Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Citroen C5 - Rdza prawa lewa strona drzwi

12 Mar 2013 16:39 5583 19
  • Poziom 8  
    Witam.
    Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Citroena C5 rok 2012 lipiec. 9 miesięcy użytkowania i ... zżera go RDZA. Na początku zaatakowała listwy na drzwiach bocznych. Myślałem że to ślady po asfalcie który się poprzyklejał do drzwi i listew ale po myciu ślady pozostały a dodatkowo zauważyłem dwa purchle na łączeniu listwa blacha. NIE MA ŻADNYCH odprysków lakieru na tych elementach. W serwisie powiedzieli mi że Gwarancja nie obejmuje takich uszkodzeń które spowodowane są działaniami środowiska naturalnego tj.piasek, sól. Gdyby rdza zaatakowała od wewnątrz to wtedy uznaliby gwarancję.
    Jak mam się odwołać od tej decyzji? Co zrobić?
  • Poziom 18  
    Przeczytaj warunki gwarancji i będziesz wiedział co gwarancja obejmuje i czy Ci przysługuje w tym przypadku.
  • Poziom 35  
    To nówka sztuka czy ma jakaś bliżej nieznaną historię blacharską ?

    Jezlei ma wszystkie przeglądy w ASO robione i historia znana (nie było napraw blacharskich) to śmiało walcz z ASO. niech ci pokażą ten zapis w gwarancji który o tym jasno mówi. A jak nie to do centrali z tym.
  • Poziom 17  
    maciejka797 napisał:
    Witam.
    Jestem "szczęśliwym" posiadaczem Citroena C5 rok 2012 lipiec. 9 miesięcy użytkowania i ... zżera go RDZA. Na początku zaatakowała listwy na drzwiach bocznych. Myślałem że to ślady po asfalcie który się poprzyklejał do drzwi i listew ale po myciu ślady pozostały a dodatkowo zauważyłem dwa purchle na łączeniu listwa blacha. NIE MA ŻADNYCH odprysków lakieru na tych elementach. W serwisie powiedzieli mi że Gwarancja nie obejmuje takich uszkodzeń które spowodowane są działaniami środowiska naturalnego tj.piasek, sól. Gdyby rdza zaatakowała od wewnątrz to wtedy uznaliby gwarancję.
    Jak mam się odwołać od tej decyzji? Co zrobić?


    Pewno stuknięty podczas transportu do dealera i na szybko zaszpachlowali.
    Sam nic nie wskórasz, jedyne co możesz zrobić to rozgłoś -- założyć stronę np. www.czy-citroen-to-zlodzieje.pl (coś jak https://www.facebook.com/kiaklamie/info ) i dokładnie opisać ze zdjęciami. Pamiętaj, że aby pisać rozsądnie bo mogą Cię stuknąć z 212KK za pomówienie.
  • Poziom 18  
    Napewno gwarancja obejmuje, tylko oczywiście nie chcą reklamacji uwzględnić. Jak auto ma przeglądy w ASO to muszą naprawić i nie wiem, czy nawet nie wymienić elementu (drzwi) na nowy, a nie tylko polakierowć. Zadzwoń do UOKIK, albo wejdź na uokik.gov.pl.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    ssb.mixer napisał:
    jedyne co możesz zrobić to rozgłoś -- założyć stronę np. www.czy-citroen-to-zlodzieje.pl (coś jak https://www.facebook.com/kiaklamie/info ) i dokładnie opisać ze zdjęciami


    kacper082 napisał:
    Zadzwoń do UOKIK, albo wejdź na uokik.gov.pl.


    Nie ma to jak pieniactwo.....

    Jedź do innego dealera, pokaż o co chodzi, nie wspominaj że już gdzieś z tym byłeś, jak nie pomoże pisz lub dzwoń do centrali w Polsce.
  • Poziom 17  
    Przemo9826 napisał:

    Nie ma to jak pieniactwo.....

    .



