaptację, ja sam tego nie robiłem ale mechanik który mi czyścił tak zrobił samochód chodził idealnie na wolnych obrotach tylko teraz nie ma takiego płynnego przejścia z niższych na wyższe obroty i szarpie, jutro jestem umówiony w warsztacie rano ostawiam auto.
  • Poziom 43  
    W tych silnikach przebija iskra z cewki do blachy mocującej osłonę plastikową silnika.Niebezpiecznie blisko przewodu WN jest ona mocowana , wystarczy czasem ja wykręcić i "stuningować" :)Podczas jazdy przebija na postoju rzadko widać ale fakt sprawdzony.
  • Poziom 9  
    Ja już nie wiem co jest grane. Dzisiaj ukazał mi się pod korkiem do wlewu oleju biały nagar:-S. Robię krótkie odcinki autem do pracy, a jest zimno i może to od tego. Muszę wody przypilnować inaczej czapka do góry:'( . A wtedy to zaboli.
  • Poziom 7  
    A na która cewke jest to przebicie? Może i u mnie jest podobna historia
  • Poziom 43  
    Jest problem w 1.6 SR 8V 101KM