Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada 20 MB - bardzo mała prędkość

datuning 13 Mar 2013 17:39 2436 13
  • #1 13 Mar 2013 17:39
    datuning
    Poziom 9  

    Witam
    Po namowie bardzo miłej Pani z Orange, zmieniłem prędkość neostrady z 6 na 20 Mb. Niestety po zmianie umowy prędkość jest jeszcze mniejsza niż przy 6 Mb. Posiadam Livebox 1.1. Oto statystyki linii:

    Neostrada 20 MB - bardzo mała prędkość

    Prędkość waha się od 0,7 Mb do maksymalnie 4 Mb. Czy wina może leżeć po stronie modemu czy raczej linii ?? Oczywiście dzwoniąc na infolinię neostrady, nikt nic nie wie.

    0 13
  • #2 13 Mar 2013 18:43
    spiner07
    Poziom 9  

    Jeśli masz możliwośc warto było by zmienic liveboxa na nowszego, ewentualnie zastanów się nad zakupem jakiegoś dobrego routera, mój znajomy miał podobne problemy aczkolwiek mniej błędów i nieco inne parametry ale wymiana liveboxa pomogła.

    0
  • #4 13 Mar 2013 19:03
    spiner07
    Poziom 9  

    Najlepiej zadzwon na infolinie bo z tego co mówił mój kolega to sami zaproponowali mu zmiane livebox na nowszy w wyniku przejcia na wyższą prędkosc i zaistniałe problemy na łączu.
    Albo jak powyzej :D i zakup rosądnego routera

    0
  • #5 13 Mar 2013 19:05
    datuning
    Poziom 9  

    Oki, dziękuje za poradę i pozdrawiam.

    0
  • Pomocny post
    #6 14 Mar 2013 13:40
    terrade
    Poziom 36  

    datuning napisał:
    Czy wina może leżeć po stronie modemu czy raczej linii ?
    Raczej linii, w 95% przypadków. Więc nie kupuj innego routera jak radzą tylko pożycz (bo w 95% przypadków wyrzucisz pieniądze w błoto), jednak warto wykluczyć winę routera (inne elementy instalacji domowej też sprawdź).

    Co do parametrów to:
    -bardzo dużo błędów, tak dużo, że może wpływać na szybkość
    -ogromna rozbieżność tłumienia i wygląda, że nie jest to błąd routera, ale usterka na linii (nawet tak banalna jak filtr podłączony do telefonu zamiast normalnie do gniazdka)
    -bardzo wysoka synchronizacja, nienormalnie wysoka dla tego tłumienia, co też sugeruje sztuczne zawyżenie tłumienia usterką
    -bardzo wysoki Margin na upstream - aż 12 dB, kolejny dowód usterki (powinno być stabilne 6-7 dB z wyższą synchronizacją)
    -4 dB na down to też słabo, bo to nie wygląda na stabilne 4.9, ale raczej na skoki.

    0
  • #7 14 Mar 2013 13:56
    Marek Drapik
    Poziom 13  

    datuning, zgadzam się z opinią terrade - polecam jeszcze szybki kontakt do operatora odnośnie sprawdzenia/ konfiguracji/ zmiany przebiegu/skrócenia łącza w celu poprawienia świadczenia usługi - mailowo , kontakt znajdziesz na stronie operatora /kontakt/ Rzecznik Klientów/ profil

    0
  • #8 14 Mar 2013 14:14
    SmartBug
    Poziom 18  

    Jak gadałem z technikiem u nas od kablówki to mówił, że zdarzały się nawet takie "heca" gdzie to lodówka potrafiła właśnie zakłócać w jakiś tam sposób internet. Bo modem i urządzenia elektryczne masz podpięte do sieci elektrycznej u siebie w domu i istnieje z tego co widać jakiś tam procent ryzyka, że jedno urządzenia zakłóca drugie.
    Może spróbuj podłączyć modem pod listwę przeciw przepięciową (potocznie nazywaną filtrem)
    Chociaż nie jestem w 100% pewny czy oby na pewno to w 100% pomoże.
    Ale czytając porady nie widziałem by ktoś o czymś podobnym pisał.
    Ja bym też sprawdził czy kabel od internetu RJ45 i ten od telefonu jest dobrze zaciśnięty według ogólnie przyjętych standardów. Bo przy 20 Mbitach da się odczuć już odczuć złe skręcenie.

