Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Problem z technics sa-ax7

kolton 19 Lut 2005 21:14 4705 12
  • #1 19 Lut 2005 21:14
    kolton
    Poziom 16  

    Witam kupilem ostanio uzywany amplituner technicsa SA-AX7. I wsumie wszystko gra tak jak nalezy tylko meczy mnie wentylator, poniewaz nei wlancza sie. Myslalem ze moze wlanczy sie po pewnym czasie ale niestety nic takiego sie nie dzijee, moze wlanczy sie dopiero jak urzadzenie chodzi z odpowiedznia mocaa,ale niestety nie jestem wstanie tego sprawdzicc :P. Prosze o pomoc w sprawie wjatrakaaa

  • #2 19 Lut 2005 23:05
    artb1
    Poziom 16  

    witam.tak jak piszesz włączy sie gdy "dasz mu troszke poweru".Możesz to sprawdzić przy odpiętych kolumnach powinien się włączyć.pozdrawiam.

  • #3 20 Lut 2005 00:26
    edberg
    Poziom 30  

    hm nie polecam testu bez podpietych kolumn mimo zabezpieczen przy wielkim wysterowaniu moze pujsc cos nie tak(napiecie zwrotne )
    proponuje podpiecie żarówek np 60w
    pozdrawiam

  • #4 20 Lut 2005 02:02
    marniu
    Poziom 25  

    Witam miałem podobny problem tylko w modelu SA AX540 tu wentylator zalaczal sie dopiero po okolo 30 minutowym graniu ,mniej wiecej na 3/4 galki volume. Tak jak kolega wyzej wspomnial musi dostac troszke kopa wtedy zareaguje !!!
    pozdrawiam marniu

  • #5 20 Lut 2005 12:24
    kolton
    Poziom 16  

    ok dziekiii za odpowiedz

  • #6 20 Lut 2005 14:37
    reksiomaly
    Poziom 19  

    Wentylator bez kolumn nie bedzie Ci chodził to ma związek z obciązeniem im większy pobór prądu to wtedy wiatrak kręci.NIE podpinaj żarówek na wyjście.Tym wzmacniaczą się nic niedzieje jak nie mają obciąznia, ma on sztuczne obciązenie w środku.To nie unitra

  • #7 20 Lut 2005 21:05
    wmak
    Poziom 27  

    reksiomaly napisał:
    Wentylator bez kolumn nie bedzie Ci chodził to ma związek z obciązeniem im większy pobór prądu to wtedy wiatrak kręci.NIE podpinaj żarówek na wyjście.Tym wzmacniaczą się nic niedzieje jak nie mają obciąznia, ma on sztuczne obciązenie w środku.To nie unitra


    Co za bajki wypisujesz o jakichś "sztucznych obciążeniach w środku" ?
    Kazdy beztransformatorowy tranzystorowy wzmacniacz (pomijam niedorobione amatorskie, wzbudzające się konstrukcje)
    ma obowiazek poprawnie pracować przy oporności obciążenia większej od nominalnej i zupełnie bez obciążenia.
    Wtedy jest mu najlżej .
    Wzmacniacza nie wolno przeciążać zbyt małą opornością - mądrze skonstruowany ma zabezpieczenie przed zwarciem a prymitywny spali się.

