Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

VW GOLF 1.4 ABD - Lokalizacja czujników cisnienia oleju w silniku 1.4 ABD

12 Mar 2013 13:50 25617 21
  • Poziom 8  
    witam prosze o pomoc w lokalizacji czujnikow cisnienia oleju wymienilem tylko te dwa zaznaczone na zdjeciach czy dobre wymienilem ? podobno jest jeszcze jakis kolo filtra oleju.

    Opisze swoj problem:
    jezdze z pikajaca kontrolka oleju od 8 miesiecy, gdy auto sie wygrzeje kontrolka pika ale tylko wtedy gdy obroty sa ponizej 2500 wtedy gasnie, ostatnio sprawa sie pogorszyla bo zeby kontrolka zgasla kontrolka potrzeba az 4000 obrotow.

    Poza pikanie nie ma zadnych ale to zadnych objawow i przypomne raz jeszcze ze problem jest od pondad pol roku.

    Byc moze konczy sie pompa oleju ale czy wytrzymalaby pol rok i 6 tys km ? silnik nie stuka, rowno cicho pracuje.

    Czekam na diagnoze pikania bo juz za bardzo mnie denerwuje.
    Wiem ze to slynny problem, szukam u siebie w miescie speca ktory zmierzy cisnienie oleju, o ile jest sens je mierzyc jesli od tak dlugiego czasu nie ma innych objawow ? nie znam sie za bardzo ale jesli pompa albo silnik by sie konczyl to jakim cudem jezdze tak dlugo ? auto jest w stanie zrobic 400km trasy i poza pikaniem nic sie z nim nie dzieje. Zima jak robilem odcinki po 10 km to nawet nic nie pikalo bo silnik nie zdazyl nie nagrzac.

    VW GOLF 1.4 ABD - Lokalizacja czujników cisnienia oleju w silniku 1.4 ABD
    [3.12.2020, webinar] Zagadnienia pomiarowe w nowoczesnej inżynierii materiałowej. Zarejestruj się
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Są tylko 2 czujniki zaznaczone na zdjęciu.
    Włożyłeś odpowiednie czujniki?
    One nie są identyczne to raz z dwa to czujniki są na odpowiednie ciśnienie.
  • Poziom 8  
    Facet ktory ma sklep i maly warsztat mi je zamawial i zakladal.
    Tylke to dwa zaznaczone na czerowo.
    Nie wiem czy dobral je odpowiednio i czy maja dobrze dopasowane wartosci/wlasciwosci.
    Wiem ze czujniki byla dwa rozne.
    PS. nie ma ich wiecej ? gdzies na dole ?

    dzieki za szybka odpowiedz na forum golfa od wczoraj nikt nie napisal nic :(
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
  • Poziom 8  
    rozumiem, a co myslisz o moim problemie, mozliwe jest zeby bylo cos powaznego do zrobienia ? problem nasilil sie ostatnio bo gaskie kontrolka przy 4 tys.

    Szukam dzis manometru to mi wiele powie - czy cisnienie nie jest za niskie
  • Pomocny post
    Specjalista grupy V.A.G.
    Zacząłbym od pomiaru ciśnienia oleju, ewentualnie sprawdzenie przewodów pomiędzy licznikiem a czujnikami.
    Można też spróbować podmienić licznik by wykluczyć jego uszkodzenie.
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Są 2: czarny rozwierajacy na 0,2-0,5bara (kontrolka) i szary zwierający 1,8-2,1bara(brzęczyk).
  • Poziom 8  
    mam nadzieje ze sie uda wkoncu zmierzyc, ale obawiam sie slabego cisnienia...

    jednak i tak nie bede chyba naprawial bo to powazne naprawy typu pompa oleju 500zl remont silnika pewnie duzo wiecej, auto jest warte pewnie z 2500 zl, chce jezdzic az wkoncu cos bedzie nie tak, bo jak narazie tylko piszczy

    dlatego glosno zapytalem jak to mozliwe ze golf jezdzi tyle czasu bezproblemowo (cicho, rowno, nie traci mocy, nie bierze oleju)
  • Pomocny post
    Poziom 43  
    Jak cie wkurza piszczyk zewrzyj szary czujnik z masą i nie zapiszczy.Ale likwiduje to skutek a nie przyczynę.
  • Poziom 8  
    pompe oleju podobno ciezko zepsuc bo jest od razu nad miska malo ktory mechanik to obstawia, a powodow slabego cisnienia slyszalem juz tyle ze mnie sie zrobilo slabo
    np. luzny pasek rozrzadu, zużyte panewki, nieszczelnosc gdzie, nieodpowiedni olej, zapchany filtr.

    Bede sklonny cos naprawiac jesli pojawia sie inne objawy poza piszczeniem jak narazie mam ochote oszukac komputer - czujnik pomiaru cisnienia tak zeby nie spelnial swojego zadania i nie informowal o tym ze jest slabe.

