Nie odczuwam nic a nic, wszystko właśnie mi ładnie śmiga, strony wczytują się szybko, jedyne co to pogorszyło mi się ściąganie (czasami na torrentach leci ładnie, a są dnie gdzie słabo nawet przy dużej ilości seed'ów), przez przeglądarke to w ogóle słabo leci tak jak pisałem 150-200 kb/s.
Bana dostałem w grach - TERA Online, RaiderZ.
Gdzie w 1 napisali mi, że używam programów wspomagających, czitów, etc. co jest nie prawdą bo nic takiego nie używałem nigdy, jedynie raz z kolegą graliśmy na tym samym IP (zamieszkał u mnie na 10 dni) i jakiś czas potem dostaliśmy obaj bana. Ale czytałem na forach, że to nie jest zakazane i za to nie banują, więc nie rozumiem totalnie, więcej mi już nie chcieli napisać, ciągle tylko tym czitowaniem się bronili.
W RaiderZ supporter polak, odpisał mi abym zwiększył poprawność łącza co zapewni lepszą stabilność z ich serverami. Oto ta wiadomość:
"Prosimy uważnie zapoznać się z poniższym opisem dotyczącym możliwości usuwania problemów technicznych.
Zdajemy sobie sprawę z tego, że najchętniej od razu zacząłbyś grę w RaiderZ, bez konieczności wcześniejszego czytania długiego tekstu. Jednak może się zdarzyć, że przy uruchamianiu lub w trakcie grania w grę napotkasz pewne problemy – wówczas lektura poniższych wskazówek w większości przypadków okaże się przydatna przy usuwaniu trudności.
Diagnoza na odległość nie jest łatwa, ponieważ każdy system cechuje inna budowa. Nie jest to uwarunkowane jedynie konstelacją różnych sprzętów, ale także oprogramowaniem zainstalowanym na Twoim komputerze.
I tutaj właśnie rozpoczyna się Twoja pierwsza misja pt. „Gdzie jest moje połączenie?“.
Nagroda za jej ukończenie: stabilne połączenie z naszymi serwerami.
1. Misja: „Widoki kosztują!“
Oczywiście, chcesz grać w RaiderZ przy jak najlepszych ustawieniach graficznych. Aparycja innych graczy oraz rozległe widoki są wprawdzie miłe dla oka, jednak ceną za ich jakość jest stabilność połączenia i wydajność systemu. Prosimy zmniejszyć jakość ustawień graficznych na tyle, na ile to możliwe i dzięki temu zwiększyć wydajność komputera.
2. Misja: „Kto w tle pociąga za nitki?“
Być online, to znaczy być połączonym i mieć dostęp do ulubionej muzyki, czatować z innymi graczami, wymieniać wiadomości z przyjaciółmi i robić inne różne rzeczy. Programy w tle mogą jednak negatywnie wpływać na jakość połączenia internetowego, np. Messenger, programy i usługi do pobrania, strumienie i aktywne strony internetowe. Prosimy zredukować liczbę używanych programów w tle do minimum, a najlepiej całkowicie je wyłączyć i sprawdzić, jak wpłynęło to na wydajność gry.
3. Misja: „Co za niewidzialna moc tu działa?“
LAN czy WLAN, oto jest pytanie. Połączenie WLAN daje więcej możliwości niż LAN, jednak może to odbić się na jakości i stabilności takiego połączenia. Jeżeli masz taką możliwość, łącz się z Internetem bezpośrednio poprzez LAN. Połączenie to jest bardziej wydajne.
4. Misja: „Podzielimy się?“
Wszelkie rady, jak ustabilizować połączenie internetowe, na nic się nie zdają, jeśli ktoś inny łączy się z Internetem za pomocą tego samego połączenia i do tych rad się nie stosuje. Każdy użytkownik dzielący z Tobą połączenie internetowe zużywa zasoby. Najlepiej omów z nim wszystko zawczasu, tak by podczas gry nie rozpoczynał pobierania dużej ilości danych albo nie ładował właśnie swoich ulubionych filmów.
