Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel kadet - Czujnik do dodatkowego wskaźnika biegów

12 Mar 2013 12:46 2934 14
  • Poziom 17  
    Witam!

    W rajdowym Kadecie montujemy wskaźnik biegów wymagający sygnału prędkości jazdy. Oryginalny czujnik nie może być zastosowany. Najlepszy byłby Hall - nie ma problemu z kształtowaniem impulsów jak w indukcyjnym. Jednak zastosowany Hall szczelinowy (z aparatu zapłonowego) z zębatką nałożoną na półoś szybko uległ zniszczeniu. Najlepszy byłby czujnik montowany jak indukcyjny ( np. http://www.tme.eu/pl/details/103sr13a-3/czujniki-halla/honeywell/# ) , jednak nie wymagający przymocowywania magnesu na element wirujący - czyli może indukcyjny z wbudowaną elektroniką formowania impulsów prostokątnych... Chyba kiedyś coś takiego widziałem w Fabii albo też w BMW... Jest coś takiego?
  • Poziom 43  
    A kontaktron??

    Moderowany przez Błażej:

    To sprawdź sobie częstotliwość graniczną kontaktronu oraz jego wytrzymałość mechaniczną na drgania zanim napiszesz.

  • Moderator Samochody
    Czujnik od ABS wstaw i przegub z koronką.
    Po za tym dlaczego oryginalny na skrzyni się nie nadaje?
    Fazi napisał:
    może indukcyjny z wbudowaną elektroniką formowania impulsów prostokątnych... Chyba kiedyś coś takiego widziałem w Fabii albo też w BMW... Jest coś takiego?

    Są takie w nowszych VAG-ach od ABS ale to hall nie indukcyjne.
  • Poziom 17  
    Kontaktron również wymagałby przymocowywania magnesów do zębatki, przegubu itp.

    Natomiast jeśli chodzi o czujnik ABSu - auto ma miejsce na taki czujnik w tylnym kole, można by go wykorzystać ale trzeba by dorzucić jakiś układ formujący impulsy. Było już na ten temat sporo na tym forum, aczkolwiek nie znalazłem nic prostego i pewnego. Dlatego wolałbym jakiś gotowy czujnik.

    ociz-> w jakich konkretnie VAGach stosują Halle w ABSie? Wiem że np. w BMW w ABS są takie niby Halle , choć mają tylko dwa przewody i nie wiem za bardzo jak toto mierzyć, sprawdzać, wykorzystać do innych zastosowań...
  • Poziom 35  
    W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS.
    Wygląda jak większy przekaźnik.

    A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ?
  • Poziom 17  
    bartek_j napisał:
    W Oplach jest taki układ formowania prostokatnych impulsów prędkości z indukcyjnego czujnika ABS.
    Wygląda jak większy przekaźnik.

    O, to ciekawe. A w jakich modelach Opla to było?

    bartek_j napisał:

    A w kadetach / daewoo był taki hall montowany na skrzyni, zamiast ślimaka napędu prędkościomierza. Nie podjedzie ?


    Ano właśnie tak byłoby najprościej, jednak auto ma skrzynię kłową bodajże i nie da rady zamontować oryginalnego czujnika niestety...
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kontaktron odpada - wytrzymałość mechaniczna, na drgania oraz częstotliwość załączania.
    Prędkościomierz masz na linkę? To może jakiś "bączek"? W escortach na wyjściu ze skrzyni jest montowany taki z czujnikiem halla. Wkręcany w skrzynie i na niego nakręca się linkę. Firmy zakładające taksometry też miały w ofercie takie przejściówki do podawania impulsów.
    Jeśli masz prędkościomierz z mechanicznym napędem, to można też jak w starych mercedesach - wykorzystać magnes z prędkościomierza jako tarczę formującą impulsy i pod niego podłożyć czujnik.

    A jakiś czujnik z gamy przemysłowych? Choć nie wiem, jak zniosą tak trudne warunki pracy.

    Nie wiem, czemu się tak strasznie wzmagasz przed przyklejeniem magnesu? Przecież jego wymiary to raptem kilka mm i nie będzie wpływać na układ mechaniczny. Możesz przykleić magnes/magnesy neodymowe i jako dodatkowe zabezpieczenie zacisnąć je w koszulce termokurczliwej. Wtedy na pewno nie odpadną.
  • Moderator Samochody
    Fazi napisał:
    A w jakich modelach Opla to było?

    Astra G, ale tylko te które nie posiadały ABS. Osobiście jeszcze takiej ubogiej nie spotkałem. Albo w sumie cały sterownik od ABS może za to posłużyć, prędzej się znajdzie używkę i to za grosze.
  • Poziom 35  
    ociz napisał:
    Fazi napisał:
    A w jakich modelach Opla to było?

    Astra G, ale tylko te które nie posiadały ABS. Osobiście jeszcze takiej ubogiej nie spotkałem. Albo w sumie cały sterownik od ABS może za to posłużyć, prędzej się znajdzie używkę i to za grosze.


    Corsa C bez ABS, widzialem ich kilka i nawet to ustrojstwo naprawialem.
  • Poziom 17  
    Kup czujnik od kadetta GSI. Tam byl licznik elektroniczny i impulsator w skrzyni. Wiem bo miałem :)
  • Poziom 43  
    Albo jakiś czujnik wałka rozrządu na hallu założyć nad tą koronką i zasilić go na 5V np. z ładowarki usb.
  • Poziom 17  
    wojekkk napisał:
    Kup czujnik od kadetta GSI. Tam byl licznik elektroniczny i impulsator w skrzyni. Wiem bo miałem :)


    Tak żeby jeszcze raz jednoznacznie wyjaśnić - to JEST Kadett GSI, ale nie ma oryginalnego czujnika na skutek modyfikacji skrzyni biegów - i już nie da rady oryginalnego zamontować więcej. Więc ta opcja definitywnie odpada . Auto nie ma również prędkościomierza więc wszelkie ustrojstwa montowane na linkę też odpadają gdyż nie ma linki.
    Opcje montowania czujnika z wałka rozrządu już przerabialiśmy, jak pisałem w pierwszym poście, nie zdało egzaminu.
    Najbardziej póki co mi się widzi ten moduł w obudowie przekaźnika formujący impulsy z jednego czujnika ABS. Montowanie całego modułu ABS raczej odpada ze względu na masę. Szukam zatem oznaczenia tego modułu , jakby ktoś go znał to byłbym wdzięczny.
    Lub ewentualnie jakiś inny czujnik indukcyjny z transformacją na prostokąt jakby ktoś jednak wpadł na pomysł. Z góry dzięki.


    EDIT -> Poszperałem trochę i znalazłem numer części : 91 85 826 - pomarańczowy "przekaźnik" montowany w skrzynce pod maską - Corsa C. Tu co nieco na ten temat:
    http://www.cavmk3oc.com/forum/viewtopic.php?f=15&t=2871&start=50
    W serwisie wołają za to 100zł, na zamówienie, spróbuję namierzyć na Allegro.
  • Poziom 17  
    Aha. To wiele wyjasnia. To pozostaje kostka od corsy ktora wspomnieli koledzy albo jakis wyrób we własnym zakresie. Czujnik z wałka rozrzadu nie dzialal pewnie z racji niekompatybilnosci z koronka, czujnik abs ma koncowke magnetyczna w formie płaskiego srubokręta a czujnik z wałka ma okrągła która nijak ma się do podłuznych wyciec w koronce. Mozna by sprobowac zeszlifowac koncowke czujnika rozrzadu na plasko ale nie gwarantuje działania.
  • Moderator Samochody
    Ja bym to założył na tylną piastę, albo koronkę abs, albo jakiś wystający element (choćby jedna dłuższa szpilka koła, bo nie sądzę, żebyście mieli śruby w rajdówce)
    Jako czujnik można wykorzystać ten od abs, położenia wału np z cc/sc lub chińskiego skutera (ww czujniki mają namagnesowany rdzeń, więc nie potrzebują wirującego magnesu do pracy)
  • Poziom 17  
    Zastosowaliśmy oryginalny czujnik ABS i piastę tylną, oraz wspomniany przekaźnik z Corsy i wszystko działa poprawnie. Zamykam