Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1,8 TDDI - Sterownik VP44 -element po lewej stronie

szatz 14 Paź 2014 23:29 37491 60
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Texa PolandTexa Poland
  • #32
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #33
    naprawa-pomp.com

    Poziom 15  
    struktura krzemowa jest poprostu światłoczuła. film instruktażowy typu jak naprawić sterownik powinien tak naprawdę nazywać się jak popsuć sobie nieodwracalnie sterownik. co do paliwa w filtrze to napewno niema nic do niego elektronika. ciężko mi coś tak doradzić. niby naprawa prosta a jednak problemy są. jak masz czas to go poprostu wyślij. sprawdzenie nic cię nie będzie kosztowało. mam możliwość podłączenia go do komputera, sprawdzenia komunikacji i błędów. jak okaże się że złom to coś się pewnie znajdzie.
  • #34
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #35
    naprawa-pomp.com

    Poziom 15  
    w pompie "bzyka" zawór dolny od regulacji kąta wtrysku lub jak kto woli czasu wtrysku, początku tłoczenia. masz uszkodzony sterownik i tyle. kwestia tego czy da się go reanimować. napięcie sprawdza się na pinach od środka czyli wyjście stabilizatora. napięcie ma być 5v.
  • Texa PolandTexa Poland
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #39
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Twój sterownik już może nie nadawać się do naprawy. I co Ci z tego, że miałeś film i życzliwe podpowiedzi. Pewnie nawet nie masz czym odczytać błędów ze sterownika. Porwałeś się z motyką na słońce. Naprawa grzebanego sterownika może kosztować nawet 500 zł.
  • #40
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #41
    darekdax
    Poziom 2  
    Witam,czy możecie podpowiedzieć mi gdzie i kto profesjonalnie regeneruje sterowniki do pompy VP 44.W moim focusie jest następujące zjawisko ,w okolicach 2300 2400 orotów przy dynamicznym przyspieszaniu ,nagle silnik się wyłącza,co prawda nie zawsze.Należy wyłączyć zapłon i jest ok,czasami też jadę i nagle nie ciągnie turbina ,ponownie wyłączamy zapłon i po odpaleniu jest ok.Proszę o podpowiedź bo pytając mechanika już na wstępie bredził coś o kwocie 2500 do 3000 tyś zł.Nadmieniam że silnik nie kopci i odpala nawet w największe mrozy.
  • #42
    naprawa-pomp.com

    Poziom 15  
    pewny objaw uszkodzonego sterownika jest jak samochód zgaśnie i już nie odpala. wszelkie niedomagania jak u Ciebie nie koniecznie muszą świadczyć o uszkodzeniu sterownika, może być ta gorsz opcja czyli zacierający się tłok od regulacji kąta wtrysku, no chyba że sterownik był już wcześniej naprawiany. najlepiej podłączyć pod komputer diagnostyczny i sprawdzić kąt wtrysku, jak odchyłki to wiadomo - mechanika w pompie, również za duża dawka może świadczyć o mechanicznej usterce. Generalnie to i tak ponad 90 % uszkodzeń to elektronika. W razie czego można podesłać na diagnozę, nie kasować błędów abym mógł sam odczytać. Proszę jeszcze podać datę ze sterownika z jego górnej plastikowej pokrywy, to ważna sprawa.
  • #43
    grzesiekw12
    Poziom 20  
    Skoro coś wspomniałeś o regulatorze konta wtrysku to mam pytanie. Silnik pracuje twardo, gorzej przyspiesza i łapie błąd dotyczący "konta wtrysku" - nie przytoczę numeru Pxxxx bo nie pamiętam. Ale chodzi mi o to czy jeśli kupię taki nastawnik na znanym portalu aukcyjnym i będzie on sprawny, to mogę go z powodzeniem wymienić?? Czy może wymaga on nauczenia jego charakterystyki na stole probierczym sterownik pompy
  • #44
    naprawa-pomp.com

    Poziom 15  
    w takim wypadku sterownik jest najprawdopodobniej sprawny, uszkodzona jest mechanika. kątem wtrysku steruje zawór elektromagnetyczny ale to nie on się uszkadza tylko tłok na który jest puszczane paliwo z tego właśnie zaworu. sam tego nie zrobisz. ja też ci z mechaniką nie pomogę. pompę trzeba rozebrać w drobny mak żeby dostać się do tego tłoka.
  • #45
    niuniu36

