Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Texa PolandTexa Poland
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

BMW E46 brak mocy i szarpanie przy ruszaniu

13 Mar 2013 18:37 41730 47
  • Level 9  
    Witam Was serdecznie.
    Mam nadzieję, że mi pomożecie.
    Chodzi o moje BMW E46 z silnikiem 1,9 benzyna 118KM a mianowicie jest spadek mocy i czasami szarpie przy ruszaniu z małą ilością gazu.
    Jak obroty są ponad 2,5tys to ciągnie i przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania wciśnięciu sprzęgła obroty spadają do 500 i wracają na miejsce.
    Po podłączeniu do komputera nic nie pokazuje.
    Był uszkodzony przepływomierz, ale po wymianie nic się nie zmieniło.
    Filtry wymienione paliwa i powietrza ale słyszałem, że jest jeszcze jakiś filtr przy zbiorniku, czy to prawda?
    Szczelność dolotu powietrza była sprawdzona i guma za przepływomierzem między tymi falami jest popękana ale dziury nie widać. Czy może ją wymienić? Proszę o pomoc i jak chcecie coś jeszcze wiedzieć to piszcie.
    Mam nadzieje, że zrozumiale napisałem.
    POZDRAWIAM.
    [30.03.2021, webinar elektroda] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 22  
    Wymień tą gumę. Lub uszczelnij jakoś i sprawdź czy coś pomaga. Przypuszczam że łapie lewe powietrze.

    Podłączałeś pod komputer??
  • Level 9  
    Ok! Zamówię nową i zmienię. Tak byłem i nic nie pokazało a co najgorsze to u mnie nie ma profesjonalnej diagnostyki żeby mogli wszystko sprawdzić:(.
  • Level 22  
    Nawet jeśli to nie będzie to, to ta guma w końcu strzeli i będzie łapał lewe powietrze więc i tak jest do wymiany.
    Hmm zastanawiał bym się jeszcze nad cewkami. A równo chodzi nie trzęsie się na wolnych obrotach?? (Tylko że wtedy komp powinien pokazać błąd, a przy lewym powietrzu nie zawsze pokaże). Spotkałem się z podobnym przypadkiem i właśnie była to wina tej gumy.
  • Level 9  
    Samochód trzęsie się przy ruszaniu na wolnych i muszę wtedy dać więcej gazu żeby dobrze ruszył. I zapomniałem dodać że czasami ma ciężko odpalić muszę wtedy dać troszkę gazu i wtedy odpali. A mam pytanko bo nie wiem czy sprawdziłem cały dolot i gdzie zwrócić szczególną uwagę?? A tak w ogóle to jeszcze raz pojadę na komputer tylko jak będę miał czas i znajdę dobrego diagnostę w mojej okolicy!!!
  • Level 9  
    Zna ktoś przyczynę na mój ostatni post???
  • Level 22  
    Musisz podjechać na jakiś komputer. Uszczelnij dolot tak na początek.
  • Level 9  
    A mam pytanko! Gdzie najbardziej zwrócić uwagę przy sprawdzaniu dolotu czy nie łapie lewego powietrza????
  • Texa PolandTexa Poland
  • Level 22  
    Z tego co wiem to najbardziej wrażliwa jest właśnie na tej takiej harmonijce co pisałeś w pierwszym poście. Dziwna sprawa bo piszesz że ma problemy z odpalaniem.
  • Level 22  
    Poczekajmy aż jeszcze ktoś się wypowie.
  • Level 43  
    Zobacz czy po odpięciu wtyczki przepływomierza "na błędzie" chodzi lepiej. Jak jest wtedy dobrze to przepływka do zmiany na orginał bosch ból bo 650zł (zamiennik nie śmiga) ,a padają w e46 bardzo często.
  • Level 9  
    Tzn przepływka była walnięta i wymieniona no nową i po odpięciu silnik przygasa i i normuje się!!! Tak właśnie mnie to martwi że czasem jak odpalam to nie łapie dopiero po dodaniu gazu. A może być to że aparat zapłonowy jest uszkodzony???
  • Level 9  
    Wyszło szydło z worka i przepływomierz do wymiany oraz czujnik przy wyjściu z chłodnicy po wymianie napiszę czy nastąpiła poprawa!!!
  • Level 9  
    Witam tych którzy starają mi się pomóc, więc wymieniony czujnik i przepływomierz, lecz to nie pomogło dalej są te objawy jak pisałem w pierwszym poście!!! Teraz czas na gumę dochodzącą do przepustnicy jak podpowiedział mi kolega w poprzednich postach, może akurat łapie tam lewe powietrze. Dodaję że byłem dziś na komputerze i błędy zostały usunięte i się nie pojawiają!! Może macie jakieś pomysły co może być przyczyną kalectwa jakiego nabawiła się moja Bunia. Zauważyłem że przy jeździe w trasie na tempomacie go wyłączę to przepustnica się zacina może to mieć jakiś związek z objawami???
  • Level 9  
    Pomoże ktoś?????
  • Level 22  
    Wymień tą gumę i sprawdź czujnik położenia przepustnicy a także czujnik położenia wału. Nie zawsze te błędy pokazuje na kompie.
  • Level 1  
    Kolego, na początku sprawdź czujnik położenia wału, dodatkowo czy przepływomierz miał zrobioną adaptację??
    Mam silnik N42B i miałem podobne objawy co Twoje z tym że u mnie napinacz łańcucha rozrządu zaniemógł i teraz mam przestawiony rozrząd i auto stoi u mechanika, a początek awarii był bardzo podobny jak u Ciebie.
  • Level 9  
    Dzięki ale skąd mogę wiedzieć czy była robiona adaptacja!!! Bądź jak i gdzie mam to zrobić??? Nie znam się kompletnie na mechanice. I jak mogę sprawdzić czy ten czujnik jest sprawny bo komputer nic nie pokazał?!
  • Level 2  
    Miałem te same objawy i okazało się że mam przestawiony rozrząd. Obecnie auto stoi w serwisie. Koszt wymiany rozrządu to 1347 części i 1800 robocizna. Razem ponad 3 tyś więc dużo
  • Level 22  
    adrian76 wrote:
    Miałem te same objawy i okazało się że mam przestawiony rozrząd. Obecnie auto stoi w serwisie. Koszt wymiany rozrządu to 1347 części i 1800 robocizna. Razem ponad 3 tyś więc dużo


