Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

neostrada TP/orange - Dziwna asprawa z neostradą, routerem i centralą

13 Mar 2013 18:38 1965 6
  • Poziom 9  
    Witam, postanowiłem się założy własny wątek ponieważ mój problem jest troszkę skomplikowany i mam nadzieję że z waszą pomocą uda mi się to wyjaśnić . Od razu uprzedzam ze będzie to niezła lektura, ponieważ chcę przedstawić wszystko bardzo dokładnie. Mam nadzieję że znajdą się wytrwali i zapoznają się z treścią i udzielą sensownych uwag.

    Ostatnio miałem problem z routerem który nie mógł się połączyć z Internetem, wszystko wskazywało że router jest sprawny, ale nie udaje mu się nawiązać połączenia, zgłosiłem jeszcze w tym samym dniu awarie na infolinii [6 marca], przyjęto zgłoszenie, na następny dzień zjawili się u mnie technicy powiedzieli ze na ich sprzęcie wszystko działa i trzeba wymienić router albo ponownie go skonfigurować (stwierdziłem ze spróbuje z konfiguracją, a w ostateczności zmienię router), akurat po ich wizycie musiałem wyjść i zostawiłem wszystko jak było, moje zaskoczenie po powrocie było wielkie kiedy okazało się że router się połączył i działa sprawnie[7marca]. Radość z Internetu nie trwała długo ponieważ następnego dnia [8 marca] problemy z routerem powtórzyły się i nie mógł się połączyć.

    Pytania: Tu pojawia się pierwsze pytanie czy router może faktycznie jest sprawny a wina leży po stronie centrali? Czy może to były jeszcze ostatnie znaki życia routera?

    Stwierdziłem ze stary router (LINKSYS WAG200) już trochę ma wiec może pora zmienić na nowy pożyczyłem wiec od kolegi który handluje elektroniką router TP-LINK 8960N. Po skonfigurowaniu [9marca] wszystko działało, ale jakoś nie dokońca płynnie, sprawdziłem synchronizacje i okazało się że łapie 3Mb (mam umowę na 6Mb, wiem też że mam spore tłumienie i synchronizacja z reguły była na 4,5 do 5,5Mb, wiec 3 to jednak za mało). Postanowiłem poczekać czy to się ustabilizuje. Następnego dnia również przypadku tego routera były problemy z połączeniem i wkoncu brak Internetu. Wymieniłem router na model TP-LINK w8968, po konfiguracji działa bez zarzutu[10marca]. Niestety prędkość to 3Mb. Ten router nie stwarzał już problemów z polaczeniem wiec postanowiłem zadzwonić na infolinie w sprawie sprawdzenia czy nie mam błędnie ustalonych limitów i z prośbą o zresetowanie łączą [11marca], okazało się ze na centrali mam ustawiony limit do właśnie 3Mb, zostało przyjęte zgłoszenie w celu wyjaśnienia i zmiany limitu na 6Mb, które miało być zrealizowane w ciągu 48h. Z braku odzewu ze strony operatora i techników zadzwoniłem dziś na infolinie i dowiedziałem się że limit 3Mb jest ustawiony ponieważ trwa stabilizacja łącza, czas trwania od 8-10marca. Pani powiedziała że jest ona spowodowana pogorszeniem warunków technicznych lini.

    Pytania:
    Co mogło spowodować takie pogorszenie warunków technicznych na lini?
    Czyżby ktoś dostał większą prędkość a ja na tym stracę?
    Słyszałem ze takie stabilizacje wykonuje się od niedawna gdy pojawiły się w ofercie neostrady prędkości do 10, do 20 etc, podobno stosuję się ją tylko przy zmianach prędkości dlaczego jest wiec zastosowana u mnie?
    Czy mogę i gdzie uzyska informacje dlaczego pogorszyły się u mnie warunki techniczne według operatora, dla których postanowiono przeprowadzić stabilizację?

    Poniżej parametry łącza z mojego routera:
    neostrada TP/orange - Dziwna asprawa z neostradą, routerem i centralą

    Tłumienie zawsze miałem wysokie aczkolwiek zauważyłem ze na poprzednim routerze było niższe niż obecnie, kiedyś wynosiło do około max 40db.
    Jaka jest też waszym zdaniem optymalna prędkość przy tych parametrach?
    Myślicie ze po stabilizacji połączenie z Internetem wróci do normy?
    Czy zmiana routera był konieczna?
  • Poziom 9  
    Testowałem juz 3 sprawne routery na tym ostatnim czyli TPLINK8968 działa ok nie mam problemów i jest stabilnie, zastanawiam sie tylko czy poprzednie routery były sprawne czy operator cos schrzanił na lini ze byłem wogóle zmuszony do zakupu nowego? I co z tą sychronizacja z czego to moze wynikac?

    Dodano po 2 [godziny] 13 [minuty]:

    Czyżby nikomu nic nie przychodziło do głowy? Czy dla większosci za długa lektura żeby zapoznac sie z tematem?
  • Pomocny post
    Poziom 35  
    Stabilizator niestety inteligentny nie jest - każde rozłączenie traktuje jako pogorszenie warunków na linii. Nieważne czy zrobiło się "samo" czy ktoś coś kombinował z routerem. Dlatego w okresie stabilizacji łączymy wszystko sztywno i nie dotykamy routera :D bo potem są kłopoty.
    Podłącz sprawny sprzęt i cierpliwie czekaj - to co automat zabrał powinien oddać. Jeżeli po dwóch tygodniach brak zmian, zgłaszaj zaniżoną prędkość. Sam reset portu nie zmieni prędkości, musi być zresetowany automat. Rozpocznie się na nowo stabilizacja i przez 10 dni nie oddychać przy routerze :D
  • Poziom 9  
    Dzięki wielkie za tę informację, w takim razie poczekam tak jak radzisz i zobaczymy jak będzie.
    A macie jakies propozycje co może byc przyczyną zwiększonego tłumienia, oraz jaka może by maksymalna prędkośc przy moich parametrach łącza? Czy moze narazie olac parametry i czekac na rozwój sprawy po zakończeniu stabilizacji?
  • Poziom 9  
    po stanowczej rrozmowie na infolinii w zwiazku z zanizoną predkoscia i dokładnych opisie czego wymagam od techników w koncu zajęto się sprawą, co najważniejsze miałem przyjemnosc porozmawiac z technikiem i nie usłyszałem jakiegoś śmiesznego tłumaczenia, tylko same konkrety.
    Zaniżona prędkośc to wyniki stabilizacji, wbrew obietncą z infolini po stabilizacji nie ma szans na wiecej bez zmiany ustawien połączenia.

    Naszczęscie oprzepinał kilka kabli, niestety u mnie na centrali nie ma za duzo pola manewru ale udało mu sie z tym powalczyc, za co jestem mu bardzo wdzieczny bo dzieki temu spokojnie i jak narazie stabilnie działa mi neostrada przy maksymalnej predkosci.
    Mamy zbyt duzo ludzi na jednej centrali jak powiedział technik, ale za mało żeby orange chciał wydac kasę na dodatkową skrzynke-wtedy nie było by az takiego problemu.
    Przyczyny wzrostu tłumienia oraz pogorszenia parametrów linii są stare/starzejące się kable, orange nie inwestuje w ich modernizacje (przybywa klientów/rosną predkości nowym użytowniką-na umowach)
    Pdobno okazało się ze odległosc od centrali to nie jak podaja na infolini na podstawie tłumienia 3,5-4,5km, tylko około 2,5-3km. Tłumienie z czasem moze znów wzrostnąc jeśli orange nie wymieni kabli, a pewnie tego nie zrobią, aż sie coś całkiem nie spier**li.
    Tak sobie myśleliśmy z kolegą mieszkajacym na tym samym osiedlu podpietym do tej samej skrzynki czyby nie pomogło zbiorowe pismo mieszkanców/użytkowników neostrady o modernizacje infrastruktury w naszej okolicy, myslicie że jest sens działac cos w tej sprawie czy raczej wiele to nie da i skonczy sie co najwyzej na obietnicach?