    Dodano po 3 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Jak cie wkurza piszczyk zewrzyj szary czujnik z masą i nie zapiszczy.Ale likwiduje to skutek a nie przyczynę.


    nie zapiszczy wtedy nigdy czy tylko wtedy gdy cisnienie bedzie za slabe ?

    slyszalem ze mozna tez wkrecic czujnik o innych parametrach wtedy czujnik nie wychwyci nic zlego i nie piszczy, zgadzacie sie ?
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    guigiarro napisał:
    Bede sklonny cos naprawiac jesli pojawia sie inne objawy

    Objawy to już są, za niskie ciśnienie oleju prawdopodobnie, ty czekasz na skutki a wtedy to już tylko silnik na złom a nie do naprawy.
  • Poziom 8  
    ociz napisał:
    guigiarro napisał:
    Bede sklonny cos naprawiac jesli pojawia sie inne objawy

    Objawy to już są, za niskie ciśnienie oleju prawdopodobnie, ty czekasz na skutki a wtedy to już tylko silnik na złom a nie do naprawy.


    Domyslam sie i zgadzam ale zakladajac slabe cisnienie musialbym zaczac od tajtanszej wymiany czyli pompa oleju 500zl, owszem moge to zrobic ale chcialbym miec chociaz cien pewnosci ze to pomoze bo jesli to nic nie da i bedziemy remontowac silnik i szukac dalej problemu to cena bedzie wyzsza niz wstawienie drugiego silnika w sytuacji gdy ten umrze. Poprawcie mnie jesli sie myle i napiszcie czy sa jakies spodoby na diagnoze przyczyny slabego cisnienia w tym slabej pompy.

    Biorac pod uwage wartosc auta 2500zl to szukanie problemu naprawami zaczynajacymi sie od 500zl a konczacymi remontem pewnie za 1000 zl i wiecej to chyba lepiej jezdzic az do smierci silnika i pozniej wydawac.
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Nie możesz mieć pewności dopóki nie rozbierzesz silnika, a że nawet nie zmierzone ciśnienie to tak naprawdę nic nie wiadomo. Może mu nawet wystarczy porządny olej i porządny filtr (nie Filtron).
  • Poziom 8  
    A fakt ze problem sie nasilil i potrzebuje teraz wyzszych obrotow na poziomie 4 tys zeby zgaslo a nie 2,5 jak kiedys moze na cos wskazywac ?

    Zalanie gęstszym olejem czyli 15w40 jest jak najbardziej wskazane bo teraz mam 10w40 przy roczniku 95
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Wymień filtr oleju na jakiś markowy (np MANN) taj jak napisał Ociz i zmierz to ciśnienie oleju.
    Wymiana oleju na 15W40 nic Ci nie da oprócz tego, że będzie utrudniony rozruch w minusowych temperaturach.
  • Poziom 8  
    Ok, slyszalem ze olej moze pomoc, mam nadzieje ze dzis mi zmierza cisnienie i cos sie wyjasni. A macie pomysl na oszukanie systemu poza przywarciem czujnika do masy ? Musze dzis zrobic 100km i nie wytrzymam z tym nieustannym pikaniem :) jak odepke kabel od czujnika to powinien on nie dzialac dobrze rozumiem ? jesli dobrze mysle to napiszcie od razu od ktorego czujnika mam odlaczyc kabel
  • Pomocny post
    Poziom 39  
    andrzej20001 napisał:
    Jak cie wkurza piszczyk zewrzyj szary czujnik z masą i nie zapiszczy.Ale likwiduje to skutek a nie przyczynę.
    Przecież kolega ci już napisał. Problem z czytaniem ze zrozumieniem.
  • Poziom 8  
    trans-serwis napisał:
    andrzej20001 napisał:
    Jak cie wkurza piszczyk zewrzyj szary czujnik z masą i nie zapiszczy.Ale likwiduje to skutek a nie przyczynę.
    Przecież kolega ci już napisał. Problem z czytaniem ze zrozumieniem.


    To czytalem ale nie wiem technicznie jak to ma wyglądać jestem laikiem i zapytałem czy jest prostszy sposob czyli odleczenie czujnika szarego.

    Rozumiem ze chodzi o to zebym kabel ktory dochodzi do szarego czujnika przymocowal np do metalowej obudowy silnika ?
  • Poziom 39  
    guigiarro napisał:
    czy jest prostszy sposob
    Tak, wpisać do komputera komendę "wykonać" i nacisnąć enter.
  • Poziom 8  
    cisnienie na zimnym 2 bary
    na cieply zmierze dopiero jutro dzis mialem tylko chwilowy i nieoczekiwany dostep do manometru
  • Pomocny post
    Moderator Samochody
    Czujnik tam powinien być na 1,4 bara. Jak będziesz mierzyć to zwiększaj powoli obroty i patrz przy jakich osiągnie te 1,4, ale to dopiero na dobrze rozgrzanym silniku.
    Są też czujniki na 0.9 bara, przeznaczone do padlin które już kończą swój żywot.