    Poziom 27  
    Niekoniecznie te zawory też się uszkadzają sprawdz rezystancję ma byćokoło 10ohm
  • #46
    darekdax
    Poziom 2  
    Witaj ,sorki że pytam ale chodzi o ten element plastikowy który jest zamocowany na ścianie grodziowej tzw mapa zapłonu czy element który jest przy pompie,pozdrawiam
  • #48
    niuniu36

    Poziom 27  
    naprawa-pomp.com napisał:
    zawór kąta wtrysku od 2009 roku tylko jeden raz trafił się z uszkodzoną cewką, pomijam cieknące.


    W vp30 ciekną ale zawory dawki paliwa.
  • #49
    szatz
    Poziom 25  
    Witam ponownie po dłuższej przerwie i z bogatszym doświadczeniem. Odpowiem na parę pytań zadanych wcześniej przez inne osoby.
    Najważniejsze pytanie czy jest sens naprawy sterownika ? W moim przypadku okazało się że jest - obecnie od momentu naprawy dobiega drugi rok ciągłej eksploatacji w trudnych warunkach (auto nigdy nie stoi w garażu). Jeździ w deszcz jeździ w mróz ( do -5°C odpala na dotyk przy niższych trzeba niekiedy parę razy zakręcić ) jeździło też w upały. Trzymam się jednej zasady tankuję zawsze w jednym miejscu , bak wyjeżdżam prawie do zera a jak tankuję to pod korek. I najważniejsze raz w roku pamiętam o wymianie filtra paliwa.
    Zdobyte doświadczenie przy naprawie mojego sterownika wykorzystałem do naprawy innych -naprawione auta jeżdżą do dzisiaj.
    Do napraw używałem tranzystorów ogólnie znanych i wymienianych na innych forach. Najważniejszą rzeczą przy wymianie jest zapewnienie dobrego odprowadzenia ciepła. Nie stosowałem żadnych klejów lub past termoprzewodzących - nowe tranzystory wlutowywałem w to samo miejsce co oryginalny na specjalnym podgrzewaczu (ok 100 °C). Uszkodzone sterowniki które naprawiłem miały odklejone tranzystory od podłoża (prawdopodobnie przegrzanie lub zmęczenie materiału ) , nogi ani struktura krzemowa niebyła spalona i właśnie dla tych przypadków naprawa sterowników moim skromnym zdaniem ma sens.
  • #50
    robo1973
    Poziom 15  
    Ford Focus 1,8 TDDI - Sterownik VP44 -element po lewej stronie

    Jaką wartość ma rezystor który zaznaczyłem na rysunku. Ten co bramkę tranzystora podpinamy
    dzięki
  • #51
    naprawa-pomp.com

