Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Śnieg w lodówce. Lodówka Whirpool easytronic z dwoma agregatami.

19 Lut 2005 22:46 8838 23
  • Poziom 10  
    Witam.
    Mam problem z trzyletnia lodówka Whirpool easytronic z dwoma agregatami , a mianiowicie ostatniu na tylnej ścianie chłodziarki na górze pojawia sie duża warstw śniegu która się nie skrapla. Umycie nic nie pomogło w pare godzin po włączeniu znowu pojawił się snieg. Prosze o rade
    Pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 19  
    Czy agregat nie pracuje bez przerwy? jeśli tak to rozważył bym wym. reg. temperatury pozdrawiam
  • Pomocny post
    Poziom 24  
    Agregat napewno sie nie wylancza i nie ma przerwy podczas ktorej nastepuje odszronienie. Jezeli temperatura w spada ponizej zera to trzeba wymienic termostat a jazeli nie to przyczyna jest w zbyt malej ilosci czynnika chlodniczego a to swiadczy o nieszczelnosci ukladu chlodniczego.
  • Poziom 10  
    mierzyłem temperaturę w lodówce termometrem okiennym i pokazuje mi 10 st C . Czyli chyba nie termostat a więc ma nieszczelny układ chłodzenie co ma robić??
  • Pomocny post
    Specjalista urządzeń chłodniczych
    Masz wielkie szczescie. Zglos awarie do serwisu, masz na to 7 lat gwarancji ;)
  • Poziom 1  
  • Poziom 18  
    A może po prostu lodówka jest nieszczelna? Sprawdź uszczelkę na drzwiach. Łatwo to zrobić kawałkiem papieru wsuniętym między drzwi i obudowę. Jeśli się przesuwa to jest źle. Pomóc może polanie uszczelki gorącą wodą (oczywiście przy zamkniętych drzwiach).
  • Poziom 18  
    elektryk2000 napisał:
    Masz wielkie szczescie. Zglos awarie do serwisu, masz na to 7 lat gwarancji ;)
    Niestety kolego na siedmioletniej masz tylko spręzareczke. A dlamnie to wyglada na rozklejona szafę tzn tylna ścianka odkleiła sie od parownika chłodziarki.
    Rozmroż ten snieg i zobaczczy niejest mieka tylna sciana jesli tak to masz wielkiego pecha , a jesli jest twarda i niewidac żadnych odstajacych miejsc to jest zablokowany układ chłodniczy.
  • Poziom 1  
  • Poziom 28  
    Cieszy mnie Wasz optymizm ale prawda jest bardziej brutalna bo na 99,99 niestety dziurka w układzie co nie jest takie proste do wykrycia- było o tym na forum-- ale szukać warto tylko klient MUSI POSIADAĆ tez cierpliwość!!! Jak MU się bardzo spieszy ...pozostają salony z agd.
    Powodzenia i pozdrawiam.
    PS- twardy tył komory chłodziarki jeszcze nie świadczy o braku dziurki. natomiast miękki potwierdza że ona jest.
  • Poziom 1  
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    1. Kiedys bylo 7 lat gwarancji na "hermetyczny układ chłodniczy". Czyzby to sie zmienilo? Jezeli nie, to i sprezarka, i nieszczelnosc podlega bezplatnej naprawie (co prawda w przypadku sprezarki tylko sprezarka gratis - klient i tak placi za wymiane kosmiczną kwotę ;) ). Jezeli nieszczelnosc to serwis nie naprawi tylko wymieni. To mialem na mysli.

    2. "Próbne napełnienie". Dla mnie to bardzo ryzykowne i niepewne. Chyba ze w zakladzie bez obciazania kosztami klienta, ale to wg mnie takze bez sensu bo mała, typowa nieszczelnosc i tak nie zostanie wykryta w ciagu nawet tygodnia pracy lodowki gdy sprzet bedzie w warsztacie. Ja tego nie stosuje, co nie znaczy ze tak nie mozna, rozne zaklady moga miec swoje metody, najwazniejsze zeby byly skuteczne :) Ja stosuje tylko testy cisnieniowe :)

    3. :arrow: zenek1
    Taka przyczyna jest mozliwa gdyby w ogóle nie bylo uszczelki w drzwiach a nie jakaś tam szparka ;)

    4. Statystycznie to przychylam sie do zdania Kolegi jmk, jednak nie odwazylbym sie podac zadnych konkretnych liczb jak np. te 99.99%. U mnie jest to WIĘKSZOŚĆ (przypadkow nieszczelnosci), ale czasami zdarzaja sie tez zablokowane kapilary, ale rzadko.