    0
  • #9 14 Mar 2013 21:44
    datuning
    Poziom 9  

    Instalacja domowa raczej jest w porządku, ponieważ wczoraj od godziny 23:00 do dnia dzisiejszego do godziny 15:00 prędkość wskoczyła do 19 Mb/s, błedów bardzo mało, natomiast od godziny 15:00 do chwili obecnej prędkość waha się w granicach 2 - 4 Mb/s i znów bardzo dużo błędów. Dzwoniąc na infolinię usłyszałem, że tak widocznie musi być, nie mają pojęcia jaka może być przyczyna i nie są w stanie pomóc... Kabaret.

    0
  • #10 14 Mar 2013 22:01
    SmartBug
    Poziom 18  

    No cóż jakby nie patrzeć godzina od 15 do teraz to godziny szczytu gdzie każdy wraca z pracy. Może być tak, że każdy wtedy dosiada się do komputera i ze względu na stare łącza i okablowanie działa to jak działa. Ewentualnie możesz powiedzieć czy o godzinie 24-2 jest tak samo (bo chyba o 2 raczej mało osób zawsze siedzi?). Jeśli w tamtych godzinach wszystko będzie ok. to odpowiedz będzie jasna czyli taka, że TPsa (bo orange ma raczej wszystko na łączach tp) stare okablowanie nie przystosowane wcale do takiej ilości podłączonych osób. A jeżeli będzie dalej tak samo to wtedy będę zaintrygowany i będę mieć zagadkę. :)

    0
  • #11 15 Mar 2013 14:07
    terrade
    Poziom 36  

    datuning napisał:
    Dzwoniąc na infolinię usłyszałem, że tak widocznie musi być, nie mają pojęcia jaka może być przyczyna i nie są w stanie pomóc... Kabaret.
    Dzwoń do skutku, na infolinii mają przyjąć reklamację i skierować to do technika. Niestety technicy zwykle mają mierniki marki ucho więc może to zająć sporo czasu (np. u mnie 9 miesięcy, aż usunęli zakłócającego "DSL-a").

    Przy reklamacji mów o błędach (że rano ich nie ma, a są wieczorem), bo sama prędkość wskazuje na przeciążenia, a takie coś ignorują. Twoje "przeciążenia" zapewne są od innej usługi, pewnie w tej samej czwórce kabli, ktoś wraca z pracy, włącza router (nie wiem po co, ale niektórzy wyłączają) i masz problemy. Ale te zakłócenia na linii może powodować coś innego, a do zbadania tego są potrzebne 2 trudne rzeczy: technik z miernikiem (bardzo małe szanse poza VDSL2) i to jeszcze po godzinie 15 (zwykle przyjeżdżają rano i nic nie stwierdzają).

    0
  • #12 15 Mar 2013 14:18
    Marek Drapik
    Poziom 13  

    terrade, nie zgadzam się z Twoją opinia odnośnie doradców oraz techników ? datuning, tak jak pisałem wcześniej polecam również kontakt mailowy - szybka i merytoryczna obsługa. Przy zgłoszeniu, podaj numer kontaktowy w celu umówienia się z grupą techniczną , dopasujesz wizytę do swoich możliwości czasowych. .

    0
  • #13 15 Mar 2013 17:08
    datuning
    Poziom 9  

    SmartBug napisał:
    Ewentualnie możesz powiedzieć czy o godzinie 24-2 jest tak samo


    Od godziny 24 znowu wszystko wróciło do normy, czyli do 19 Mb/s, aż do teraz.
    Statystyki na obecną chwilę:

    Stan linii ADSL Podniesiony
    Standard ADSL G992_5_A
    Szybkość wysyłania 952
    Szybkość pobierania 22176
    Tłumienie Bliski koniec : 22.1 (dB)
    Odległy koniec : 5.6 (dB)
    Sygnał/Szum Bliski koniec : 6 (dB)
    Odległy koniec : 18 (dB)
    Liczba błędnych pakietów 33047
    Firmware 0xe15080a
    Błędne sek. w okresie 15 min 0
    Błędy CRC 669
    Błędne sek. w okresie 1 dnia 0

    0
  • #14 03 Mar 2014 17:34
    6mycha9
    Poziom 1  

    Mam podobny kłopot, czy ktoś zna przyczynę ??

    0