Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Setra 319UL - Voith Retarder 133-2 Szukam Kodów

shadowman83 13 Mar 2013 02:26 5208 11
  • #1
    shadowman83
    Level 11  
    Witam, ponieważ o tym rodzaju retardera Voith Retarder 133-2 na forum nie ma nic postanowiłem o nim wspomnieć, a i przy okazji zapytać o listę kodów.

    Interesują mnie następujące numery kodów - co oznaczają
    12
    16
    9
    13
    8
    5
    28

    Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam
  • #2
    shadowman83
    Level 11  
    Nikt nie pomoże? Może jednak ktoś się znajdzie z listą kodów.
    Albo przynajmniej powie co oznaczają kody 8, 11, 15 i
    Z góry dzięki i pozdrawiam.
  • #3
    omni-bus
    Level 10  
    Witam. Znalazłeś kolego może gdzieś te kody błędów?Pozdrawiam
  • #4
    ROKADI

    Level 19  
    8 -urządzenie sterujące uszkodzone zacisk 15pinx1/7
    11-niezdefiniowany stan połączenia
    15 - dodatkowy zawór sterujący - przerwanie lub zawarcie do UBatt
    A diagnostyką nie idzie diagnozować
  • #5
    omni-bus
    Level 10  
    A jest w ogóle gdzieś w necie opis wszystkich błędów czy byłeś w serwisie?
  • #6
    User removed account
    User removed account  
  • #7
    omni-bus
    Level 10  
    A te błędy kasuje się jakąś sekwencja np dzwignią retardera i włączyć i wyłączyć zapłon czy poprostu po zlikwidowaniu problemu błąd sam sie wykasowuje?
    Bo wywołanie błędów jest zaciągnięcie retardera na 1 sekunde w pozycję 1 i powrót do pozycji 0.
  • #8
    shadowman83
    Level 11  
    Witam, uzyskałem listę kodów wraz z instrukcjami jak odczytywać jak kasować.

    Co prawda nie jest to w języku polskim, ale jeśli chodzi o to jak czytać i kasować to już mówię

    ODCZYT - można na dwa sposoby
    a) za pomocą dźwigni retardera, należy przy włączyć zapłon i włączyć pierwszy stopień dźwigni retardera na około 1-2 sek. następnie przełączyć do pozycji zero i kontrolka retardera wybłyska kod
    b) wysztko tak samo jak powyżej tylko zamiast dźwigni retardera należy użyć przycisku do wywoływania/kasowania błędów retardera (opis przycisku w instrukcji)

    KASOWANIE - tylko i wyłącznie za pomocą przycisku, należy przy naciśniętym przycisku włączyć zapłon i po około 4 sek puścić przycisk.

    Poniższy plik PDF (przygotowany przez MANa) zwiera opisy znanych i stosowanych systemów nie tylko retarderów, ale także systemów ABS/ASR , SILNIKÓW, OGRZEWANIA SKRZYNI BIEGÓW oraz w przypadku autobusów sterowników sterujących drzwiami pasażerskimi czyli moduł IFE

    Mam nadzieję że pomogłem pozdrawiam
  • #9
    jan0404
    Level 10  
    Witam gdzie podłączyć ten przycisk do kasowania błędów schemat jest w instrukcji ale nie wiem gdzie to wpiąć .Pozdrawiam.
  • #11
    jan0404
    Level 10  
    Niestety u mnie nie ma takiego przycisku retarder 133-2 jest w autobusie Man Ayats Brawo z 2001r. , w tabeli z kodami błędów jest schemat podłączenia takiego przycisku myślałem że wpiana się go w instalację retardera .