Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW E90 318 - Valvetronic - regulacja skoku zaworów sporadyczny błąd

Fazi 12 Mar 2013 13:05 22731 9
  • #1 12 Mar 2013 13:05
    Fazi
    Poziom 17  

    Witam!

    Jakiś rok temu wymieniliśmy w tym aucie czujnik skoku zaworów ( pod pokrywą zaworów, 9 pinów) i auto jeździło dobrze. Jednak ostatnio zaczęły się pojawiać błędy regulacji skoku ( wg KTS - 2A67 - Sterowanie skoku zaworowego - wadliwe załączenie (wybranie)). Sprawdziliśmy i dogięliśmy wszystkie piny, czujnik oraz nastawnik skoku ( silnik) zostały podmienione na inne a problem co jakiś czas występuje. Jeździłem z podłączonym woltomierzem do wejścia komputera na które przychodzi zasilanie po przekaźniku dla Valvetronica, tyle że wtedy akurat nie chciał się zepsuć choć przejechałem ze 40km. A oczywiście jak oddamy auto klientowi to za 2 dni już się problem powtarza... Zauważyłem że ostatni ząbek zębatki na wałku jest lekko ukruszony ale to myślę nie powinno robić problemu... Co się może dziać?

    0 9
  • #2 12 Mar 2013 13:57
    andrzej20001
    Poziom 42  

    Skok zaworu masz na wolnych tylko 0,2mm może to wyszczerbienie ma wpływ.

    3
  • #3 22 Mar 2013 11:49
    Fazi
    Poziom 17  

    Witam!

    Mamy znów auto u nas w warsztacie, teraz już wcale nie chce robić nastawów podstawowych i jest błąd statyczny. Czujnik raczej działa dobrze, odczytuję KTSem aktualną wartość położenia. Również sam układ przestawiający działa dobrze gdyż podając napięcie na silnik mogę go dowolnie przestawiać, nie blokuje się. Jednak założywszy cęgi prądowe na kable do czujnika stwierdzam że nie płynie żaden prąd, nawet w momencie próby wykonania nastawów podstawowych. Przez moment były impulsy prądowe i wtedy udało się skasować błąd. Jednak większość czasu nic się nie dzieje. Stąd moje podejrzenie uszkodzenia komputera - we wnętrzu nie widać jakiejś ewidentnej spalenizny, do wyjść sterujących są podłączone tranzystory BUK765R2-40B, póki co nie rozlutowywałem jeszcze nic, może ktoś się spotkał z takim uszkodzeniem?

    2
  • #4 09 Paź 2014 18:39
    radz1k
    Poziom 2  

    Czy udało się rozwiązać problem?

    Posiadam BMW 318i e90 (rocznik 2006) i pojawia się u mnie dokładnie ten sam błąd o tym samm kodzie. Dodam tylko że od ponad pół roku mam założoną instalację gazową (gdyby to mogło mieć znaczenie). Próbowałem błąd skasować, ale po przejechaniu -/+ 400km pojawiał się jeszcze dwa razy ponownie, natomiast ostatnio pojawił się już po przejechaniu ok. 20km.

    0
  • #5 12 Lut 2015 18:50
    Yankes97
    Poziom 1  

    radz1k napisał:
    Czy udało się rozwiązać problem?

    Posiadam BMW 318i e90 (rocznik 2006) i pojawia się u mnie dokładnie ten sam błąd o tym samm kodzie. Dodam tylko że od ponad pół roku mam założoną instalację gazową (gdyby to mogło mieć znaczenie). Próbowałem błąd skasować, ale po przejechaniu -/+ 400km pojawiał się jeszcze dwa razy ponownie, natomiast ostatnio pojawił się już po przejechaniu ok. 20km.



    Mam na warsztacie to samo BMW i miałem okazję walczyć z tym samym kodem błędu, czyli skok zaworu, nie mogłem również przejść nastaw. Ciekawą rzeczą było iż błąd pojawiał się jak samochód się nagrzał, gdy był zimny pracował bardzo równo i ładnie, a gdy się kodował błąd już można było zauważyć nie równą pracę silnika.
    A więc postanowiłem przejrzeć całą instalację, która zasila silniczek od regulacji skoku zaworu. Okazało się, że instalacja jest sprawna, lecz jej sygnał był nie jednolity (sprawdzałem to PMS'em). No więc postanowiłem, teraz przyczepić się owego silniczka. Po rozebraniu okazało się, że był on już bardzo zużyty, na szczotkach miał zwarcie. Po wymianie silniczka wszystko powróciło do normalnej pracy i samochód pracuje normalnie, nie kodują się błędy.
    Więc polecam sprawdzić również ten silniczek, ponieważ szybko się zużywa, a sam wiem ile czasu można poświęcić na tą usterkę, a wszystko mamy pod nosem.

    Pozdrawiam i mam nadzieję, że komuś to ułatwi w diagnozie usterki.

    0
  • #6 12 Lut 2015 22:29
    damdam

    Poziom 33  

    potwierdzam, winny będzie silniczek.

    2
  • #7 15 Maj 2015 19:26
    kmito
    Poziom 1  

    Czy u mnie może być też silniczek uszkodzony? Moje objawy to takie, że jak zapalam silnik zimny to mam jakby grzechotnięcie ok. pół sekundy (na ciepłym nie ma grzechotnięcia) silnik odpala bez problemu, chodzi ładnie bez drgań i w trakcie jak się rozgrzewa coraz bardziej są odczuwalne drgania silnika w kabinie. Obroty nie faluja, ale silnik ma drgania. Jak odłączę czujnik wałka rozrządu to silnik pracuje bez drgań i pokazuje błąd wałka rozrządu i jak wepnę z powrotem to zaczyna znowu drgać (dotyczy to wolnych obrotów na luzie). Auto dobrze chodzi podczas jazdy, a może mi się tak wydaje. Mój samochód to BMW 318i E46 silnik E42 2.0 143 KM. Co jakiś czas zapala się też kontrolka żółta silnika błąd: Adaption additiv pro Zeit. Po skasowaniu błędu gaśnie kontrolka i zapala się ponownie po przejechaniu paru kilometrów i błąd znowu jest.

    2
  • #8 03 Gru 2017 21:39
    chmelu5
    Poziom 2  

    Witam
    Kolego mam taki sam objaw z tym błędem mieszanki i valvetroniciem... Czy wymiana tego siłownika przyniosła pozytywny efekt u Ciebie ?
    Dzięki i pozdrawiam.

    Moderowany przez CameR:

    Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych, jeśli jest to kolejne pytanie, w szczególności inne niż osoby pytającej. Z racji szacunku do pytającego załóż własny temat. Możesz dopisać tylko sposób rozwiązania problemu.

    0
  • #9 03 Gru 2017 22:10
    Fazi
    Poziom 17  

    Tego przypadku już nie pamiętam, ale w międzyczasie zjawiło się parę aut z podobnym problemem. Zazwyczaj wymiana silniczka pomaga. Co ciekawe uszkodzony silnik po podaniu napięcia działa, rezystancyjnie jest podobnie jak nowy, a po wymianie problem znika.

    0
  • #10 03 Gru 2017 22:30
    chmelu5
    Poziom 2  

    Ok w takim razie wymiana :)
    Dziwne tylko ze nie ma błędów typowych dla vvt
    A jak jest z praca przepustnicy w układzie vvt ? jest cały czas otwarta czy sie wychyla i wraca ?
    Tak z ciekawości.

    0
  Szukaj w 5mln produktów