Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)

jaro_600 13 Mar 2013 18:02 22692 14
  • #1 13 Mar 2013 18:02
    jaro_600
    Poziom 10  

    Witam.

    Nabyłem niesprawną kosiarkę z silnikiem Briggs&Stratton 550, która ponoć brała olej. Po wymianie membran w gaźniku, zmianie sprężynek na nowe udało mi się ją odpalić. Przez minutę pracy strasznie dymiła białym dymem, a obroty falowały. Po czym zgasła i ponowne próby uruchomienia nic nie dały.

    Postanowiłem szukać przyczyny przeglądając to forum. Wyeliminowałem przesunięcie klina (leży idealnie równo z nacięciem na wale) iskra jest, odległość cewki od koła magnesowego 0,3mm, odstęp elektrod 0,7mm, gaźnik wyczyszczony, kompresja pomiędzy 4 - 5 atm po dwukrotnym szarpaniu za sznurek, luz na zaworach ssący 0,2 wydech 0,3 mm.

    Postanowiłem sprawdzić czy nie pękł pierścień, w tym celu rozebrałem silnik i zastałem (zdjęcia poniżej) porysowany cylinder oraz tłok, olej w komorze spalania. Pewnie w wyniku zatarcia silnika albo przez przegrzanie, albo stary, syfiasty olej, który był w jego wnętrzu. Reszt silnika jak najbardziej sprawna.
    Moje pytanie co z tym zrobić:
    1) wyczyścić rysy i poskładać w nadziei, że będzie chodziło?
    2) szlifować cylinder, szukać większego tłoka i pierścieni?
    3) może kupić inny silnik, ale to też loteria?
    4)może ktoś ma taki sprawny blok za nieduże pieniądze?

    Mam nadzieję, że czytelnie to opisałem.
    Kosiarka jest naprawdę fajna, nie zniszczona (poza silnikiem)

    Liczę na waszą pomoc, wiele istotnych informacji uzyskałem przeglądając wcześniej to forum i wiem, że znacie się na rzeczy.

    Pozdrawiam i czekam na opinie i wskazówki.
    Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty) Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)




    Briggs&stratton 550 - Czy da się naprawić ten silnik (zatarty)

    0 14
  • #2 13 Mar 2013 19:09
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 13 Mar 2013 21:31
    jaro_600
    Poziom 10  

    Szkoda myślałem, że coś z tego będzie. Widziałem w serwisówce że można kupić tłok nadwymiarowy. Ale żeby się opłaciło to dokładka musi wynieść max 300 zł.

    1
  • #4 13 Mar 2013 21:40
    patrycjusz796
    Poziom 11  

    wyjdzie Cię sporo więcej ceny tłoków sa wysokie dolicz do tego uszczelke, tuleje bo położenie nowej gładzi nie wchodi wogóle w gre. Z moją stało się tak samo ale i tak długo wytrzymała na tłoku który się prawie rozleciał rysy głebokie na 0.5mm i oleju paliła tyle co paliwa :)

    1
  • #5 14 Mar 2013 07:36
    jaro_600
    Poziom 10  

    U mnie rysy nie wydają się być bardzo głębokie ale pewnie kilka na 0,5mm sie znajdzie. Czytałem że mozna to przeczyścić papierem ściernym moczonym w nafcie ale to już chyba nie przy takich uszkodzeniach. Lepiej chyba będzie to opchnąć bo laweta jest w bardzo dobrym stanie z silnika też parę rzeczy można odzyskać.

    Ewentualnie jakbym przeglądał allegro to z jakich modeli może podejść jeszcze blok i inne części?

    2
  • #6 14 Mar 2013 09:31
    rou123
    Poziom 14  

    Witaj.
    Na allegro czasem trafiają się okazje. Nie wiem czy przypadkiem nie widziałem takiego bloku na allegro w niezłym stanie ale nie jestem już pewien. Poszukam. Ale uważaj na to abyś nie narobił sobie więcej kosztów. Znam to z własnego doświadczenia.
    Pozdrawiam

    0
  • #7 14 Mar 2013 11:05
    jaro_600
    Poziom 10  

    Dokładnie, już wtopiłem 250 zł kupując tą kosiarkę, no ale trudno.

    Podam nr odczytany z silnika 10T702-0944-B1, z tego co się zorientowałem silniki te mają moc 4,75 km.

    A czy mój tłok nadaje sie do dalszego użytku?

