Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Astra F 1.6 16V X16XEL - Podłączenie przewodów podciśnienia

LONGER1991 12 Mar 2013 14:07 24231 11
  • #1 12 Mar 2013 14:07
    LONGER1991
    Poziom 18  

    Witam, mam problem z podłączeniem przewodów podciśnienia w Astrze F 1.6 16V X16xel. Samochód dłuższy czas stał trochę rozkręcony i niestety pozapominałem. Głównie chodzi mi o ten przewód zaznaczony na czerwono i fioletowo, nie wiem czy powinny być połączone razem bo wizualnie to nijak nie pasuje i wydaje mi się, że były inaczej:/ Przy okazji proszę o sprawdzenie reszty zaznaczonych przewodów. Podobne tematy znalazłem, ale bez konkretnych odpowiedzi i zdjęć, więc może w przyszłości przyda się ten temat jeszcze komuś. Astra F 1.6 16V X16XEL - Podłączenie przewodów podciśnienia

    5 11
  • #2 12 Mar 2013 14:11
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.
  • #3 12 Mar 2013 18:33
    LONGER1991
    Poziom 18  

    Ten oznaczony na fioletowo też nie wiem gdzie powinien być podłączony, a wychodzi on z tego czegoś gumowego dokładnie w miejscu zaznaczonym strzałką.


    Astra F 1.6 16V X16XEL - Podłączenie przewodów podciśnienia

    1
  • #4 13 Mar 2013 10:09
    grala1
    Specjalista grupy V.A.G.

    Ten czerwony ze zdjęcia wyżej powinien iść do tego elektrozaworu na drugim zdjęciu -wydaje mi się że jest to elektrozawór od EGR.
    Z tego elektrozaworu powinien iść wężyk raczej do kolektora ssącego lub przepustnicy.
    Na drugim zdjęciu to co jest zaznaczone na fioletowo to chyba jest odpływ wody z podszybia.

    0
  • #5 27 Mar 2013 08:06
    gacek116
    Poziom 14  

    odkopuje.. czy ktoś zna odp. od czego jest wężyk zaznaczony na fioletowo? umnie wisi luzem ...

    3
  • #6 16 Cze 2013 20:11
    lukasz9270
    Poziom 9  

    Witam. Ja posiadam ASTRE 1,4 16V i ten czerwony podłączony jest do jakiegoś czujnika pod kolektorem ssącym a fioletowy ten wychodzący z podszybia do podciśnienia które dochodzi do serwa od hamulców

    0
  • #7 06 Cze 2014 10:26
    speedfan
    Poziom 8  

    Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu gdyż mam podobny problem a nie chce smiecić nowym tematem. Dotyczący vectry b benzyna gaz 1.6 16v X16XEL, mianowicie najpierw nie palila na 1 cylinder. Po zasiegnięciu opini "fachowców" z których jeden wskazał cewke drugi przewody i świece, z uwagi na to ze autko kupiłem nie dawno i świece miały byc i tak wymienione wiec kupiłem zalecane przez producenta NGK oraz przewody boscha. Objaw nie ustąpił więc podmieniłem cewke bez rezultatu. Borykając sie z problemem miesiąc podjechałem do polecanego mechanika z którym przejżelismy silnik i padło na lewe powietrze, zdemontowałem kolektory ssące i na cylindrze który nie palił brakowalo uszczelki więc znaleziona została przyczyna. Wymieniłem uszczelke poskładałem wszystko i po kilku próbach udało się odpalić autko jednak ukazał się inny problem, mianowicie autko po puszczeniu pedała gazu gasnie. Rozgrzałem go troche jednak objaw nie ustepuje, dodatkowo gdy wcisnąłem pedał hamulca jest on miekki, gdy zgasze auto podpompuje jest taki jak powinien jednak gdy odpale ponownie robi się nie naturalnie miękki, obstawiam na wężyki podcisnienia mogą być źle podłączone ale przejżałem wszystko i jest tak jak powinno, cieżko byloby je podmienić gdyż rozmiarami tylko tak pasuja jednak coś jest źle. Może mial ktos podobny problem i mógłby mi coś zasugerować? Byłbym wdzięczny. Dodam ze przed wymianą uszczelki na 3 cylindrach auto pracowalo na biegu jałowym, nie gasło i hamulce były wporządku. Dodam również ze teraz gdy nacisne hamulec rosną obroty auto dodaje sobie gazu. W przedziale 200-300obr, może to bedzie jakiś trop.