    Kolego, ale to smutna rzeczywistość w Polsce! Kiedyś szło się z listem do pierwszego sekretarza a dziś trzeba iść do gazet aby coś się zmieniło -- popatrz co się dzieje, to było niedawno, dopiero artykuł w gazecie o śmierci dziecka musi się pojawić aby ktoś przejął się źle działającą opieką nocną małych dzieci, inaczej nikt się nie przejmuje problemami. A jak było z komornikiem, co biednej staruszce zabrał całe oszczędności? Minister też ruszył dupsko po artykule w gazecie. W tym kraju w razie problemów albo się podpalisz pod urzędem albo masz zaprzyjaźnionego dziennikarza.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Zgodzę się z Tobą, ale rozróżnij oficjalne powiadomienia do prokuratury lub mediów gdzie podpisujesz się swoją "twarzą", a nagonką internetową, ja też mogę Ciebie obsmarować tu i tam a Ty mnie.
  • Poziom 39  
    Kolego maciejka797. Twoje pytanie podejrzanie mało precyzyjne. Więc albo jesteś ogólnie mało precyzyjny, albo coś mijasz się z prawdą. O jakich działaniach czynników zewnętrznych była mowa? Sugerujesz, że piasek i sól. Ale przecież samochody mają jeździć przy działaniu piasku i soli więc tłumaczenie nie jest przekonywujące. Jakoś pomijasz milczeniem zapytanie, czy wystąpiły jakieś zdarzenia o charakterze mechanicznym na nadwozie. I wreszcie, czy zgłosiłeś usterkę formalnie, czy tylko w ramach dyskusji? I następnie, czy odpowiedź taka w eter, czy też formalna? Zanim skorzystasz z rad typu prasa, telewizja, UOKIK wyczerp ścieżki standardowe. Jakoś nie wyobrażam sobie aby 9-cio miesięczny pojazd był wyłączony ze świadczeń gwarancyjnych bez powodu. Zatem żądaj pisemnego stanowiska stacji obsługi, zgłoś się do innej stacji obsługi (nie dealera jak ktoś proponuje), skorzystaj z rady georgesgr. Dalej może ocena rzeczoznawcy i np sąd. Na razie widać bezradność lub panikę. Zadziałaj systemowo. Chyba, że jest inaczej niż zakładamy.
  • Poziom 8  
    Dzięki za porady. Podjechałem do innego salonu i ... było bez problemu tzn w serwisie złożyłem zlecenie naprawy.Zrobili zdjęcia i teraz trzeba czekać ok 2 tygodnie na decyzję czy uznają gwarancje. Koleś powiedział że jak nie uznają gwarancji to trzeba będzie złożyć odwołanie i czekać kolejne 2 tygodnie. Mówił że to "standardowa procedura"i po uznaniu gwarancji serwis polakieruje drzwi i po sprawie. Jak wspomniałem o wymianie elementu na nowy to stwierdził że może być to nie wykonalne. Chyba że jestem BARDZO cierpliwy i mam mnóstwo czasu. Na razie czekam cierpliwie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Lakier tańszy niż nowe drzwi, nie uważasz? Producent podejmuje się naprawy usterki, skoro technologia naprawy zezwala na lakierowanie to się to robi. Jak znów rdza wyjdzie to znów będą robić, Ciebie obchodzi tylko tyle aby było to zrobione i za darmo.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 16  
    Co tu duzo mówić "salon Polska" :)
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Idąc tym tokiem rozumowania, można żądać wymiany całego samochodu, przecież jeśli drzwi rdzewieją a naprawa lakiernicza jest ble, to dach albo tylne klapa albo maska też mogą rdzewieć...
  • Poziom 8  
    Przemo9826 napisał:
    Lakier tańszy niż nowe drzwi, nie uważasz? Producent podejmuje się naprawy usterki, skoro technologia naprawy zezwala na lakierowanie to się to robi. Jak znów rdza wyjdzie to znów będą robić, Ciebie obchodzi tylko tyle aby było to zrobione i za darmo.



    Naprawa naprawą. Jak zrobią dobrze to będzie dobrze. Ale przy ewentualnej sprzedaży klient powie że szpachla popęka, odpryśnie krótko mówiąc "auto bite" i pewnie nie uwierzy że to tylko purchle były. No i cena auta wtedy będzie niższa. I Kto mi to wyrówna?
  • Poziom 16  
    No niestety tak jak mówiłem "salon Polska" napisz w ogłoszeniu to na pewno będą brania :)
    Ja bym zażądał jakiegoś "zaświadczenia" że to była wina fabryczna że tylko 1 drzwi i że w ramach gwarancji na serwisie zrobione i wypadku nie było.

    Jak pracowałem kilka lat temu w reklamacjach to:
    1- naprawa wadliwego towaru
    2- jak naprawa nie pomaga to się żąda wymiany na nowe
    3- jak nowe też się psuje to zwrot pieniędzy w kwocie jaka widnieje na fakturze.

    Dodam że pracowałem w sklepie narzędziowym więc ciężko wiertarkę porównać do auta.
    Ale na pewno musisz przeczytać warunki gwarancji.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Wpis w książce ma? Zdjęcia dzisiaj może zrobić? Poprosić o zaświadczenie na papierze firmowym od serwisu o naprawie?

    Jak trafisz na klienta który po naprawie jednych drzwi w jednym miejscu stwierdzi że auto jest wypadkowe, to powiedz mu że jest głupi i nie rób z nim interesów.