    Poziom 15  
    Jeśli chodzi Ci o jasno brązowy element w kółeczku to nie jest rezystor tylko kondensator. Podejrzewam że nie masz gdzie przylutować bramki tranzystora, znikło małe pole lutownicze w oryginalnym miejscu i próbowałeś przylutować do kondensatora. Do kondensatora przylutowuje bez problemu jak ktoś zniszczył małe pole ale to musi się udać za pierwszym razem, bo jak nie to kondensator odlatuje i raczej już nic ze sterownika nie będzie. Napisz jaki masz numer pompy, zaczyna się na 0470------.
  • #52
    robo1973
    Poziom 15  
    numer to 0470504003
    PS Jeszcze nigdy nie spotkałem się z takimi słabymi polami lutowniczymi. Zostaje tylko malutka dziurka do której nic nie można przylutować No chyba że się mylę i ma ktoś jakiś patent
  • #53
    Kaczor64
    Poziom 10  
    Podepnę się do tematu pompy.Witam!!! Mam dosyć poważny problem z moim Focusem 1.8 TDDI 2000r HB.Otóż około 2 miesięcy temu zgasiłem auto i już nie odpaliłem.Autolaweta i mechanik.Diagnoza-sterownik pompy.Dodam że do tej pory autko chodziło jak brzytwa.Od czasu kiedy odebrałem auto od mechanika zaczęły się kłopoty.Auto odpala normalnie,nie kopci lecz mam wrażenie że momentami nie ma takiego kopa podczas jazdy jak miał poprzednio.Ale tak się dzieje tylko momentami.Lecz głównym moim zmartwieniem jest od tamtej pory falowanie obrotów na biegu jałowym.Wrażenie jest takie jak by w benzyniaku silnik pracował na 3 świecach.Nie jest to nagminne po każdym odjęciu gazu lecz dosyć częste.Po lekkim dodaniu gazu obroty stabilizują się.Nie ma różnicy czy silnik jest ciepły czy zimny.Mechanik podczas naprawy wymienił też filtr paliwa.Podłączono auto pod komputer(inny mechanior) i wyskoczyły błędy P0167,P1664 i P1564.Po wykasowaniu ich,niestety nic się nie zmieniło.Coś mówił o zmianie konta wtrysku. Co może być przyczyną takiego zachowania auta? Czyżby spaprana naprawa sterownika? Dzisiaj byłem ponownie na diagnostyce komp. i powróciły błędy
    P1664 Sterownik pompy/wtryskiwaczy - Zakłócenia działania
    P1564 Sterownik pompy/wtryskiwaczy - Dawka wtrysku
    Jest jakaś rada na to? Czy czeka mnie ponowne postawienie auta na warsztacie?
  • #54
    spawacz81.
    Poziom 11  
    Tak typowy objaw w tej pompe , zaciera sie zawor dawki paliwa - dlatego upalilio tranzystor- teraz jest pewnie mocniejszy wiec dzialal bedzie jakis czas. Wymien zawor, bo jak tranzystor jest 100 to wypali pola lutownicze lub sam sterownik.
  • #55
    Kaczor64
    Poziom 10  
    Dzięki!!! Czyli prawdopodobnie czeka mnie to https://www.youtube.com/watch?v=hO0-Z2rJNBw Orientujesz się może jaki jest koszt takiej zabawy np. w Sandomierzu bo dużo dobrego dobrego słyszałem o tym warsztacie.

    Dodano po 2 [godziny] 21 [minuty]:

    Dlaczego admin odrzucił odpowiedz????
  • #56
    tocka
    Poziom 23  
    naprawa-pomp.com napisał:
    Jeśli chodzi Ci o jasno brązowy element w kółeczku to nie jest rezystor tylko kondensator. Podejrzewam że nie masz gdzie przylutować bramki tranzystora, znikło małe pole lutownicze w oryginalnym miejscu i próbowałeś przylutować do kondensatora. Do kondensatora przylutowuje bez problemu jak ktoś zniszczył małe pole ale to musi się udać za pierwszym razem, bo jak nie to kondensator odlatuje i raczej już nic ze sterownika nie będzie. Napisz jaki masz numer pompy, zaczyna się na 0470------.



    Dawno tu nie zaglądałem i co się dzieje? bajki piszą --- jak odpadnie da się ponownie przylutować :-)
  • #57
    robo1973
    Poziom 15  
    Ciekawe jak przylutujesz Zostaje tylko kropka warstwy pod zewnętrzną płytką. Cyna się nie trzyma i ślizga.
  • #58
    tocka
    Poziom 23  
    robo1973 napisał:
    Ciekawe jak przylutujesz Zostaje tylko kropka warstwy pod zewnętrzną płytką. Cyna się nie trzyma i ślizga.



    Przecież jak kondensator odpadnie to pola zostają, chyba że kolbą do rynien lutujesz no to sory winetu :-) a topnik kupuję w TME i na allegro
  • #59
    robo1973
    Poziom 15  
    nie kolbą tylko stacją lutowniczą. Trochę w życiu się olutowałem No może nie jestem tka doświadczony jak kolega ale lekkie podgrzanie powoduje odpadnięcie pola lutowniczego. Pozostaje mała kropka na podłożu do której nic się nie chce dolutować - nawet z topnikiem , pastą lutowniczą i innymi środkami
  • #60
    skertus
    Poziom 1  
    czy może ktoś wie jaki to jest kondensator bo do mojego cyna się nie trzyma.