    Jej. Za jaką BMke aż tyle zapłaciłeś?? e46??
  • Level 2  
    Dopiero zapłacę, tak za E46 silnik N42. Jak usłyszałem wycenę to aż mnie zatkało lecz już się z tym pogodziłem.
  • Level 22  
    To jakaś masakra. Ciekawe jak w innych serwisach. Strasznie droga robocizna.
  • Level 13  
    A ten silnik nie ma czujnika położenia wałka rozrządu? Wydaje mi się, że przy przestawionym rozrządzie powinien wyrzucać błąd, i nie odpalać.
    Co do lewego powietrza, zatkaj czymś całkowicie dolot np załóż na rurę reklamówkę, jeżeli zgaśnie to jest ok, jeżeli będzie pracować to gdzieś ssie lewe powietrze.
    Jest też druga metoda, po odkręceniu korka oleju powinny spaść lekko obroty (lewe powietrze omijające przepływomierz, dostarczasz przez odmę), niestety działa to tylko na idealnie szczelnym silniku, a nieraz jest nawet uznawane za coś dziwnego, bo mało który starszy silnik jest szczelny :D
  • Level 2  
    czujnik położenia wału wykazał błąd i auto działało w trybie awaryjnym czyli jeździło ze zmniejszoną mocą. Auto już odebrałem i teraz śmiga jak nówka. Ogólny koszt naprawy 3387zł
  • Level 9  
    Arkadiuszcz sprawdzę twoje metody i zobaczymy bo nie chciałbym robić rozrządu:(
  • Level 9  
    Witajcie!!! Nic nie pomogło wymiana przepływomierza i sprawdziłem ten sposób z zatkaniem dolotu powietrza i silnik zgasł to czyli nie bierze lewego!!!! Martwi mnie te trzęsienie samochodem przy ruszaniu ma ktoś pomysły!!!!! Może ten czujnik polożenia wałka rozrządu???? Tylko gdzie go szukać?
  • Level 2  
    Najprościej podjedz do serwisu na diagnostykę. Czujnik wału i tak musisz sprawdzić poprzez kompa. Obyś nie musiał wymieniać tego rozrządu bo strasznie duży koszt
  • Level 9  
    Grzegorz_madera to jak mogę sprawdzić ten czujnik???? Adrian76 ale chodzi o to że byłem na diagnostyce komputerowej i tylko pokazało przepływomierz!!!!! Po wymianie nic nie pomogło!!!!:(
  • Level 34  
    Czujnik możesz sprawdzić oscyloskopem. Jakbyś był na diagnostyce, a nie na kasowaniu błędów to by Ci to sprawdzili. Pisałeś coś o zacinającej się przepustnicy, to kolejny element do sprawdzenia. To musi być perfekt żeby wszystko działało.