    0
  • #8 14 Mar 2013 11:32
    39006
    Użytkownik usunął konto  
  • #10 14 Mar 2013 11:48
    rou123
    Poziom 14  

    Witam.
    Weź ogłoś na allegro to, co zostało sprawne, to może jakoś wyjdziesz na swoje. Bo tak jak mówi RychoT. Naprawa tych silników przy takim uszkodzeniu jak twoje jest nieopłacalna. Jest jeszcze jedno wyjście - możesz kupić sobie kosiarkę nową z takim silnikiem jak twój i ewentualnie zostawić sobie ten egzemplarz na części zapasowe, gdyby odpukać siadł ci moduł czy tam inny podzespół.
    Pozdrawiam.

    0
  • #11 14 Mar 2013 12:39
    jaro_600
    Poziom 10  

    No to faktycznie chyba trzeba będzie założyć nowy temat w dziale sprzedam.

    Reszta części jest sprawna, wolałbym to jednak sprzedać w całości.

    Co mogło być przyczyną takich uszkodzeń?

    0
  • #12 14 Mar 2013 12:45
    rou123
    Poziom 14  

    Ogólnie mówiąc to pewnie zużycie. Ile lat ma kosiarka? Ale możliwości jest mnóstwo. Może coś wpaść do komory. Brak lub stary niezmieniany olej.Koszenie na przechyłach lub pod sporą górkę, gdzie olej przelewa się do tyłu. Przegrzanie. Powodów jak mówił;em może być mnóstwo. Ale naj prawdopodobne będzie zużycie silnika.
    Pozdrawiam.

    0
  • #13 14 Mar 2013 13:04
    jaro_600
    Poziom 10  

    Podobno 3 lata, facet miał idealnie płaską działkę ale dość dużą.

    Myślałem o kupnie takiego tłoka:
    http://allegro.pl/tlok-kompletnyxxxxxxx

    i szlifowaniu cylindra.
    Właśnie ile kosztuje szlif cylindra?

    Silnik mam taki:
    http://www.elektroautomatyka.net.pl/prod.php?id=2403

    Tylko pytanie czy korbowód i wał jest coś jeszcze wart, zrobię może po 16.00 dokładniejsze zdjęcia.

    Średnica cylindra 65,1,a tłoka nadwymiarowego 65,4, czyli można zebrać 0,3 mm. Rysy chyba głębsze nie będą. Ale to ewentualnie oceni ślusarz.

    Czy ten tłok z aukcji jest coś wart, czy to tylko tania podróba. Oryginał jest raczej znacznie droższy.

    Moderowany przez Rycho T:

    3.1.18. Zabronione jest publikowanie informacji do źródeł, które po pewnym czasie wygasają (publikowanie odnośników do stron o charakterze krótkotrwałym).

    2
  • #14 14 Mar 2013 13:25
    rou123
    Poziom 14  

    Witaj.
    Szlifu cylindra w tego typu silnikach się nie robi, jedynie można wstawić tuleje, ale czy to ma sens. Powiem ci tak z własnego nieduzego doświadczenia. Ten silniki czy nawet 5 km( ja taki posiadam) czy inny tego typu jest opłacalny do naprawy jeśli siadł ci moduł, rozrusznik, czy tam inna pierdółka która nie wpływa na kompresje i ogólna kulturę pracy.Każda większa ingerencja w układ korbowo-tłokowy nie ma sensu. Gdybym był na twoim miejscu to albo poszukałbym takiego silnika i wymienił lub sprzedał na części. W moim przypadku zostawił bym sobie na części zapasowe do napraw. Przelicz sobie wszytko ile co by cie kosztowało i wyciąg z tego wnioski. Nie sztuka się wepchać w stary silnik, w którym mimo tego ze nawet zrobił byś remont, może za chwile siąść moduł zapłonowy, może być ugięty korbowód, w którym luz zaworowy może już być znacznie zwiększony. Ja dam ci przykład. Miałem do naprawy kosiarkę z podobnym silnikiem co twój. Silnik nie palił a jak zapalił to chodził nie równo. Okazało się parę rzeczy membrana, sprężynka i zanieczyszczony zbiornik. I takie naprawy są opłacalne. Ale remont silnika już nie.
    Pozdrawiam.

    0
  • #15 14 Mar 2013 13:53
    jaro_600
    Poziom 10  

    Co racja to racja. Ja tylko teoretyzuje i żadnych nagłych ruchów nie zamierzam wykonywać. Skoro szlifu się nie robi to mamy jasność co do opłacalności naprawy.

    Na allegro są ze dwa podobne silniki tylko o mniejszej pojemności i mocy bodajże 4km i 3,5km z gwarancją za około 300 zł. Tylko że mając takie doświadczenia trochę się obawiam zakupu. Może trafi się jeszcze jakaś ciekawa oferta.

    1