Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Renault Laguna - Pompa ABS

mariusz7355 13 Mar 2013 17:04 14013 15
Relpol
  • #1
    mariusz7355
    Level 9  
    Witam mam taki problem,wymieniłem pompę ABS na używaną.Po zamontowaniu pompy hamulce działają więc udałem się do diagnostyka w celu usunięcia błędów( po wymianie pompy świeci się kontrolka ABS). Jak się okazało diagnostyk nie może się połączyć z pompą, wielokrotne próby nie dały rezultatu.Proszę o informacje może ktoś się już spotkał z takim przypadkiem.
  • Relpol
  • #2
    Strumien swiadomosci swia
    Level 43  
    mariusz7355 wrote:
    Jak się okazało diagnostyk nie może się połączyć z pompą, wielokrotne próby nie dały rezultatu

    Jaka laguna, dlaczego zmieniłeś pompe, czy dopisałeś ją do konfiguracji, czy zmieniłeś na taką samą i jaki typ.
  • #3
    15darekvw
    Level 27  
    Opcje sa dwie albo diagnosta ma słaby sprzet i ma brak mozliwosci połaczenia sie lub masz brak zasilania na pompie ABS ostatnio to przerabiałem jeden kabelek zgnity,po naprawie kontrolka zgasła ;-)
  • Relpol
  • #4
    mariusz7355
    Level 9  
    Posiadam Renault Lagunę 1,8 kat 95 rok.Pompę wymieniłem bo nie hamowała na przednie prawe koło.Diagnosta wyeliminował wszystkie błędy ale z pompą nie mógł się połączyć,przypuszczał że może coś z połączeniem ale to trochę zachodu.

    Dodano po 2 [minuty]:

    Pompa którą wymieniłem była z tego samego modelu i rocznika, więc wszystko było ok.
  • #6
    15darekvw
    Level 27  
    Na poczatek to proponuje sprawdzic zasilania.
  • #7
    coverled
    Level 13  
    Podłącze się do tematu, Laguna 2003, 1.8 16 V, bez esp. Abs + serv, świeciło i gasło, a teraz wali po oczach non stop. Sprawdziłem instalację wg. schematów znalezionych na forum. Czujniki w kołach, masę, plus z aku, plus z aku po kluczyku, na jednym z pinów pojawia się napięcie po wciśnięciu pedału hamulca, przekaźniki, bezpieczniki itd. Program ddt wyświetla błąd: no reply request coś tam. Generalnie nie widzi abs. Jak definitywnie stwierdzić, że padła pompa? Na jakich pinach w gnieździe pompy szukać przejścia na zasadzie: brak przejścia coś się zjarało. Czy można odkręcić od pompy sam "sterownik" i tam czegoś szukać? Zakup używanej to nie są ogromne koszty, ale mimo wszystko chcę wykorzystać wszystkie możliwości weryfikacji.
  • #8
    coverled
    Level 13  
    Podpiąłem drugą pompę, dalej to samo. Kasowałem błędy programem ddt i nic. Pojawiły się nowe objawy, dodatkowo świeci stop i hamulec ręczny i nie włącz się blokada kierownicy. Jakieś pomysły?
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    coverled wrote:
    Jakieś pomysły?


    Tylko jeden oddać auto do renomowanego warsztatu
  • #10
    coverled
    Level 13  
    Odpiąłem i z powrotem wpiąłem wtyczki w okolicy aku, psiknąłem siuwaksem do połączeń elektrycznych. Nie działał licznik i świecił dodatkowo ręczny. Jeszcze raz wtyczki, zdjąłem klemy z aku na kilkanaście minut. Licznik działa, wróciła blokada kierownicy. Nadal świeci serv i abs. DDT nie wykasuje błędów związanych z ABS. Być może jest już ok, ale nie mam czym wykasować błędów. Poddaje się i z ciężkim sercem wydam 50-100 zł na fachowca z odpowiednim programem
  • #11
    wojteknusiek
    Level 11  
    Zrób diagnostykę abs-u clipem bo tylko on będzie gadał inne wynalazki wprowadzają w błąd przerabiałem to na scenicu 2001 r. głupoty pokazywało błąd czujnika ciśnienia czujnik skrętu itp. a okazało się że to tylko czujnik koła nawalił, koszt diagnostyki 30 zł a ja pokusiłem się o pompę i porażka była. Więc pomykaj na Clipa on wszystko powie.
  • #12
    przem27
    Level 30  
    No ale to kosztuje 50zł, jak to płacić? przecież zdejmę klemę i ma działać może się nie zabiję, albo kogoś...
    Biorąc pod uwagę wiedzę autora - warsztat!
    pozdr
  • #13
    danielo797
    Level 1  
    Witam,mam podobnie jak koledzy,brak abs i esp .Palą sie kontrolki, a clip podał brak plusa.Gościu od clipa zalecił sprawdzenie wiązki,przyznam że sprawdziłem przewody na długości ok 50-60 cm od wtyczki bo dalej ciężko sie dostac, nie widziałem śladów wilgoci i uszkodzeń przewodów.Sprawdziłem plus tzn te dwa czewone przewody i tam jest 12v.Moja pompa a w zasadzie jej silnik jest strasznie zardzewiały i może to jest powodem braku abs i esp.Dodam że przy bardzo śliskiej nawierzchni przy wciśnięciu hamulca czuje bardzo delikatne pukanie abs ale koła stają dęba.Czy jest jakiś kabelek w tej wiązce który najcześciej sie np.przeciera albo gnije?
  • #14
    coverled
    Level 13  
    Wizyta u fachowca zaliczona, 20 zł. Diagnoza uszkodzony czujnik prawy przód, koszt czujnika 95-100 zł. Ponowne sprawdzenie instalacji i ewentualny zakup czujnika
  • #15
    coverled
    Level 13  
    Założyłem nowy czujnik (Atu, 105 zł). Po włożeniu karty i odpaleniu auta świeciło nadal. Tak jak mówił diagnosta po kilku sekundach jazdy przy prędkości około 30 km/h kontrolki abs i serv zgasły. I niech tak zostanie :)
  • #16
    wojteknusiek
    Level 11  
    Hmm i to samo było co u mnie. Warto czasem zainwestować w dobrą diagnostykę.