5. Misja: „Kto przeszkadza?“
W swoim routerze albo przez swojego dostawcę usług internetowych masz możliwość zwiększenia ogólnej wydajności połączenia internetowego, która jednak w wypadku gier komputerowych zostanie zmniejszona. Na przykład dynamiczne IP i programy, które optymalizują transfer danych poprzez łatwe dopasowanie wysyłanych pakietów danych. W przypadku gier online prowadzi to do zakłóceń albo nawet do kompletnego przerwania połączenia. Upewnij się, że żadna z tych funkcji nie została na Twoim komputerze aktywowana.
6. Misja: „Pierwszy egzamin“
Czasami dostawcy Internetu obiecują więcej niż tak naprawdę od nich dostajemy, albo też dochodzi do nagłych problemów z połączeniem. Dzięki takim stronom internetowym, takim jak
http://www.speedtest.net/, możesz przeprowadzić test wydajności swojego komputera. Jeżeli okaże się ona mniejsza, niż powinna być, sprawdź swoje połączenie albo skontaktuj się ze swoim dostawcą Internetu.
Poza tym programy, tj. „Latency Optimizer“ albo „TCP Optimizer“ pomogą zoptymalizować połączenie z Internetem oraz zlokalizować programy, które niepotrzebnie zużywają zasoby.
(Gameforge w żadnym wypadku nie bierze odpowiedzialności za aktualność, poprawność, kompletność i jakość tej informacji, ani także za pośrednie lub bezpośrednie linki do zewnętrznych stron internetowych "hiperlinki", które znajdują się poza obszarem odpowiedzialności Gameforge.)
7. Misja: „Zadbaj o swój ekwipunek!“
Dbanie o ekwipunek zaleca się nie tylko w grze, ale także (nie wystrasz się!) w realnym życiu. To już Twoja ostatnia większa misja. Twój ostatni przeciwnik! Znajdź „chochlika“ na swoim komputerze, który jest przyczyną problemów i wykończ go.
Komputery składają się z wielu elementów sprzętu i oprogramowania, które niestety często wchodzą sobie w drogę. Aby zminimalizować ryzyko chaosu, należy zadbać o swój komputer: aktualizować sterowniki, przeprowadzać defragmentację dysku, odinstalować nieużywane programy, czyścić pamięć podręczną, regularnie wymieniać przestarzałe komponenty… i tak dalej.
Częstym powodem nagłego przerwania gry są przeciążenia i powiązane z nimi przegrzanie systemu. Prosimy sprawdzić temperaturę komputera w momencie awarii oraz podczas zmniejszonej wydajności komputera. Na stronie internetowej swojego procesora albo producenta karty graficznej znajdziesz dane dotyczące maksymalnej temperatury poszczególnych części.
Może się zdarzyć, że w momencie przegrzania Twój komputer całkowicie się wyłączy i zasilacz sieciowy nie będzie w stanie dostarczać wystarczającej ilości energii, albo też wydajność ulegnie wahaniom. W punkcie naprawy komputerów można to zdiagnozować i naprawić.
Podgląd zdarzeń Windows może dostarczyć Ci informacji, jaki program albo jaka operacja doprowadziła do awarii. Znajdziesz go, wpisując w pole wyszukiwania Windows „Podgląd zdarzeń“. W zakładce Pomoc znajdziesz wskazówki dotyczące filtrowania dzienników zdarzeń i powiązanych z nimi problemów.
Dałeś sobie ze wszystkim rady, a my dziękujemy Ci za poświęcony czas. Miej na uwadze, że zestawiliśmy jedynie najczęstsze błędy. Ponieważ diagnoza na odległość nigdy nie jest prosta, w szczególnych przypadkach polecamy zwrócić się do fachowca z Twojego otoczenia albo osoby, która dysponuje techniczną wiedzą.
Jeżeli mimo podjęcia wszystkich powyższych prób wciąż nie udaje się usunąć błędu, napisz do nas ponownie, a my spróbujemy Ci pomóc. "