    0
  • #8 06 Cze 2014 12:11
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Pedał po odpaleniu ma być niżej takie jest działanie serwa podciśnieniowego hamulca.Wyczyśc przepustnicę bo pewnie zasyfiona może być to przyczyną za niskich obrotów..Przedtem silnik zaciągał lewe powietrze.

    0
  • #9 06 Cze 2014 13:16
    speedfan
    Poziom 8  

    Przepustnica wraz z silniczkiem krokowym jest wyczyszczona. Co do hamulca to mając już kilka aut znam zasade ich działania jednak w oplu na odpalonym silniku po wciśnięciu hamulca wpadł on w podłoge. Wymieniłem teraz gumowe wężyki od podcisnień które były popękane i hamulec sie unormował jednak pozostaje brak wolnych obrotów.

    Dodano po 36 [minuty]:

    andrzej20001 napisał:
    Przedtem silnik zaciągał lewe powietrze.
    idąc tą drogą na którą naprowadził mnie kolega Andrzej rozwiązałem problem obrotów. Pokusiłem się o rozpięcie filtra powietrza za przepustnicą montowaną przez gazmajstrów, i z brakiem nadzieji odpaliłem autko, o dziwo nie zgasł więc wykreciłem klapke przepustnicy i włożyłem na dolot samą obudowe Viki trzyma 900obr jak zamurowana. Po przegazowaniu tylko spadają na 800 i wraca nie powodując żadnych poszarpywań więc reszte załatwi nowy filtr. Teraz viki śmiga jak nalerzy z czego się ciesze bo poprzednią mialem vb1.8 i byłem zadowolony jednak obecna dała mi popalić szarpiąc nerwy i portfel spalając 16l. Jednak mam jeszcze dwa pytania. 1 to takie z jakiego powodu przeszkadza jej ta przepustnica? Przed wymianą uszczelki było dobrze z wiadomych powodów jednak w vb1.8, nexi 1.5 i kilku fordach równierz mialem ową przepustnice i nie przeszkadzała w obrotach, a drugie pytanie dotyczy spalania oleju przez ecoteki, w 1.8 nie zauwarzylem poboru oleju by była konieczność dolewania, jak również obecna 1.6 16v w ciągu miesiąca zrobiłem 3kkm i ubytku oleju brak, a wiele czytałem na forach o ubytkach oleju rzędu 1litra na 2-3kkm

    1
  • #10 06 Cze 2014 13:53
    andrzej20001
    Poziom 43  

    Blokowała przepływ i przepływomierz przekłamywał. A pompa hamulcowa jest do zmiany jak pedał wpadł w podłogę.Z tym nie ma żartów nawet jak raz tak zrobiła.

    0
  • #11 06 Cze 2014 15:07
    speedfan
    Poziom 8  

    Kolego Andrzej X16XEL nie ma przeplywomierza, a hamulce są już wporzadku po zmianie wężyków od podcinienia i załorzeniu jednego którego nie załorzyłem wcześniej idącego od serwa do kolektora, pedał może nie tyle dosłownie wpadł w podłoge ale był nie naturalnie miekki co unormowało się tak jak mówie po wymianie podciśnienia.

    0
  • #12 06 Cze 2014 22:54
    speedfan
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Viki zrobiła dziś bez żadnych problemów 100km jednak gdy silnik złapie temperature powyżej 85-90stC szczególnie w mieście to jadąc viki zaczyna szarpać, nieraz szarpnie 2-3 ijedzie dalej a nieraz trzeba wcisnąć sprzęgło by szrpanie ustało po czym po 200metrach znów szarpnie. Nie jest to duże szarpanie ale dość wyczuwalne i nie przyjemne. Gdy wyjedzie się z miasta i temperatura spadnie do 80-85 to szarpanie sie nie pojawia. Wie ktoś co to może być? Prócz tego nie ma żadnych innych problemów

    1