    5. Pozdrawiam :)
  • Poziom 18  
    elektryk2000, niestety muszę się niezgodzić. Często małe (1mm) nieprzyleganie uszczelki na długości kilku cm powoduje spore oszronienie.
    Ale to tylko moje zdanie na ten temat.
  • Poziom 1  
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    Ech, to ja mam pecha bo wszystkie "łatwe" przypadki z zablokowanym układem w moim rejonie wyłapują inni, a do mnie trafiaja same złomy z dziurami ;)
    Mowilem na podstawie tego jak to wyglada u mnie, gdzie indziej moze jest inaczej :)
    Pozdrawiam
  • Poziom 24  
    ja naprawiam dosyc duzo sprzetu chlodniczego i z blokada ukladu spotykam sie moze w jednym przypadku na sto, a te "bulgotki" sa wynikiem powstania nieszczelnosci ,ujscia gazu i w konsekwencji zaolejenia ukladu.
  • Poziom 10  
    Co radzicie zrobić?czy wezwać serwis,który życzy sobie wysokie koszty(75 zł. przyjazd, wymiana płynu w agregacie-250 zł.) czy wezwać fachowca na własną rękę?
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    NAJPIERW zadzwon i zapytaj czy na ewentualna nieszczelnosc masz gwarancje. Jezeli nie, odpuść sobie autoryzowany serwis bo takie ceny to rozboj w bialy dzien, gdzie indziej masz za to napelnienie i nową sprezarke... ;)
  • Poziom 18  
    NAJPIERW zadzwon i zapytaj czy na ewentualna nieszczelnosc masz gwarancje............................. Niestety nie. Masz gwarancje na spręzarkę i tylko spręzarkę . Ostwtnio firma Whirlpol strasznie przykreciła śrubkę.
  • Specjalista urządzeń chłodniczych
    reperator napisał:
    Masz gwarancje na spręzarkę i tylko spręzarkę . Ostwtnio firma Whirlpol strasznie przykreciła śrubkę.


    Ta ich "gwarancja" to jawne naciąganie.
    Bo JAK to nazwać??????
    Jak, skoro naprawa w ramach "przedluzonej gwarancji" kosztuje prawie tyle samo - zalezy od miejscowosci, co w pozaserwisowym zakladzie uslugowym??
    Cytat poprzednika: "75 zł. przyjazd, wymiana płynu w agregacie-250 zł"

    Nie robią żadnej łaski, tylko ogłupiają klienta tymi siedmioma latami...
  • Poziom 17  
    Witam
    Dołączę moje trzy grosze.
    Nie zajmuję się naprawami AGD, niemniej mam dokładnie ten sam problem z dwuagregatową lodówką Whirlpool ART 876/G.
    Przyszedł facet z autoryzowanego serwisu i stwierdził, że jest odklejona tylna płyta i nic nie jest w stanie zrobić. Nic nie odstaje, jedynie przy naciśnięciu czuć lekki luz, bo szparą nie nazwałbym tego.
    Powiedział mi też, że na gwarancji jak firma będzie miała "dobre serce" to wymieni - w przeciwnym wypadku należy się chuśtać z tą lodówką do śmierci. Niestety gwarancja jest ważna tylko z dowodem zakupu, a mnie po prostu on się zawieruszył.
    W ogóle uważam, że to szajs nieprzeciętny. Tuż poskończeniu się rocznej gwarancji porozrywały się uszczelki (komplet tylko w serwisie - około 300 zł) i popękała rączka.
    "Niezła" firma
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam
    Przyjecheł serwisant wziął 75 zł za drogę i napisał protokuł że sprzęt do wymiany, potem przyszła odpowiedź z whirpula że akceptują wymianę i to na tyle.
    Dzięki za zainteresowanie. Pozdrawiam