    Mam od kilku lat SADX940 - konstrukcja bardzo podobna do SAAX7.
    Sterowanie wentylatorem jest wymyślone kretyńsko.
    Nie zależy, choć na chłopski rozum powinno, od temperatury ale od napięcia wyjściowego.
    Wiatrak włącza się przy graniu z siłą głosu około połowy, dopiero przy "dyskotekowej" głośności.
    Przy wyłączonych głośnikach też startuje.
    Układ sterowania nie sprawdza ani temperatury, ani prądu - jedynie napięcie wyjściowe.
    Najgorzej jest przy cichym słuchaniu - wentylator nie pracuje, radiatory mają ponad 80°C.
    Natychmiast po kupnie przerobiłem ten układ.
    Ponieważ nie miałem wtedy schematu, zrobiłem układ termostatu, właczony równolegle do istniejącego, bardzo zresztą skomplikowanego, systemu sterowania wiatrakiem.
    Cały dodatkowy układ składa się z termistora na radiatorze, tranzystora Darlington rozmiaru BD140 i chyba ze 2 oporników.
    Teraz w kilka minut po włączeniu, gdy temperatura radiatora zaczyna rosnąć, napiecie na wiatraku osiąga ok 6V i wiatrak startuje, stabilizując temperaturę ok 45°C.
    Gdy gram niezbyt głośno, napięcie dochodzi do 8-9V, wentylator kręci się szybciej, ale go nie słychać.
    Gdy "daję czadu", zaczyna dodatkowo pracować fabryczny układ, napiecie na wiatraku w trzech skokach dochodzi do ok 15V, radiatory robią się cieplejsze.
    Wyłączam muzykę, słychać wiatrak, ale temperatura spada, wiatrak zwalnia.
    Szkoda, że Technics nie zrobił tak fabrycznie - no ale po co? - przecież sprzęty przestałyby się psuć, nikt nie kupowałby nowych.

    Wmak

  • #8 20 Lut 2005 21:22
    reksiomaly
    Poziom 19  

    Powiadasz bajki a czy cewka równoległe z oporem a zanią kondesator ceramiczny do masy to jest wsadzone do jaj fajnie dobrze wiedzieć.Ale mnie uczono że kondensatory dla napięcia zmiennego są przewodnikiem.Pozatym mam w domu SA-GX 230D i jakoś dziwnym trafem bez opciążenia wiatrak niechce się kręcić jak mi to wytłumaczysz a w przypadku podpięcia kolumn działa więc???????

  • #9 20 Lut 2005 22:10
    ALTON
    Poziom 38  

    reksiomaly
    To o czym piszesz to układ zobla prawdopodobnie i nijak ma sie do sztucznego obciążenia.Niespotkałem jeszcze czegoś takiego jak sztuczne obciążenie we wzmacniaczu....kiedy takie coś wymyślono ?

  • #10 20 Lut 2005 22:51
    reksiomaly
    Poziom 19  

    No wporządku może to i mój brak wiedzy ale to czemu wzmaki te z lepszych półek nie palą się bez opciążenia a unitra leci każda jak woda???

  • #11 20 Lut 2005 22:56
    ALTON
    Poziom 38  

    2 kwestia.JAKA UNITRA,DIORA POLECIAŁA Z POWODU BRAKU OBCIĄŻENIA ??.Przez moje ręce przeszło moze ok 100-150 wzmacniaczy polskich i żaden podkreślam ŻADEN nie padł z powodu niepodłączenia obciążenia !!.To wręcz technicznie niemożliwe !.

  • #12 20 Lut 2005 23:12
    wmak
    Poziom 27  

    Może Twoj Technics reaguje na pobór prądu. te większe niestety nie.

    Co do wzmacniaczy Unitry - fabryczne nie padają, ale są to tanie urządzenia i bardzo często "tjuningowane" przez początkujących "ulepszaczy", nie mających pojęcia o prawidłowym skompensowaniu układu po wymianie np.tranzystorów mocy na nowoczesne, o 10 krotnie wyższej częstotliwości granicznej.
    Takie coś ma prawo bez obciążenia wzbudzić się i usmażyć.
    Wmak

  • #13 14 Gru 2005 16:34
    roens
    Poziom 2  

    MAM WIELKI KŁOPOT a bardziej PYTANKO ...

    SZUKAŁEM WSZĘDZIE JUŻ ( chyba ) ...

    mam SA-AX7 i mam kłopot z TABELĄ KODÓW DO PILOTA ( wiem , że takowa istnieje ... tylko nie wiem gdzie , a pilot ma sterowanie DVD i jak miałem YAMASZKĘ to było CACY , a teraz mam PHILIPSA i nie działa :cry: )

    BYŁBYM ŁOGROMNIE ZOBOWIĄZANY za pomoc w rozwiązaniu problemu z pozbyciem się jednego pilota z "WIECZORNEGO DVD-kowania w WYRKU"

    kody PROSIŁBYM podesłać na

    roens(małpa)roens.net


    ps. PRZY OKAZJI WESOŁYCH ( bezawaryjnych Świąt i Sylwestra )

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME